DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 13. szerda
Retro

F1-Archív: „Schumacher nem lesz újra mercedeses”

Hamilton nem tart a dupla pontos idényzárótól, a BMW és Fisichella is vb-címet ígér a következő évben, a DTM-ben tér vissza Hakkinen – az elmúlt két évtized november 6-i F1-es híreiből válogattunk.

2023: „Én nem azért vezetek, hogy túléljek, hanem azért, hogy szórakozzak” – fogalmazott Verstappen, aki elárulta: sokszor örülne, ha nem létezne közösségi média, valamint a Liberty Media hozzáállását a sport marketingeléséhez és a Netflixes Drive to Survive sorozatot sem szívleli.

2022: Brazíliában rendezik az év utolsó sprintfutamát, jövőre viszont megduplázódik ezeknek a száma. Max Verstappen nem örül ennek, mivel szerinte az ilyen eseményeken nem éri meg kockáztatni.

2021: Váratlan és hatalmas fordítást produkált a mexikói időmérőn a Mercedes, így Valtteri Bottas szerezte meg a pole-pozíciót. A finn pilóta kisajátította az első sort csapattársával, Lewis Hamiltonnal, Verstappen a harmadik helyen zárt.

2020: A Ferrarinál elismerik, hogy nemigen maradt esélyük arra, hogy harcoljanak a konstruktőri harmadik helyért, miután Sebastian Vettel gyakran a pontszerzők közé sem kerül be, s eleve a tempójuk nem jobb, mint az őket megelőző McLaren, Renault, Racing Point trióé.

2019: Toto Wolff Mercedes-csapatvezető szerint az volt a kulcsa sorozatban hatodik világbajnoki sikerüknek, hogy kevesebb hibát követtek el, mint a riválisaik.

2018: Paddy Lowe, a Williams technikai főnöke elárulta: George Russell többek között egy PowerPoint-prezentációval igyekezett meggyőzni az alakulatot, hogy szerződtessék őt a 2019-es szezonra.

archiv-1106-2017



2017: Az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve úgy látja: Lewis Hamilton eleinte bealudt az évad elején, s csak akkor „ébredt fel”, amikor észlelte, milyen komoly fenyegetést jelent rá Vettel és a Ferrari.

2016: Frederic Vasseur Renault-csapatfőnök szerint teljesen normális, hogy a jelenleg náluk szereplő Kevin Magnussen egyeztetéseket folytatott a Haasszal egy esetleges 2017-es ülésről.

2015: Vettel célja a biztatóan sikerült és három győzelemmel záruló első ferraris idénye után, hogy levakarják magukról az „esélytelen” jelzőt, s újra állandóan a győzelmekért harcolhassanak.

2014: Lewis Hamilton saját elmondása szerint nem tart attól, hogy az eddig aratott tíz futamgyőzelme ellenére is elbukhatja a vb-címet mercedeses kollégájával, Nico Rosberggel szemben a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon érvényes dupla pontoknak köszönhetően.

2013: Vettel úgy érzi, ha elhagyná a Red Bullt, az sem hallgattatná el a kritikusokat, akik szerint az energiaitalosok dominanciája miatt megkérdőjelezhető a zsinórban negyedik vb-címét megnyerő német helye az F1 történetének legjobbjai között.

archiv-1106-2013

2012: Távozik a Caterham F1-es alakulatának csapatfőnöki pozíciójából Tony Fernandes, hogy inkább a közúti autókkal kapcsolatos üzletére tudjon koncentrálni.

2011: Üdvözli és új kezdetnek nevezi csapata számára Eric Boullier a tényt, hogy nemrég hivatalossá vált, hogy a következő idénytől kezdve már Lotusnak fogják hívni a Renault eddigi alakulatát az F1-ben (eközben az addigi Lotus Caterhammé válik).

2010: Óriási meglepetésre a Williamsnél szereplő újonc Nico Hülkenberg szerezte meg a pole-pozíciót a Brazil Nagydíj esős-száradó pályán rendezett időmérő edzésén. A németet a négy vb-aspiráns követi Vettel, Webber, Hamilton, Alonso sorrendben.

2009: A Williams technikai igazgatója, Sam Michael biztos benne, hogy a Cosworth versenyképes motorokkal fog visszatérni az F1-be a következő évben. A grove-i istálló a sportból kiszálló Toyota erőforrásait cseréli le.

archiv-1106-2008

2008: Bár csalódáskeltőn ért véget az évad bizonyos pontjain akár az összetett elsőségre is esélyesnek tűnő BMW éve, a csapatnál állítják, hogy ennek ellenére is a világbajnoki cím lebeg a szemük előtt célként a nagy szabályváltozásokat hozó 2009-es szezonban.

2007: Csupán öt másodperccel volt lassabb a MotoGP éllovasainál Michael Schumacher, aki nemrég kipróbálta a Ducati világbajnok motorját. Eközben a Ferrari bejelentette, hogy nemsokára a visszavonult hétszeres világbajnok beülhet az idei F1-es versenygépükbe is egy tesztre Barcelonában.

2006: Giancarlo Fisichella töretlenül hisz benne, hogy a következő idényben a vb-címért harcolhat a Renault-val. Az olasz pilóta mindössze negyedik lett a bajnokságban, miközben csapattársa, a 2007-ben már a McLarennél szereplő Fernando Alonso világbajnok lett, zsinórban másodszor.

2004: Visszatér a versenyzéshez a kétszeres F1-es világbajnok Mika Hakkinen: a száguldó cirkusznak 2001 végén hátat fordító finn a DTM-ben fog rajthoz állni jövőre.

archiv-1106-2004

2003: Fisichella szerint új főnöke, Peter Sauber kijelentette: nem fogják megakadályozni, hogy mindössze egy év után elhagyja őket, ha 2005-re szerződést kínál neki a „három topcsapat” egyike. Az olasz később valóban átigazolt a Renault-hoz.

2002: Bár még nem is vezethette saját jövő évi autóját, a McLaren-Mercedest erősítő David Coulthard máris odaadja a Ferrarinak és Michael Schumachernek a 2003-as világbajnoki győzelmet: a skót szerint a maranellóiak továbbra is dominálni fognak.

2001: Flavio Briatore Renault-főnök szeretné, ha korábbi tesztpilótája, Mark Webber versenyzői üléshez jutna a következő évre – ez végül a Minardinál meg is valósult.

2000: Jürgen Hubbert Mercedes-főnök úgy nyilatkozott: nem hiszi, hogy a korábban a márka kötelékeibe tartozó Michael Schumacher valaha is újra a német gyártó színeiben fog versenyezni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: