DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 11. péntek
Tereprali (TR)

Miniszterelnökkel tárgyal a világkupa futamról

Garamvölgyi Zoltán idén három komoly verseny rendezésére vállalkozik, Romániába terep-rallye világkupa futamot álmodott, ezzel kapcsolatban a miniszterelnök is meghívta egy beszélgetésre. Eközben fontos jubileumhoz érkezett a HunGarian Baja, de vajon e köze a Budapest Rallyhoz is!? Mi megkérdeztük!
Az idei évben új vagy inkább régi-új fába vágod a fejszéd, hiszen Erdélyben rendezel terep-rallye versenyt. Miért döntöttél úgy, hogy visszatérsz Romániába?

- Azért mert szerelmes vagyok a környékbe. Bár nagyon szomorúan és rossz szájízzel hagytam el utoljára a területet, az idő sok mindent megszépített. Tavaly nyáron már úgy álltunk az előkészületekkel, hogy az is megfordult a fejemben, hogy a HunGarian Baját ott rendezzem meg. Elegem volt a hazai ellenségeskedésből és úgy döntöttem, hogy megpróbálok felépíteni még egy komoly Világkupa futamot aztán, ha kell majd választok közülük, hogy melyiket érdemes megtartani. A környezet csodálatos és köszönhetően a nemzetközi szinteken elismert munkámnak azonnal megkaptam a jogot idénre a teljes értékű UEM Európa-bajnoki futam és a FIM Világkupa futam megrendezésére. Ez újabb nagy motivációt adott és gyorsan az FIA Világkupa kandidálásunk is bejelentésre került.

Milyen a támogatottsága a versenynek a "helyiek" körében?

- Mindig népszerű volt a terep-rallye Nagybányán és az elmúlt pár évet leszámítva kaptak is a helyiek belőle komoly adagot. Aztán egyszer csak vége lett és hiányolják. A város nagyon sokat változott, fejlődött és tisztult. A Polgármester Úr és a Megyei Prefektus Elnöke is teljes mellszélességgel mögöttünk áll, valamint a következő hetekben Bukarestbe kell utaznom Victor Ponta Miniszterelnök Úrhoz aki egyébként szintén szokott rally versenyeken indulni és határozottan érdeklődik a Romanian Baja után.

- Fontos megemlítenem, hogy olyan fogadtatás ért a nagybányai repülőtéren amilyen eddig még talán soha. Mihai Patrascu Igazgató Úr a projekt hallatán felajánlotta a Baia Mare Airport teljes területét és kiszolgáló egységeit, sőt ha igényeljük akkor a verseny napjaira kizárólag csak hajnalban és késő estére enged légi forgalmat így nyugodtan használhatjuk a kifutó pálya melletti részeket is szelektív szakasznak.

- Az pedig már csak hab a tortán, hogy egy barátom harmadik éve rendez itt minden évben légi parádét amit most a Romanian Baja idejére fogunk tenni és azt gondolom, hogy a két rendezvény nagyon komoly programot fog biztosítani az érdeklődőknek.



A verseny már első évében komoly rangokat szerzett, motor téren már most a csúcson van, hisz a EB és Világkupa pontokért megy a harc, de az autósoknál is kandidálsz a "világbajnoki" státuszra. Ezek szerint megbíznak már benned a FIM-nél és az FIA-nál is!?

- Motoros vonalon abszolút bizalom van hiszen a HunGarian Baja hetedik éve az EB zászlóshajója és a legtradicionálisabb rendezvénye. Ennek a híre nyilván eljut a FIM-be is és egyébként a tavalyi első FIM Világkupa futamunk sem sikerült rosszul hiszen ahogy véget ért már másnap kaptam tőlük egy levelet, hogy mindkét versenyemnek stabil helye van a 2013-as naptárban.

- Az FIA-nál már nem ennyire egyszerű a helyzet. Évek óta élek a saját árnyékomban és mivel nem sikerült a lőtérre vissza vinni a HunGarian Baját ezért harmadik éve csak megoldom a feladatot de nem tudom adni azt az igazi jó minőséget amit a veszprémi hullámok biztosítottak korábban. Idén lesz 2009 után az első olyan év, hogy nem is próbálom meg a klasszikus pályákat vissza szerezni, hanem a tavalyi új nyomvonalat szeretném kibővíteni egy igazán izgalmas területtel ami végre azt gondolom, hogy vissza fogja emelni a HunGarian Baját a régi jó helyére az FIA értékelésében is. A Csapatom tudom, hogy tud jó versenyt csinálni és ezt már többször is bebizonyítottuk, de érzem mindenkin, hogy egy kicsit motivációt vesztett és ez az én dolgom, hogy újra és újra lendületbe hozzuk a gépezetet.

Mivel próbálod meggyőzni a versenyzőket, hogy érdemes lesz részt venni az első Romanian Baja-n? Mik a verseny erősségei?

A Román terepnek komoly híre van a világon minden felé... Ez pedig egy versenynek az alapja. Nagyon fontos talán még ma is, hogy Nagybánya a határtól mindössze 70 km-re van és tökéletes infrastruktúrával van kiépítve. Hotelek, panziók, bevásárló központok, szórakozási lehetőségek, kiváló éttermek vannak a városban, 20 km-re pedig a Kárpátok csodálatos képe tárul elénk erdőkkel, mezőkkel, hegyi patakokkal. A szelektív szakaszok nagyon komoly kihívás elé állítják a versenyzőket. Nem könnyű néha a terep sem de, ha megtalálod a ritmusát akkor nagyon élvezetes és gyönyörű a táj. Elhatároztam, hogy a nyomvonal kijelölését idén teljes egészében a helyi barátaimra és Polgár Lacira bízom. Ezzel szeretném megadni magamnak is az esélyt, hogy ha minden összeáll az előkészületekben, akkor esetleg én is rajthoz tudjak állni a versenyen.

- Azok a külföldi csapatok, akik korábban jártak már itt a Baja Eurocarpatican vagy a CER-en, jó páran nagyon várják már a versenyt, mert szép emlékeket őriznek és boldogan jönnek vissza.

Két hónappal később pedig jön a főfogás, a 10. HunGarian Baja, hogyan készültök a jubileumra? Az új helyszín milyen lehetőség a jövőre nézve?

- Igen, nagyon sűrű lesz az év első fele, de nagy büszkeség számomra, hogy az első X következik a HunGarian Baja életében. Talán kijelenthetem, hogy otthonra leltünk. Pápa város Polgármestere, Dr. Áldozó Tamás gyakorlatilag oda adta Pápát a rendezvényre és ma azt mondhatom, hogy eddig - a normális kereteket betartva - nem sikerült még olyat kitalálnom, amire ne kaptam volna több alternatívát is amiből választhatok. A vadonatúj főtér és a komplett belváros a rendelkezésünkre áll ahol esténként a "szűzérme- és házi sör fesztiválunk" keretei között koncertek szórakoztatják a bulizni vágyókat, szombat este pedig a Várkert fürdő látja vendégül a HunGarian Baja csapatait egy éjszakai fürdőzésre és egy állófogadásra. Szóval idén egy kicsit elmegyünk a show business irányába is.

- Növelni fogunk a pályák hosszán és a Petőfi Sándor Gimnázium ad otthont a verseny központjának, a futball stadion környezete pedig a szervizparknak. Nagyon könnyen megközelíthető minden helyszín és egy igazán nagy parádéra számítok idén sok-sok világsztár versenyzővel.

Ugye félig-meddig benne vagy a Szilveszter Rally szervezésében is, és a Rally OB idei naptárába visszakerült Budapest Rally kapcsán, sokan már előrehozott, bajnoki pontokért zajló Szilveszter Rallyt vizionálnak? Van ennek alapja, lehet e bármi köze a Budapest Rallynak a Szilveszter Rallyhoz?

- Nem tudom. Ha az a kérdés, hogy a Rally Bizottságból bárki is megkeresett-e bennünket ezzel kapcsolatban akkor a válaszom egyértelmű nem. Ha a véleményemre vagy kíváncsi, akkor azt mondom, hogy hallottam már ötleteket, de egy Budapest Rallyval nem lehet megtenni, hogy év elején a népszerűségi kampány sodrásában bedobjuk év végére mindenféle koncepció nélkül, hogy majd csak lesz vele valami. A Budapest Rallyt építgetni kell hosszú évekig, de csak akkor, ha látható, hogy megfelelő minőséget és rangot érhet el. Én ezt ma nem látom... Az egyetlen értelmes út az lehetne, ha a gyorsasági szakaszokat akár kis léptekben is de be lehetne juttatni a Pilisbe. Szerintem minden más olyan mint, ha nagy nyilvánosság előtt meg akarnál erőszakolni egy guminőt.

A rendezés mellett év közben navigátorkodsz is, ezzel kapcsolatban mennyire kristályosodtak ki az idei tervek?

Hú, idén nagyon nagy csomag ez is az életemben. Az, hogy navigálok egy olyan kikapcsolódás, amit nagyon szeretek és egyáltalán nem megterhelő. Húsz év után is motivált vagyok és az elmúlt három évünk pontosan úgy zajlott, ahogy én azt szerettem volna. Sokan nem is gondolnák, hogy mennyire fel volt és van építve a Mi versenyzésünk. Mellé viszont bevállaltam a Csapat irányítását és felépítését is. Az alap emberek maradnak velünk, de jelentősen kibővülünk és a géppark is átalakul. Ideális esetben 13 versenyen tervezzük az indulást és még további kettőn szervizelünk. Ez most elég nagy falatnak tűnik, de a józan határokon belül maradva próbálunk velük megbirkózni. Idén újra visszatérünk a kilométer gyűjtögetésre, hogy jövőre minden sorozatban ahol elindulunk, a bajnoki pontokért harcolhassunk.

- Amikor pedig nagyon ráérek és a Családom se akar már otthon látni, akkor rengeteg energiát fektetünk többedmagammal a terep-rallye szakág életben tartásába és élhetővé, élvezhetővé tételébe. Dolgozunk az utánpótlás bevonásán és a közönség számára nézhetőbb rendezvények lebonyolítási struktúráján. 2014-re pedig egy rangos és különleges versenysorozat egyik állomását szeretnénk hazánkba telepíteni...

Mivel lennél elégedett az év végén?

Azzal, ha ugyanilyen lelkesedéssel és lendülettel kezdhetnénk meg a következő évet mint a mostanit de azért szeretném, hogy a gyerekeim és a feleségem még megismerjenek Szenteste a vacsoránál... :)

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: