DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 11. péntek
Tereprali (TR)

Kockázat nélkül nincs győzelem

Ez fokozottan igaz a tereprali országos bajnokság második futamára, a Rábaköz-kupára, amelynek technikás, erdei pályáin csak akkor érhet el jó eredményt az ember, ha kockázatot vállal és végig viszonylag magas tempót diktál.

Lónyai Pál és Garamvölgyi Zoltán emiatt is szereti nagyon ezeket a pályákat. "Két évvel ezelőtt sikerült eltalálnunk itt egy fát, elgörbült a Nissan futóműve, úgyhogy a verseny felétől a szentlélek tartotta csak össze az autót. De nem adtuk fel, csak mentünk, mentünk és imádkoztunk, hogy bírja ki a célig. Kibírta, ötödikek lettünk. Ez azért kellemes emlék számomra, mert ismét megtapasztaltam általa a tereprali lényegét, hogy ameddig benzin van az autóban és jár a motor, addig nem szabad feladnod" - mondta Lónyai Pál, aki az idén egy BMW-vel száguld, amellyel ez lesz a harmadik versenye, úgyhogy folyamatos tanulás, tapasztalatszerzés az élete mostanság. De jól halad és ez a lényeg.

"Az LP Racing mindkét autóját teszteltük az elmúlt napokban, és mindkettő ötösre vizsgázott. Remélem, ezt a versenyen is sikerül majd bizonyítani. Hogy milyen eredményre számítok? Mindenképp megcélozzuk a dobogót, ugyanakkor tisztában vagyunk vele, hogy legalább hat-hét versenyzőnek van esélye a végső sikerre, s hogy hatalmas küzdelem zajlik majd a győzelemért. De nem baj, én akkor szeretek igazán versenyezni, ha jó sok ellenféllel kell megküzdeni" - tette hozzá Lónyai, aki a pályákról elmondta, általában nagyon gödrösek errefelé, ezért nagyon fontos az autó beállítása, ugyanakkor vannak szűk, erdei részek, amelyeken nem lehet hibázni. Vagy ha mégis, az nagyon sokba kerül. A tereprali sava-borsát belesűrítik tehát a Rábaköz-kupába, amely nem csupán az országos bajnoki értékelésbe számít bele, hanem a Közép-európai Zóna Trófeában is járnak érte pontok.



"Az autó jó pár versenykilométert lefutott már, de a teszten tovább alakítottuk, formáltuk, próbáltuk még jobban rám szabni. Egészen más futómű beállításokat próbáltunk ki, máshogy állnak a kerekek, ezáltal sokkal stabilabban fordul, mint korábban és a rossz terepet is elég jól viseli. Nagy lépést tettünk előre, kis túlzással olyan, mintha egy másik autóban ülnék. Bízom benne, hogy nem csupán én érzem így, hanem az eredményekben is megmutatkozik majd" - mondta Lónyai.

A Céltrans "™97 Rábaköz-kupa össztávja 449 kilométer, amelyből 320 kilométer a szelektív szakaszok hossza. A verseny központja az idén Himod lesz.

A TEREPRALI OB ÁLLÁSA 1 VERSENY UTÁN

Abszolút sorrend:

1. Adam Malysz, Rafal Marton (lengyel, Toyota Hilux) 40 pont,

2. Murczin, Bagics (3D Racing, Mitsubishi L200) 30,

3. Varga, Szegedi (Varga Racing, Nissan King Cab) 24

Kövessen minket online csatornáinkon:
www.lp-racing.com

facebook.com/lpracinghu

facebook.com/BioextraSport

youtube.com/bioextra

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: