DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 11. péntek
Tereprali (TR)

Peches hétvége Pápán

Nem igazán a tervek szerint alakult Hangodi Zoltán és a Klement Mosquito első Világkupa-szereplése Pápán, a tizedik, jubileumi HunGarian Baján. Egyetlen versenynapot sem sikerült igazán tisztán teljesítenie, s végül csak a 14. helyen zárta a hétvégét.

Eddigi talán legjelentősebb versenyén van túl a HQ Racing és a Klement Mosquito: Hangodi Zoltán a Pápán megrendezett HunGarian Baján, az FIA Világkupa idei ötödik futamának kiváló autókkal és igazi sztárversenyzőkkel tűzdelt mezőnyében mérette meg magát. Sajnos azonban a három versenynap egyike sem alakult úgy számára, ahogy azt tervezte.

A pénteki rövidke prológon a por miatt nem sikerült igazán jó eredményt elérnie Hangodinak, ekkor a 17. helyen zárt. A szombati két 120 kilométeres szelektív közül az elsőn az volt a cél, hogy olyan időeredményt sikerüljön autózni, amivel bekerülhet a tíz legjobb közé, s így a következő szelektíven már három perces időközzel rajtolhatna. Ez akár sikerülhetett is volna, csakhogy nagyjából a szakasz egyharmadánál utolérte Varga Imrét, s mivel a nissanos pilóta nem húzódott le előle, a további 80 kilométert az ő porában teljesítette Hangodi, jóval lassabban, mint amire egyébként képes lett volna. Bosszantó módon délután megismétlődött ugyanez, így végül, bár az összetettben sikerült feljönnie a legjobb tíz közé a szombati nap végére, rajtolni mégis csak tizenegyedikként (azaz már csak két perces időözzel) rajtolhatott Hangodi.



A vasárnapi két, eredetileg 98 kilométeresre tervezett szelektívet 61 kilométeresre kellett rövidítenie a szervezőknek. Sajnos Hangodi Zoltán rögtön a szakasz elején eltévedt, s ezáltal elé került az egyik T2-es autó, így ismét porban kellett mennie. A szakasz vége felé azonban fordult a kocka, az egyik T2-es autó defektet kapott,s Hangodi az időeredménye alapján végre a legjobb tízből rajtolhatott az utolsó szelektíven, itt azonban defekt miatt több percet vesztett, s végül az összetettben a 14. helyen zárta a HunGarian Baját.

"œSzombaton a Varga Imre mögötti autókázással gyakorlatilag elúszott egy igazán jó eredmény lehetősége. Vasárnap az első szelektív elején eltévedtem, és elém került egy olasz T2-es autó, így most annak a porában mentem. A porban nem bírtam megelőzni, ráadásul egy kanyarban nem láttam meg, és kicsaptam egy villanypásztort, aminek a 150-200 méteres drótját onnantól a célig húztam magammal. Az autónak nem tett jót, összetört egy csomó minden rajta, ed örülök neki, hogy senkinek nem okoztam sérülést.

Az időmön ennek ellenére sikerült javítani, úgyhogy az utolsó gyorsra úgy mentem ki, hogy kilencedik voltam az összetettben, és tizedikként rajtoltam, így három percre indítottak. Annyira boldog voltam, hogy a hétvégén először végre tudok versenyezni, hogy nincs előttem por, hogy a szakasz elején elég jól meg is lódultam a kocsival. Nagyjából a húsz-huszonnegyedik kilométer táján kaptam egy defektet és eltört a sárvédőtartóm is elöl, így meg kellett állnom, és nagyjából hat-hét percig szereltem, mire tovább tudtam menni, ezzel visszaestem a 14. helyre. Nagyon sajnálom, mert úgy érzem, hogy ennél sokkal több volt mind az autóban, mind bennem, és sokkal előrébb tudtam volna végezni.

összességében egy nagyon peches hétvége volt, gyakorlatilag végig csak szenvedtem, de az autó tökéletesen működött, úgyhogy jó az irány, jó úton haladunk. Még mindig vannak apróbb módosítanivalók, de az elmúlt két verseny alapján most mát kiforrja magát a technika, és nincs gond a megbízhatóságával. Maga a verseny jó volt, a pályák tetszettek, most nekem volt pechem, máskor másnak. Ez nagy tanulsága azért van a pápai hétvégének: jobban kell összpontosítani a prológra," - értékelt Hangodi Zoltán a célban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: