DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 10. csütörtök
Tereprali (TR)

Két szezon közt Lónyai Pállal

Mozgalmas szezont tud a háta mögött, az idei évben saját csapatot alapító Lónyai Pál, a magyar bajnokság mellett világkupa, CEZ és rali versenyeken is harcba küldte a fekete BMW-t. A 2013-as tapasztalatokról és a jövő évi tervekről beszélgettünk Palkóval.
Az idei év sok újdonságot tartogatott számodra, új autó, új és saját csapat, és csapattárs. Milyen elvárásokkal vágtál neki a szezonnak és mennyit sikerült belőle megvalósítani?

- Igen, valóban sok volt az újdonság, kellett is némi idő hogy felálljon a rendszer, főleg az év első felében volt durva pech szériánk, de az év második felétől hibátlanul működik a csapat. A legfőbb elvárásom az évtől az volt, hogy olyan csapatot építsek akik odaadásban is és szakértelemben is a lehető legmagasabb szintet képviselik és ez sikerült is, épp ezért most nagyon bizakodó vagyok a jövőt illetően. Másik nagy elvárás volt az év elején, hogy az X5 versenyautó beállításait összhangba hozzuk saját stílusunkkal, mert amikor hozzám került egyből látszott hogy sokat kell majd ezzel foglalkozni.

- Azt hiszem ebben óriásit léptünk előre, de még így is lesz mit fejlődni. Szeretnénk mind a hazai mind a nemzetközi versenyeken megmutatni mire vagyunk képesek ha épp nem üldöz minket a balszerencse. Úgy érzem a 2014 komoly eredményeket fog hozni.

Hogyan tetszettek az idei magyar bajnoki futamok?

- Minden magyar versenyt kedveltünk, amin részt vettünk, de egyértelműen a Hungarian Baja volt a kedvencünk és úgy hallottam jövőre még jobb lesz.

Több külföldi versenyen is rajthoz álltál, köztük négy világkupa futamon is. Hogyan tetszettek ezek a versenyek?

- Az év igen kalandosan indult, hiszen az épphogy átvett autóval egy számomra ismeretlen versenyre neveztünk be. Óriási meglepetés volt hogy mennyire nagy élmény az Italian Baja-n a folyómedrekben száguldani, állandó résztvevője leszek amíg csak versenyzem az biztos. Romániában is voltunk, azt a versenyt sajnos nem fejeztük be, de amíg mentünk Nekem tetszett. Nem titok hogy a Lengyel versenyeket nem szeretem, ugyanakkor nagy kihívás ott jól menni, ezért idén kettőn is voltunk és sokat tanultunk ezeken a versenyeken. Az év legnagyobb kalandja egyértelműen a Baja Aragon volt, a spanyolok fantasztikus versenyt rendeztek. Kisebb műszaki gondokkal és rosszulléttel is szembe kellett néznünk, mégis ez volt számomra a legfinomabb falat.

Milyen tervekkel és célokkal tekintesz a 2014-es szezon elé?

- A FIA Baja sorozat minden európai versenyén ott leszünk és külön öröm, hogy két autóval mert a Nissanra megvan a bérlőnk. Gyorsan megemlítem, hogy mindkét autót teljesen felújítjuk a téli szünetben és a Nissan is új V8-as motort, új futóművet és fékeket kap, így aztán 2014-ben két igen komoly versenyautóval támadhatunk. Mindenképpen elmegyünk legalább egy hosszú távú versenyre is, ez lehet Egyiptom vagy a Silk Way Rally. A hazai futamokra még nincs bérlőnk a Nissanra, de bízom benne, hogy találunk mert érdeklődő van több is. Amúgy pedig természetesen részt veszünk az összes Magyar futamon (a néhány sprintverseny kivételével, mert úgy érzem azokat nem nekünk találták ki) és a győzelemért fogunk harcolni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: