Ne szaladjunk ennyire előre, a pénteki nap is már egy nagy kihívás volt a versenyzőknek, hiszen a por miatt a látási viszonyok nagyon csökkentek, és a tájékozódás komoly fejtörést okozott az indulóknak. "Óvatos üzemmódra kapcsoltam először, mert a pénteki szakasz csak a rajtsorrendet határozza meg a következő napra. Rangos esemény a HunGarian Baja, először ki akartam ismerni a vetélytársakat. Gazdasági utakon mentünk, a traktornyomokban, amik sok meglepetéssel tudnak szolgálni, a száraz benőtt fűről nem is beszélve, nem gondolom, hogy ezzel a hozzáállással sok időt bent hagytam volna a szakaszon." - mesélt Laller.
Szombatra írták ki a leghosszabb napot a rendezők, a Varga Racing Team motorosának ez újdonság volt, hiszen még soha nem ment egyszerre ilyen sokat versenykörülmények között. Motorosok kezdtek a második napon, és sok élmenőnek meggyűlt a baja a szakasszal, így mire a középmezőnyben versenyző Laller odaért már voltak kanyarok ahol a szalagok le voltak szakadva. Emiatt a váci indulónk is belekeveredett a kanyarok sűrűjébe, és 10 perc alatt találta csak meg a jó irányt, ezáltal olyan motoros és quados versenyzők is elé kerültek, akik alapvetően lassabbak. Innentől a nagy por miatt a szakasz végéig csak követte az előtte haladókat.
"Szombaton kicsit lelkileg összetörtem, nagyon szerettem volna, ha jól sikerül a hétvége, és a bajnokságban csak megerősítem az elsőségemet, de ez szertefoszlott. Vasárnap már nem mentünk olyan hosszú szelektívet, de csak szuperlatívuszokban tudok beszélni arról a pályáról. 3 éves terep-rallyes pályafutásom alatt nem volt még ennyire élvezetes szakasz számomra. Ha van ennek a szakágnak mesekönyve, akkor abban erről a 81 km-ről írnak. Minden addigi bánatomat feledtetett a vasárnapi nap. Ezúton is szeretném megköszönni a rendezőknek ezt a hétvégét. Jövőre remélem ugyan itt kezdetét veszi majd a HunGarian Baja következő tíz évének története.
Horváth Laller a magyar bajnokság 4. helyén végzett, míg az Európa Bajnokságban a 2. pozíciót foglalhatta le.