DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 11. péntek
Tereprali (TR)

Etyeki hirtelen - Varga nyerte a második Adrenalin-sprintet

Varga Imre és Szegedi Ferenc, a Varga Racing Team versenyzőpárosa nyerte a Nyílt Országos Terep-rallye Bajnokság idei hatodik, egyben az Adrenalin Sprint Kupa sorozat második összecsapását Etyek térségében. A váratlan fordulatokkal tarkított viadalon a győztes Nissan-páros átvette a vezetést a ponttáblázaton, így a bajnoki titulus sorsának eldöntése az utolsó futamra marad.



Az újabb sprint - akárcsak az első, Pusztavacson tartott hasonló viadal - igazi "darálónak" bizonyult. Egy 19 és egy 16 kilométeres pályán zajlott a csatározás, mindkét szelektív szakaszt három-három alkalommal teljesítette a mezőny és többen is megjegyezték a nap folyamán, hogy a hosszú idő után idén feltámasztott formátum a szokásos, háromnapos futamok izgalmait nyújtja egyetlen délutánba zsúfolva. A tapasztalatok alapján ezzel a véleménnyel nehezen lehetne vitatkozni"

Extra színt adott az évad utolsó előtti összecsapásának, hogy eldőlhetett volna a bajnoki cím sorsa. Fodor Imre, a győri illetőségű Toyota-menő és navigátora, Csató Attila a viadal előtt 7 ponttal vezetett Varga Imre és Szegedi Ferenc előtt: tudatában a hajsza jelentette kockázatnak, mindkét egység higgadt versenyzést ígért, s ezt ezúttal Vargáék tudták jobban kivitelezni. Fodorék a vártnál gyengébben sikerült első szelektív után a másodikon felborultak, majd a szemlátomást viseltes, szélvédő nélküli Toyotával eszeveszett hajrá produkálva behúzták a hátralevő négy szakaszt.

Míg a Varga-Szegedi páros kiegyensúlyozott tempót futva őrizte meg az elsőséget, addig a Fodor-Csató különítmény a 4. pozícióba kapaszkodott fel és javítottak egy helyet a futam után is, köszönhetően a 2. helyen végző Horváth "Gombi" Béla és Nagy Szabolcs alkotta egység kizárásának. Az egész nap harcosan autózó, idénybeli legjobb formáját produkáló páros Dodge Dakotájának rugóútja a technikai ellenőrök szerint nem felelt meg az előírásoknak, így a T2-es Toyota Land Cruiserrel versenyző Sebestyén Sándor - Bognár József duó a 2., Fodorék pedig a 3. helyre léptek elő. A végeredmény után Varga egyetlen ponttal vezet Fodor előtt, ami garantálja a rendkívüli izgalmakat a tervek szerint november 16-án, Domonyvölgyben tartandó évadzáró sprintre.

A dobogósok mögött Sólyom Olivér és Galbács Mátyás végzett a Hawkia fantázianevű versenygéppel, míg őket a Vadász Racing párosa, Kaposi Zoltán és Szőke Nikolett követte az alakulat Nissanjával. Bár a 3D Proto hajtáslánc-meghibásodása miatt Murczin Zsolt és Bagics Róbert kénytelen volt kihagyni az utolsó néhány szelektívet, a párost az abszolút értékelés 6. helyére rangsorolták.

A bajnokság mezőnyébe fél év után visszatérő Korda Erik előbb azzal keltett feltűnést, hogy az előre beharangozott Nissan helyett egy rég nem látott versenyautóval, a Klement Corvette Impalával állt rajthoz, majd röviddel később a nap első negatív meglepetésével szolgált. A pilóta és navigátora, Czeglédi Péter már az első szelektív szakasz rajtja után alig több mint 2 kilométerrel kiesett: az Impala egy balkanyarnál az oldalára borulva állt meg, s bár a páros tagjai sértetlenül megúszták az incidenst, nem tudták folytatni a futamot. Korai búcsúra kényszerült Hangodi Zoltán is Mosquito-Yamahájával: a pusztavacsi sprintfutamot a 2. pozícióban záró pilóta nem titkolta, hogy a győzelem reményében érkezett Etyekre, az első két szelektívet meg is nyerte, a harmadikon viszont eltrafált egy kődarabot és a T3-as járgány sérülései miatt kiesett.

Nagy csata zajlott a TH-csoportban, amelyből a Palágyi József és Antal Ferenc alkotta egység került ki győztesen. A Nissan-páros mindössze 8 másodperccel múlta felül az Audi Roverrel versenyző Hangodi János - Pocseg Ferenc párost, ráadásul a magányos harcos, a 3. helyen záró Gyabronka István hátránya is csak 28 másodperc volt a TH-győztes egységhez képest.  Az OPEN kategóriában ellenfél nélkül állt rajthoz a Vadkerti Tóth Róbert és Lázár Tibor alkotta duó, akik az összes szelektívet sikerrel teljesítették.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: