DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 11. péntek
Tereprali (TR)

Fodor nyerte az Adrenalin Sprint Kupa I. fordulóját

Fodor Imre és Csató Attila, a Toyota Motorsport Hungary versenyzőpárosa nyerte a Nyílt Terep-rallye Országos Bajnokság idei negyedik fordulóját, egyben az Adrenalin Sprint Kupa sorozat idei első megmérettetését, amelyre Pusztavacs térségében került sor. A győztes egység nagy csatában múlta felül Hangodi Zoltánt és Klement Mosquito Yamaháját.

A műfaj nagy öregjeinek is csak homályos emlékei vannak arról, hogy mikor rendeztek legutóbb egynapos futamot Magyarországon, idén viszont a szakág újra megpróbálkozik ezzel a költséghatékony, valamint néző- és versenyzőbarát formátummal. A Nyílt Terep-rallye Országos Bajnokság keretein belül háromfordulósra tervezett Adrenalin Sprint Kupa első felvonásaként az ország mértani közepére, Pusztavacsra látogattak el a versenyzők, ahol a rekkenő hőség, a pörgős menetrend és a település határában kialakított két rövid pálya komoly próba elé állított minden egységet.

A legjobban a Fodor Imre és Csató Attila alkotta egység bírta az intenzív hajszát, a Toyota Hilux-szal induló páros óriási csatában múlta felül Hangodi Zoltánt (HQ Racing) és a Klement Mosquito Yamahát. A Toyota-duó zsinórban nyerte az első három szelektív szakaszt, behúzták az ötödik menetet is, Hangodi azonban kíméletlen hajrát produkált: a magányos harcos a pálya- és terepviszonyokhoz jobban illeszkedő T3-as versenygéppel hat szakaszelsőséget könyvelhetett el, így a végén mindössze 5 másodperc döntött a fennállása első győzelmét, valamint a T1.1.3-as kategória elsőségét is megszerző Fodor-Csató páros javára.

Fekete Antal és Tóth György, a Cargo Racing duója zárta a 3. pozícióban az abszolút értékelést. A páros először versenyzett hazai pályán a csapat új Toyota Hilux versenygépével, amellyel egyelőre az ismerkedés fázisában tartanak, de így is végig kiegyensúlyozottan teljesítettek, az élmezőnyben csatáztak és végül 2 perccel maradtak el Fodortól, amivel az abszolút bronz mellett megszerezték a T1.1.3-as kategória 2. helyét is. Ebben a géposztályban szállt harcba a kétszeres bajnok Fazekas Károly és navigátora, Simon Péter is: a nemrégiben a Silk Way Rally-n is rajthoz álló címvédő folytatta a tapasztalatszerzést nemrégiben elkészült, saját építésű X6-os BMW-jével, amely a hatodik szelektív rajtja előtt egy olajcső meghibásodása miatt felmondta a szolgálatot.

 



Bajnoki listavezetőként kezdte a futamot a házigazda Varga Racing Team, ahol a pilóta-szakágvezető Varga Imre rögtön egy bejelentéssel indította a napot: állandó navigátora, Szegedi Ferenc helyett Czeglédi Péter foglalta el a "jobbegyet", mivel a futam szervezésében is oszlopos szerepet vállaló Szegedinek a főszponzor Adrenalin Energiaital Kft. különmegbízottjaként egyéb feladatokat kellett ellátnia a nap folyamán. A módosított formáció a Nissan King Cab fedélzetén hozta a kötelezőt: az abszolút értékelés 4. helyén végeztek, ami a T1.1.2-es géposztályba kategóriagyőzelmet ért.

 

Először versenyzett a Céltrans "™97 Kupa óta Vadász Racing: a két Nissan Pickupot hadrendbe állító különítmény képviseletében Kaposi Zoltán és Szőke Nikolett egyenletes tempót autózott, aminek az abszolút 5. hely, valamint a T1.2-es kategória 1. helyezése lett a jutalma. A békéscsabai páros nem feledkezett meg a sportszerűségről sem, ugyanis az egyik szelektívről bevontatták a műszaki problémákkal bajlódó Horváth "Gombi" Béla Dodge Dakotáját. Az Adrienn Gombi SE pilótája és navigátora, Nagy Szabolcs zárt egyébként a 6. helyen, míg őket Sólyom Olivér és Galbács Mátyás, a Sólyom Team egysége követte az eredménylistán: számukra ez a 2., illetve a 3. helyet jelentette a T1.1.2-es géposztályban a Varga Racing egysége mögött.

Említést érdemel a Vadász Racing másik párosa, Molnár "Vadász" István és Tóth Dénes is, akik a hatodik szelektív után a Nissan kuplungjának teljes megsemmisülése miatt feladni kényszerültek a futamot, de amíg versenyben voltak, addig remek szakaszeredményekkel hívták fel magukra a figyelmet. A viadal első felében nemcsak megközelítették az éltriót, de volt olyan szelektív is, amelyet a 2., valamint a 3. legjobb idővel teljesítettek.

 

A H-csoportban Gyabronka István és Papp Tamás szerezte meg az elsőséget, a nissanos páros 3 perc 29 másodperccel bizonyult jobbnak az Audi-Roverrel a 2. helyen végző Hangodi János és Pocseg Ferenc alkotta egységnél. A H-csoportban egyetlen egység próbálkozott, Vadkerti T. Róbert és Lázár Tibor egy Jeep Grand Cherokee-val indult, amellyel négy szelektív szakaszt sikerült teljesíteniük.

A Nyílt Országos Terep-rallye bajnokság következő, idei ötödik futama a X. Hungarian Baja lesz augusztus 15-18-án Pápa térségében, s hamarosan folytatódik az Adrenalin Sprint Kupa is: a Varga Racing Team tájékoztatása szerint a pusztavacsihoz hasonló rövid futamra legközelebb szeptember közepén kerül sor.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: