DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 11. péntek
Tereprali (TR)

Vadász Racing: egy trófea, egy kiesés Pusztavacson

Rövid, ám annál intenzívebb volt a Vadász Racing versenyzőpárosai számára a pusztavacsi sprintfutam, amely a Nyílt Terep-rallye Országos Bajnokság negyedik, az Adrenalin Sprint Kupa első felvonásaként került megrendezésre augusztus 3-án. Bár a viadal nem alakult problémamentesen a békéscsabai gárda számára, egy trófeát így is sikerült begyűjteniük.

Tíz szelektív szakasz, valamivel több mint száz kilométer két rövid pályán, mindössze 4 óra leforgása alatt. A sprintfutam pörgős programját tovább nehezítette a hőség, de mindkét Vadász-páros kiéhezetten gördült a rajtkapuhoz: mivel a Céltrans "™97 Kupa után az alkatrész-beszerzési nehézségek miatt a két Nissan nem készült el időre, a Molnár István-Tóth Dénes és a Kaposi Zoltán-Szőke Nikolett egység is kihagyni kényszerült a legutóbbi futamot, a júniusi Romanian Baját.

Pusztavacson Kaposi Zoltánék dolgai alakultak jobban: a fehér Vadász-Nissan az újépítési munkálatok során megerősödött, s bár apró-cseprő műszaki gondok ezúttal is adódtak, a páros eljutott a célig és az abszolút értékelés 5. helyén zártak, ami a T1.2-es kategória legjobb eredménye volt. Jelesre vizsgázott sportszerűségből is a 17-es rajtszámú duó, ugyanis az egyik szelektívről bevontatták a műszaki problémákkal bajlódó Horváth "Gombi" Béla Dodge Dakotáját.

"Nem vagyunk hozzászokva ennyire pörgős menetrendhez, de őszintén szólva nagyon élveztük" - értékelt a nagykállói évadnyitó után újabb trófeával gyarapodott Kaposi. "Voltak ugyan kisebb technikai problémáink, de összességében véve úgy érzem, hogy az autónk a himodi futamot követő átfogó felújítások során jobb és erősebb lett. Ezt megerősíti az is, hogy a verseny második felében sokszor egészen közel jártunk Varga Imiékhez. Az eredménnyel elégedettek vagyunk, várjuk a Hungarian Baját és a sprint kupa további versenyeit is."

Molnár Istvánék számára jóval problémásabb volt a futam: a pilóta már a verseny elején is küszködött a fekete Nissan kuplungjával, amely hamar megsemmisült és a hatodik szakasz után a verseny feladására kényszerítette a párost. "Vadász" - barátai így becézik a pilótát - a tőle megszokott merész, bevállalós stílusban autózott, s amíg a technika engedte, ez a szakaszeredményeken is meglátszott.

"Több olyan szelektív volt a verseny első felében, amelyeket a 2-3. legjobb idővel teljesítettünk, de sajnos a műszaki problémák közbeszóltak" - mesélte Molnár. "Egy fura malőr is felbőszített bennünket, ugyanis az egyik szakasz rajtjához 2 perccel később értünk oda. Kaptunk némi időbüntetést és annyira felhergeltem magam a hibánkon, hogy onnantól fogva nem volt irgalom, tapostam a gázt, ahogyan csak bírtam" A hosszú kényszerszünet után egyébként jó volt ez a rövid verseny és szerencsére már nem kell sokat várni a következő fordulóra, amelyre megsokszorozott erővel készülünk."

Az FIA Világkupa menetrendjébe tartozó X. Hungarian Baját augusztus 15-18-án tartják Pápa környékén és a futamon a Vadász Racing mindkét egysége harcba száll a várhatóan népes nemzetközi mezőnyben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: