Idén elképesztően izgalmasan alakul az MNASZ által szervezett Terep-rally Magyar Bajnokság az autósok között. A Fodor Imre, Csató Attila (Toyota Motorsport Hungary) páros mindössze egy ponttal vezet a Varga Imre, Szegedi Ferenc (Varga Racing Team) előtt, így hatalmas csatára van kilátás a hazai versenyzők között. Az idei szezon talán legpechesebb versenyzője, Lónyai Pál (Bioextra Garzone Racing) azt reméli, az év első felében letudta a balszerencséjét, és pályafutása ötödik HunGarian Bajáján gond nélkül célba ér vasárnap.
"2009-ben éppen a HunGarian Baja volt az első verseny, ahol elindultam, így nagyon kötődöm ehhez a viadalhoz. Tavaly megnyertem a saját kategóriámat a magyarok között, ám idén hasonló eredményre nem számíthatok. Ez az esztendő ugyanis tanulóév a csapat számára, hiszen az új autóval, a rendkívül gyors BMW X5-tel még csak most ismerkedünk. Éppen ezért nem a helyezés és az ezzel járó pontok a legfontosabbak a számomra, hanem az, hogy éppen most, amikor az egész terep-rallys világ a HunGarian Bajára figyel, megmutassuk, képesek vagyunk felvenni a versenyt a legnagyobb klasszisokkal is" - jelentette ki Lónyai, aki ismételten nélkülözni kénytelen a navigátorát, Garamvölgyi Zoltánt, mivel utóbbi a Világkupa-futam főszervezője.
"A szervezés miatt egy pillanatig sem aggódom, sőt, régi-új navigátorom, Nyeste Robi miatt sem. Biztos vagyok abban, hogy még egyszer nem fordul elő velünk az, ami Romániában, amikor Robi rosszul lett" - árulta el a Bioextra Garzone Racing pilótája.
Ugyanakkor Lónyai csapatfőnökként a team másik autójáért is felelni fog, hiszen ezúttal dél-amerikai versenyzők vették bérbe a Nissan Navarát.
"A spanyol versenyen keresett meg több külföldi csapat, hogy a hazai versenyünkre kibérelnék a Nissant. Végül rövid, de annál eredményesebb tárgyalás után megállapodtunk a Ferraz, Bonnini párossal, akik a tegnapi teszten már ki is próbálták az autót. Annyira megtetszett nekik, hogy már a következő versenyre, a Baja Polandra is kibérelték tőlünk a kocsit" - tette hozzá Lónyai.
Persze nem Ferrazék az egyetlen venezuelai versenyzők, akik magyar autóval állnak rajthoz a HunGarian Baján. A Vadász Racing Team ugyanis a Team Azimut duójával, Diego Colonello és Adolf Maier párossal egyeztek meg, így a venezuelai páros a csapat Nissanjával áll rajthoz, csatlakozva a másik Vadász-Nissan párosát alkotó Kaposi Zoltán - Szőke Nikolett egységhez.
"Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy a Team Azimut a mi autónkat választotta. Igyekszünk a lehető legjobb munkát végezni az autó felkészítése során és bízunk abban, hogy venezuelai vendégeink elégedettek lesznek a Nissannal. Már várjuk a rajtot, igaz, addig még sok tennivalónk van" - mondta Molnár István, aki a versenygép volánja mögött szerzett tapasztalatait tanácsadóként hasznosítja majd.
Igencsak motiválja a Sandlander versenyzőit, hogy itthon, a tizedik HunGarian Baján mérhetik össze tudásukat a nemzetközi terep-rally mezőnnyel. A hétvégi futamra az idei Dakart teljesítő Sebestyén Sándor következetes versenyzést ígér. A T2.2-es Toyota Land Cruiser pilótáját meglepte, hogy a nevezett autók közel harmada az ő kategóriájában áll rajthoz.
"Szép népes mezőny, nem mondom. Látszik, hogy külföldön nagyobb hagyománya van a szériaautós versenyzésnek. Mi viszont hazai pályán vagyunk, tudom, hogy gyors szakaszok lesznek, és felkészültünk a terepviszonyokból is. Nem akarok semmit elkiabálni, higgadt és következetes versenyzésre készülünk, de a többiek is kössék fel a gatyájukat!" - mondta Sebestyén Sándor, aki a júliusi Selyemút Rallyn kategóriája harmadik helyét szerezte meg.