DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 6. szerda
Retro

F1-Archív: Massa szerint Glock ártatlan

Személyesen akar gratulálni a vesztes a világbajnok Hamiltonnak, bejelentik Nasr és Da Matta szerződését, Rosberg meglepően lassú a teszteken, a Jordan vb-címet nyerne három éven belül: ilyen F1-es híreket olvastunk november 5-én.

2023: „Istennek hála, jól hangzik, hogy már csak két futamon kell használni a W14-est” – nyilatkozta Lewis Hamilton, miután a Sao Pauló-i Nagydíj közben egy ponton még nevetett is a Mercedes autóján, olyannyira nem volt megelégedve a teljesítményükkel.

2022: Az olasz székhelyű AlphaTauri a jövőben növeli a házon belül tervezett alkatrészek számát, ennek eredményeképp csökkenni fog a Red Bulltól beszerzett komponensek száma.

2021: A Mexikói Nagydíjra készülve Lewis Hamilton elárulta, hogy tisztességes küzdelemben szeretné elhódítani a világbajnoki címet riválisa, Max Verstappen orra elől, a Senna–Prost csatározásokra jellemző piszkos játszmák nélkül.

2020: Új ország csatlakozik a következő szezonban a versenynaptárhoz: az első Szaúd-Arábiai Nagydíjat Dzsiddában, utcai pályán, villanyfényben tartják meg.

2019: „Igaz, hogy hosszú ideje ez volt a legerősebb versenyem, de a 11. helyért semmi sem jár, ennyi erővel utolsó is lehetnék” – mondta hamisítatlan stílusában az USA Nagydíj után csalódott Kimi Raikkönen.

2018: Év végén elhagyja a Williamst Rob Smedley, öt közös szezon után. A mérnök Felipe Massa oldalán érkezett 2014-ben: a Ferrarinál a brazil versenymérnöke volt, a Williamsnél azonban teljesítményért felelős igazgatónak nevezték ki. Smedley még nem döntötte el, hol folytatja pályafutását.

2017: A Mexikói Nagydíj megnyerése után a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner úgy véli, győzhetnek Brazíliában és Abu Dhabiban is. „Az utolsó négy futamon mi voltunk a leggyorsabbak vasárnap” – mondta a csapatvezető. Ebből a négyből Max Verstappen kettőt nyert meg, Malajziát és Mexikót, a Red Bullnak még egy harmadik győzelme van 2017-ből, Monaco Daniel Ricciardo révén.



2016: „Nem szeretem, mikor egy versenyző védekezés közben blokkolja a kerekeit, hibázik, aztán legvágja a kanyart és folytatni tudja” – mondta Daniel Ricciardo, aki szerint a megoldás a több kavicságy lenne. „A sóderágyak híve vagyok, ami igazi elrettentő erő, mert bünteti a versenyzőt.”

2015: A Nürburgring tárgyalásban van Bernie Ecclestone-nal, hogy 2017-ben visszatérhessen a versenynaptárba. A pályán két éve volt utoljára futam: a Hockenheimmel való rotációs rendszerben idén a Nürburgring következett volna, de anyagi okok miatt a verseny elmaradt, ezért nem volt Német Nagydíj 2015-ben.

2014: A Sauber mindkét pilótáját – Adrian Sutil és Esteban Gutierrez – lecseréli jövőre: a mai bejelentés értelmében Marcus Ericsson mellé a GP2 jelenlegi második helyezettje, Felipe Nasr érkezik, aki ebben a szezonban a Williamsnél volt tesztpilóta.

2013: A Lotus csapat új tulajdonosa, Mansoor Ijaz nem bánkódik, hogy az elhúzódó egyeztetések miatt nem tudtak szerződést hosszabbítani Kimi Raikkönennel. Leszögezte, tiszteli a finnt, a csapatnál pedig minden tőlük telhetőt megtettek a maradásáért, de kudarcot vallottak – mindent jót kívánt a versenyzőnek a Ferrarinál.

2012: Az Abu Dhabi Nagydíjon elért győzelem demonstrálja, hogy a Lotus komolyan veszi az F1-es szereplést – mondta Eric Boullier csapatfőnök a Kimi Raikkönen sikerét követő napon.

2010: A Red Bull elérhetetlen a Brazil Nagydíjon, ha az időjárás száraz marad – állapította meg Lewis Hamilton. Pénteken mindkét szabadedzésen Sebastian Vettel volt a leggyorsabb csapattársa, Mark Webber előtt.

2009: A Force India árgus szemekkel figyeli a Lotus istállót. Az újonnan érkező csapat közzétett néhány szélcsatornában készült képet 2010-es modelljéről, amely feltűnően hasonlít az idei Force Indiára. Még gyanúsabbá teszi a helyzetet, hogy az autót ugyanabban a szélcsatornában fejlesztik, ahol a VMJ02-t, ráadásul a korábban indiai csapatnál dolgozó Mike Gascoyne irányítása alatt.

2008: A vereséget szenvedett Felipe Massa személyesen akar gratulálni Lewis Hamiltonnak és apjának a világbajnoki címhez. A brazil az olasz sajtónak elmondta azt is: visszanézte a futamot, és Timo Glock nem szándékosan engedte el a britet.

 

2007: A McLaren diktál a pilótapiacon, ezért nem sietik el a döntést, ki legyen Fernando Alonso utódja – mondta Martin Whitmarsh. Lewis Hamilton elmondta, csapatjátékosra van szükség, de ő sem tudja, ki lesz a befutó: szerinte Nico Rosberg, Adrian Sutil és Heikki Kovalainen jöhet szóba. Állítólag Ralf Schumacher felajánlkozott a csapatnak, de visszautasították.

2005: A Williams tesztpilótája, Antonio Pizzonia meglepődött, hogy a csapattal már nyolcszor tesztelő 2006-os igazolás, Nico Rosberg nem volt túl gyors a gyakorlásokon.

2004: A Renault szerzeménye, Giancarlo Fisichella üléspróbán vett részt első tesztje előtt – három év elteltével járt újra Enstone-ban, ahol akkor versenyzett, mikor a csapat még Benetton volt.

2003: A Jaguar hat héttel meghosszabbította Justin Wilson szerződését, aki így részt vehet a decemberi teszteken és bizonyíthat a 2004-es ülésért. Ugyanakkor a hírek szerint a csapat Alexander Wurzot akarja, a McLaren pedig, ahol az osztrák tesztpilóta, megerősítette, nem fogják megakadályozni az átigazolást.

 

2002: Bejelentették az elmúlt időszak legrosszabbul titkolt átigazolását: a CART bajnoka, Cristiano da Matta a Toyota versenyzője lesz a következő két szezonban.

2001: Niki Lauda szerint Michael Schumachernek könnyű éve lesz 2002-ben, és ötödször is világbajnoki címet nyer. „Sosem hibázik, ő a legjobb. Körönként öt tizedmásodpercet jelent időmérőn és futamon, ami rengeteg” – mondta a Jaguar csapatfőnöke.

2000: A Jordan új motorpartnerével, a Hondával együtt három éven belül világbajnok lesz – jósolt nagyot Eddie Jordan. A csapat az idei szezont csak konstruktőri hatodikként zárta, de egy évvel korábban harmadik lett.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: