DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 10. csütörtök
Tereprali (TR)

Tereprali: Bajnok a Fodor - Csató páros!

Szebben nem is alakulhatott volna az idény utolsó versenye a Fodor Imre - Csató Attila páros számára: az egyenletes és biztonságos versenyzés egy második helyet és abszolút bajnoki címet ért a toyotás egységnek.

Teljes sikerrel zárult a Fodor Imre - Csató Attila páros számára a Terep-rallye Országos Bajnokság múlt hétvégi zárófutama Domonyban: a toyotás duó a versenyen a második helyen végzett, s ezzel a teljesítménnyel megszerezték az abszolút bajnoki címet.

Amikor több mint négy évi kihagyás után idén tavasszal Fodor Imre visszatért a terepraliba, úgy tervezte, hogy az idei évet a visszarázódásra, és új autójának megtanulására szánja. Nem kellett azonban sokat várnia az első győzelemre, a szezon közepére pedig már a pontverseny élén találta magát. Az év második fele a Varga Imre - Szegedi Ferenc párossal vívott csatáról szólt a bajnokságban, végül az utolsó verseny előtt mindössze egyetlen pont volt a különbség a két egység között, vagyis mindenki tudta, hogy azé lesz a bajnoki cím, aki az utolsó versenyen előrébb végez.



A záró futamon ezért egyetlen taktika jöhetett szóba: megóvni az autót, és épségben bevinni a célba, persze mindezt a lehető legnagyobb sebesség mellett. Végül egyenletes autózással a második helyen ért célba a páros, ami bőven elegendő volt ahhoz, hogy az év végén ők ünnepelhessenek.

"œNagyon rossz volt így menni, de szem előtt kellett tartanunk a fontossági sorrendet, és ez a tempó volt száz százalékig biztonságos. Ismét az volt a taktikánk, hogy az elejét megnyomtuk, utána pedig már csak Varga Imi húszéves rutinjával kellett felvennünk a versenyt. Nagyon boldogok vagyunk, szépen sikerült a visszatérés, az autó pedig végig kifogástalan volt. Év közben elkövettünk néhány hibát, ennek is köszönhető, hogy ennyire kiélezetten alakult a vége, de a lényeg, hogy megvan a bajnoki cím" - értékelt Fodor.

"œNagy volt a tét, de tisztában voltunk a két autó közötti különbséggel, és ez némi önbizalomra adott okot. A taktika kivételesen az volt, hogy az első két gyorson megnézzük, mire megyünk egy normál tempóval, és utána ehhez igazítjuk a sebességet. Az volt a lényeg, hogy folyamatosan tudjunk időt hozni Varga Imivel szemben. Ahogy közeledett a verseny vége, egyre nehezebb volt Imit visszatartani, szívesen vívott volna [Fekete] Tóniékkal, de tudta, hogy most nem ez a cél.

Ami a teljes évet illeti, ez mindkettőnk számára a visszatérésről szólt, hiszen én is régen csináltam már végig teljes szezont. Már az első versenyen is látszott, hogy a másik toyotással, Korda Erikkel és a többi autóval is versenyképes a tempónk. A második és a harmadik versenyen abszolút második helyeket hozott, a pusztavacsi első sprinten pedig sikerült megszereznünk az első közös győzelmünket.

A HunGarian Baja nem egészen úgy alakult, ahogy vártuk és szerettük volna, de furcsa módon mégis pozitívumként emlékszem vissza rá, pontosabban arra, hogy a kevésbé sikeres prológ után sikerült talpra állnunk, rendbe raknunk az autót, és végül nagyon jót harcoltunk Lónyai Paliékkal. Etyekkel kapcsolatosan is hasonlóan érzek, ott saját magunknak tettük nehézzé a bajnokság végét, de ismét sikerült összeszednünk magunkat, és utána az összes szelektívet megnyertük. Amennyire tudjuk, ez az Overdrive Toyota első abszolút bajnoki címe, a csapat tulajdonosa, Jean-Marc Fortin is gratulált."

S hogy mik a csapat további tervei? Nos, a pilóta elmondta, hogy a friss bajnokautó már el is kelt, de azért nem kell félteni a párost, természetesen folytatják a versenyzést jövőre is. Egy ismert műhelyben már épül az új versenygép"

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: