DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 11. péntek
Tereprali (TR)

Túl az első Világkupa-futamon

Vegyesen alakult az első Világkupa-szereplés a Toyota Motorsports Hungary párosa számára. Az augusztus 15-18. között Pápán megrendezett tizedik, jubileumi HunGarian Baján a kiváló hatodik helyet szerezte meg a Fodor Imre - Csató Attila duó a Toyota Hilux-szal, de korántsem volt problémamentes a versenyük.

Nem indult zökkenőmentesen a hétvége a Fodor - Csató páros számára, a pénteki prológon ugyanis borultak, és bár azonnal tovább tudtak menni, összetörték a Toyota jobb elejét. Bár a szervizidő meglehetősen rövidnek bizonyult, a szervizcsapat hatalmas munkával versenyképes állapotba hozta a Hiluxot.

A pénteki malőr után viszonylag hátulról, a 12. helyről kellett rajtolnia szombaton a Fodor Imre - Csató Attila egységnek a 120 kilométeres pályán, ami a porban komoly hátrányt jelentett. Ennek ellenére az első körben már sikerült előre jönniük, és délután már a legjobb tíz között rajtolhattak. Üröm az örömben, hogy előttük rajtoltattak két olyan T2-es autót, akiknél egyébként gyorsabbak voltak délelőtt, s őket még féltáv előtt utolérték, a nagy porban azonban megelőzni nem tudták.

"œElőször is szeretnénk megköszönni a szerelőinknek, Sági Rolandnak és Szkiba Istvánnak, valamint a tartalék navigátoromnak, Mesterházi Márknak, hogy a pénteki hibánk után a rövidke szervizidő alatt újjávarázsolták a Toyotát - ők is megvívták a maguk versenyét!



A hibánk miatt szombaton jóval hátrábbról rajtoltunk, mint ahonnan az autó és a saját képességeink alapján kellett volna, így az első körben nem volt könnyű dolgunk a többiek porában. A második szelektíven, hiába voltunk gyorsabbak náluk délelőtt, ismét előlünk rajtoltattak két T2-es autót, akiket talán az ötvenedik kilométernél értünk utol, de nem engedtek el. Ezt valahol meg is értem, mert ők is vívták a maguk csatáját, mi viszont emiatt jó három percet bent hagytunk. Ennek ellenére is javultunk a délelőtti időnkhöz képest, de nagyon sűrű a mezőny, az a három perc itt helyeket érhet. Az autó mindenesetre hibátlan, mi is jól érezzük magunkat, remélem, vasárnap egy jó verseny vár ránk," - mondta Fodor Imre a szervizparkban szombat este.

Vasárnap újabb két szelektív várt a mezőnyre egyazon pályán, melyet a szervezőknek 98 kilométerről 61 kilométerre kellett rövidítenie - ekkora táv állt tehát a Fodor - Csató páros rendelkezésére, hogy megpróbáljon feljebb lépni az összetettben.

"œA harmadik szelektív nem sikerült igazán jól, pedig a pálya kiváló volt, talán minden idők egyik legjobb pályája, és végre nem volt előttünk por. Valahogy mégis darabos volt az egész, nem mozogtunk együtt az autóval, nem találtuk a ritmust. Kaptunk is negyven másodpercet Lónyai Paliéktól. Az utolsó szelektíven aztán megnyomtuk, és adtunk Paliéknak egy percet, de így is előttünk végeztek. Gratulálunk nekik, örülünk, hogy végigmentek, ügyesek voltak. Nagyot csatáztunk, de most ők voltak a gyorsabbak. A szervezőknek köszönjük a remek pályákat. Nem feltétlenül ez lett volna az elérhető legjobb helyezés, de ha mi hibázunk, és a többiek nem, az rányomja a bélyegét  az eredményre. A célunkat mindenesetre elértük, a magyar bajnokságban sikerült egy kicsit növelni az előnyünket, most már hét ponttal vezetünk," - értékelt Fodor Imre.

A hazai bajnokság egy hónap múlva, szeptember 21-én az Adrenalin Sprint Kupa második fordulójával folytatódik.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: