DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 10. csütörtök
Tereprali (TR)

GA Motorsport: Szélvédő nélküli száguldás, érzelmes befutó

Katarktikus végkifejletet hozott a GTA Motorsport számára a Riverside Baja: Kaposi Zoltán és Szőke Nikolett a Nissan Pickup fedélzetén a mennyet és a poklot egyaránt megjárta, hősies erőfeszítéseiknek pedig néhány értékes bajnoki pont, valamint a közönség és a versenytársak teljes szimpátiája lett a jutalma.


 

A békéscsabai egylet párosa számára a Terep-rallye Nyílt Országos Bajnokság idei második, Beled térségében tartott összecsapásán a szombati napon kezdődött a kálvária. A Bükfürdő-rali rövid pályáin futott szelektív szakaszok zömét gond nélkül teljesítették: a Rallykatlan ugratóján bemutatták a nap talán legnagyobb repülését, a napi utolsó menet azonban váratlan fordulatot hozott. A Nissan jobb első kerekével ráhajtottak egy útmenti gumiabroncsra, aminek az lett a vége, hogy az autó a tetejére borulva állt meg, de a nézők segítségével talpra állították és eljuttatták a célig.



 

A zárónap igazi terepralis pályáinak már szélvédő vágott neki a viharsarki páros: krosszos szemüveget viselve csatáztak az elemekkel, a szakadó esővel, a sárral, s bár az utolsó két szelektívet stratégiai okok miatt kihagyták, az abszolút értékelés 9. helyének megszerzésével - ez a T1.2.3-as géposztályban a 3. pozíciót érte - így is sikerült pontokat szerezniük. Még ennél is többet jelentett számukra, hogy a szervezők különdíjjal ismerték el a hősies hozzáállást.



 

"Néhány nap elteltével is beleborzongok, ha visszagondolok a hétvégére" - mondta dízel kategória tavalyi bajnokpárosának pilótája, Kaposi Zoltán. "Repültünk, borultunk és a végén harcoltunk az elemekkel. Most jól jött, hogy egyszer már megtapasztaltam, milyen szélvédő nélkül száguldozni, ugyanis tavaly márciusban Armin Schwarz barátunknál vendégeskedtünk Mexikóban, a Baja San Felipe 250-en és elvitt egy menetpróbára az ottani, szélvédő nélküli versenygéppel. Nem így terveztük ezt a hétvégét, de szerintem semmi okunk az elégedetlenségre. A közönség és a versenytársak biztatása hihetetlenül komoly erőt adott, köszönjük nekik! A végén rakoncátlankodott a motor, így jobbnak láttuk kihagyni az utolsó két szakaszt, ezek közül az egyiket ráadásul törölték is. Ha bent ragadtunk volna, buktuk volna a pontokat, így ezt a néhány egységet legalább sikerült megmentenünk! Már készülünk a júniusi, gyulai versenyre, a hazai közönség előtt mindenképpen jól akarunk szerepelni!"



 



 

Nem volt gondoktól mentes a Riverside Baja zárónapja a GTA Motorsport TH-csoportos párosának, Lovász Györgynek és Balda Lászlónak sem. A Toyota Land Cruiser váltója a vasárnapi első szelektív rajtja után beragadt: az elsőéves pilóta és új navigátora emiatt a szakaszt szinte teljes egészében negyedik sebességi fokozatban volt kénytelen teljesíteni, így a szervizcsapat a további gondok elkerülése érdekében úgy döntött, hogy a páros kihagyja az utolsó három - az utolsó szakasz törlése miatt valójában csak két - menetet. Lovászék így a kategória 2. helyén zártak a TH-csoportban: "Kemény verseny volt" - mondta a pilóta. "Sajnálom, hogy így alakult a vége, de szerintem semmi okunk az elégedetlenségre. Először mentünk együtt Lacival, aki a folytatásban is a navigátorom lesz, hamar megtaláltuk a közös hullámhosszt az autóban és roppant hasznos tapasztalatokat gyűjtöttünk. Már várjuk a gyulai fordulót, ami számunkra is az évad fénypontja lesz."



 

A Riverside Baja után a Kaposi-Szőke páros a bajnokság abszolút értékelésében 14 ponttal a tabella 10. helyén állomásozik, míg a T 1.2.3 géposztályban 26 egységgel továbbra is éllovasok. A Lovász-Balda páros a frissen gyűjtött 6 egységgel a TH-csoportban a 3. helyet mondhatja magáénak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: