Az égiek megáztatták a sivatagot az Abu Dhabi Desert Challenge előtt, így homok helyett bőséges sár fogadta a mezőnyt. "Kifejezetten szupermotos pálya volt, nagyon jól feküdt" - magyarázta Somfai Mátyás, aki egyébként motorversenyzői pályáját éppen ebben az ágban kezdte, sőt Európa bajnok is volt. "Egy 3 kilométeres szuperspeciál volt, amin elsőként rajtoltam. Nem volt kiszalagozva, de a homokba egy autópálya szélességű utat gyalultak, nem volt kérdés, hogy merre kell menni. Mostanában nagyon sok eső volt, így a délelőtti briefingen is felhívták a figyelmünket, hogy kifejezetten kemény napok állnak előttünk. Mindenesetre eddig nagyon tetszik, amit láttam és örülök, hogy népes a mezőny, sok dakaros versenytársam - köztük a vajdasági Saghmeister Gábor - is itt van".
A quadhoz - a közel egy hónapos kompút ellenére - eddig nem kellett hozzányúlni, de Somfai Mátyás szerint az is hatalmas előny, hogy a gyári E.-ATV csapat is kint van, így szükség esetén karnyújtásnyira van minden tudás.
A versenyző a quadosok között a legjobb idővel zárta a "nulladik" napot, a teljes, 99 indulót számláló motoros mezőnyben pedig nyolcadik lett, közvetlenül a gyári indulók - Joan Barreda, Sam Sunderland, Marc Coma, Jordi Viladoms, Paolo "Speedy" Goncalves, Helder Rodrigues és Jakub Przygonski - mögött.
Vasárnap már a Liwa sivatag szívébe vezet az út, az össztáv 408 kilométer lesz, amelynek mintegy fele mért szakasz.
A Sandlander kiemelt támogatója az UNIQA, otthona a Lurdy Ház. A csapat pénzügyi döntéseiben az Exclusive Change nyújt gyors segítséget, sportolóinak teljesítőképességéről a BeSporty gondoskodik.