DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 10. csütörtök
Tereprali (TR)

Szalay: Dűnesorok, amik Dél-Amerikában nincsenek

Az Afrikába való visszatérésről beszélt Szalay Balázs és Bunkoczi László: mit változott a kontinens utolsó látogatásuk óta, milyen kalandokon ment keresztül a páros. Bemutatkoztak a csapat tagjai és szó esett az idei tervekről.

Dakarból való hazatérése után január 31-én tartott élménybeszámolót az Opel Dakar Team, amelyen levetítették a csapat videóit is: egy téli kisfilmet, egy középkorba visszavezető jelenetet és a legújabb, most bemutatott, "Sikíts, ha bírsz" című videót.

Az esemény főszereplője, Szalay Balázs először elmondta, nem bánta meg, hogy a 2009 óta Dél-Amerikában futó Dakar-rali helyett az eredeti helyszínre visszatérő Afrika Eco Race-t választották. "Nagyon örülök, hogy így döntöttünk. Olyan volt, mint az első Dakarunkon, 1996-ban. 10 éve megyünk Lacival, ezalatt rengeteg élménnyel gazdagodtunk. Körülbelül 5600 kilométert kellett volna megtennünk, de a hetedik nap után az autó tönkrement. Emiatt ki kellett hagyni néhány dűnés szakaszt. Olyan dűnesorokat, amilyenek Dél-Amerikában nincsenek" - mondta Szalay.



"Nagyon vágytam vissza Afrikába" - kezdte Bunkoczi László navigátor, aki a kontinenssel kapcsolatos érzéseit jellemezte: "Semmihez sem hasonlítható. Napok telnek el anélkül, hogy embert látunk. Aztán felbukkan egy kis sátor a sivatagban, ahol egy család él. Ha visszajövünk Afrikából, hónapokig nincs problémánk. Mindent jobban megbecsülünk, ami itthon van."

"Afrikában talán még rosszabb az élet, mint tíz évvel ezelőtt volt. Mauritánia fővárosában nincs egyetlen épület sem, amely rendben lenne. Balázzsal néha vitatkozom, de az ő fanatizmusa nélkül ez a társaság most nem versenyezne" - zárta mondandóját Bunkoczi.

Jelen volt Kovács Miklós is, aki az afrikai versenyen 2. helyet szerzett a kamionosok mezőnyében. Felszólalni azonban nem akart. A házigazdaként is helyt álló Szalay idézett fel egy kapcsolódó történetet: "A harmadik napon három defektünk volt. A gumi már a felniig lekopott, 60 kilométer után pedig a felni is eltört. Ekkor jött Miklós, aki kereket adott nekünk, amivel el tudtunk jutni a célig. Mi a verseny elején sokszor másodikak tudtunk lenni a szakaszokon, a szünnap után visszaestünk. Miklós azonban 4 percet hozott az utolsó napon, így szerezte meg ezt a remek helyet."

Szalay Balázs ezután a csapat tagjait mutatta be, kezdve Németh Ottó csapatfőnökkel. "Még a Gillette dolgozója voltam, amikor először találkoztam Balázzsal. Elemeket kért tőlünk. Mivel borostás volt, egy borotvát is adtam neki" - kezdte a csapatvezető, aki öt éve csatlakozott az Opel Dakar Teamhez. "A csobánkai lőtéren ültem először mellette. Azt mondta, egy szponzorkört fogunk megtenni. Ekkor még nem tudtam, ez mit jelent. Aztán kiderült, Balázs ilyenkor még jobban rálép a gázra."

Darázsi Zsolt, a csapat főszerelője sem beszélt, Szalay azonban elmondta, a sok kérés miatt kopaszodott meg, amiket ő szokott a szakemberhez intézni - ilyenkor Darázsi mindig a fejét vakarja. Kiderült az is, a jövőben ő is szeretne versenyezni, amire idén nem volt lehetősége.

A ralis bemutatta a csapat sajtósát, Tóth Anitát is, megjegyezve: "Neki köszönhetjük, hogy mindenki olvashatja azokat a szabatos mondatokat, amiket én lediktálok."

Szó esett a 2014-es tervekről. "A csapat lelkes lesz, ezért tavasszal három videót fogunk készíteni. Ezek a felvételek a versenyeket pótolják majd, a magyar bajnokságban ugyanis nem fogunk indulni, csak néhány futamon. A Selyemút-ralira viszont megyünk, és talán Abu Dhabiba is, ha a lehetőségek engedik" - mondta Szalay Balázs, aki elárulta, március 2-án a Hungaroring melletti bányában - ahol a "Sikíts, ha bírsz" kisfilmet is forgatták - nyílt napot tartanak, amelyen bárki kipróbálhatja, milyen mellette, az utasülésen ülni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: