DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 11. péntek
Tereprali (TR)

Teszt - avagy a teszt tesztje

A Sólyom Team az elmúlt hetekben kijavította versenyautóján a Toolimpex Kupán elszenvedett sérüléseket és jelentkezett hibákat, majd - mint minden jólfésült versenycsapat - ellenőrzésképpen tesztelni akarta a HAWKIA-t. Ezt végül egy nappal későbbre kellett halasztaniuk a tervezetthez képest, mert az autó megmakacsolta magát, és a váltója nem volt hajlandó bevenni a sebességet.

Szombat délelőtt az enerGOfair műhelyében a tökéletesebbnél is tökéletesebbre sikerült beállítani a futóműveket. Menet közben azonban a csapattagok azt tapasztalták, hogy a kinyomott kuplungú egyesnél magas fordulaton elindul az autó, plusz fémes, csiszoló hang hallatszik a váltó felől. A Sólyom Team műhelyébe visszatérve hajnali 3-ig tartó kálvária kezdődött.

Az alapprobléma az volt, hogy a tavalyi 24 órás athéni versenyre hirtelen betett, majd kivett kuplungtárcsa szegecselése nem sikerült tökéletesre. Idén ez a tárcsa került vissza a HAWKIA-ba, és éppen most kopott el annyira, hogy a szegecsek súrolni kezdték a lendkerék csavarfejeit. Ezért aztán egy új tárcsa került az autóba, amellyel viszont nem volt hajlandó bevenni a sebességeket. A srácok 10-12-szer vették le és tették vissza a váltót, míg végül vasárnap hajnali 3-ra megoldódott a probléma. Hogy pontosan mi volt a gond, nem derült ki, mert három dolgon is változtatni kellett, hogy működjön. Sólyom Olivér: "Rémálom volt. Hiába csináltunk bármit, egyszerűen nem akart működni a dolog. Folyamatos telefonösszeköttetésben álltunk Matyival, aki mindenféle gyári és nem gyári filmekből, programokból súgott nekünk.

Végül sikerült rendbe rakni a kuplungot, és levontuk a tanulságot: teszt előtt tesztelni kell!" Vasárnap délelőtt végre oda lehetett csapni a lovak közé. A teszt első három kilométerén az újonnan beszerelt kormányszervó-hűtő - két hibás bilincs miatt - szétlőtte magát, amitől a motortérben mindent egyenletesen bevont az olaj. A nap során szép fokozatosan előjöttek még kisebb hibák, amelyeket a csapat rendre orvosolt. Sólyom Olivér: "Csupán 15-20 apró tennivaló maradt az utolsó két napra, és a fele már készen is van. A lényeg az, hogy a futómű beállításait elvégeztük, számomra ez volt a legfontosabb. Matyi még nincs kibékülve az autó hátuljával, de indulás előtt ezt még pontosítani fogjuk.

Annak viszont nagyon örülök, hogy végre nem az utolsó pillanatokban készülünk el, sőt még az is elképzelhető, hogy indulás előtt pihenni is fogunk, mert Himodra kész a HAWKIA!" A Céltrans"™97 Kupát 2013. 05. 24-25. között rendezik, Himodi központtal. A Sólyom Team nagy izgalommal várja a küzdelmeket a Győr és Sopron környéki területek pályáin, mert a CEZ futam sok külföldi versenyzőt csábít, népes mezőnyre lehet számítani.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: