DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
Retro

F1-Archív: Nem Alonso miatt távozott a Honda

A McLaren szerint nem a kétszeres világbajnok miatt szakítottak a japán gyártóval, Verstappen Hamiltont dicséri, Magnussen pedig késznek érzi magát a Formula-1-re. Ezek voltak október 26-a hírei.

2023: Elégedett a Ferrarinál betöltött szerepével Carlos Sainz: mint ismert, a spanyol pilóta szerződése 2024 végén lejár Maranellóban, és sokan arra számítanak, hogy távozni fog majd Olaszországból. „Mindig is mondtam, hogy boldog vagyok itt, és a tél jó időszak lesz arra, hogy leüljünk egymással, és meglássuk, hogy meg tudunk-e egyezni a jövőről. Ha én elégedett vagyok velük és ők is velem, akkor nem ez nem lehetne nagy probléma. Remélhetőleg a télen ez meg fog történni, ha nem, akkor elhúzódik. De majd meglátjuk” – mondta a spanyol.

2022: Ahogy azt előzetesen is várni lehetett, az Audi a Sauber csapatát nevezte meg gyári partnereként a 2026-os Formula-1-es beszálláshoz.

2021: Christian Horner Red Bull-főnök szerint a papírformát ki lehet dobni a kukába a hátralévő versenyeket illetően, hiszen a szezon korábbi nagydíjain is már számos alkalommal történtek váratlan fordulatokat a Mercedesszel folytatott versenyfutásban.

2020: Lewis Hamilton teljesítményét méltatta Max Verstappen. A holland versenyző úgy érzi, legalább 40 éves lesz, mire beéri a rekordokat. Nem veszi garantáltnak a sikert és azt is elképzelhetőnek tartja, hogy soha nem fog vb-címet szerezni.

2019: Törölhetnek azt a szabály, amely arra kötelezi a kvalifikáció 10 leggyorsabb pilótáját, hogy a Q2-ben használt gumikon rajtoljanak el vasárnap. A szabályozás célja az volt, hogy hátrányba hozza a leggyorsabbakat, ám ez sok esetben nem a terv szerint valósult meg.

2018: Szorult helyzetbe került Romain Grosjean. A Haas francia pilótája komoly gondban lehet a Mexikói Nagydíj után, miután egy esetleges balesettel összegyűlhetne a 12 büntetőpontja, ami eltiltást vonna maga után.

2017: A Hondával való szakítás után a Renault motorjait fogja használni a McLaren istállója. Sokat várnak ettől Wokingban, és Fernando Alonso is izgatottan várja a közös munkát, ám Zak Brown cáfolta, hogy a spanyol keze benne lenne a japánok távozásában.

mclaren-honda



2016: A Circuit Of The Americas vezetője, Bobby Epstein bevallotta, nem örülnek, hogy a mexikói futam egy héttel követi az amerikait, ezért változásokat szeretnének. Ennek oka, hogy Mexikóváros közelsége komoly hatással van a futamra kilátogatók számában.

2015: A Mercedes vezetői, Niki Lauda és Toto Wolff tisztázta, hogy miért nem hajlandóak F1-es motorokat szállítani a Red Bullnak 2016-tól. Egyrészt  a Mercedes együttműködik a Renault-val az utcai autók terén, másrészt jobban megakarták ismerni a Red Bull marketingstratégiáit.

2014: Ismét felmerült annak a híre, hogy az Audi a Formula-1-be tart, ám a német márka máris cáfolta a találgatásokat.A márka sportprogramjának Facebook oldalán közölték, hogy ismételten csak találgatásról van szó és nem tervezik elvonni a hangsúlyt jelenlegi sorozataikról.

2013: A McLaren ülésére pályázó Kevin Magnussen úgy érzi, megállná a helyét, ha megkapná a lehetőséget.A 21 éves pilóta a hírek szerint a Marussiánál tanulhatja ki a Formula-1-et jövőre, de egyesek azt sem zárják ki, hogy a wokingiak jövőre lehetőséget adnak neki Sergio Perez helyén.

2012: Akár már jövőre érkezhet a Francia Nagydíj. Utoljára 2008-ban rendeztek futamot az országban, most viszont a hírek szerint a Paul Ricard pálya főnöke Stephane Clair jó helyzetben vannak és még állami támogatásra sem lenne szükségük.

2011: Közel 200 millió dollárba kerül az F1-es pálya megépítése Szocsiban. Az Orosz Nagydíjat a tervek alapján ugyanabban a városban rendeznék meg 2014-től kezdve hét éven át, amely a téli olimpiának is otthon ad majd a jövőben.

2010: A Red Bull rendelkezik a legjobb autóval a mezőnyben Jean Alesi szerint, ám a korábbi F1-es pilóta úgy látja, mégsem övék lesz a világbajnoki cím. A francia szerint ott a hiba, hogy nem állapítottak meg sorrendet Sebastian Vettel és Mark Webber között a csapaton belül.

webber-vettel-2010

2009: 70 verseny után végleg elhagyja a Formula-1-et a BMW. A német gyártó hosszú idő után távozik, hiszen még 2000-ben csatlakoztak motorszállítóként, majd később a Saubert felvásárolva alapítottak gyári csapatot. A most debütáló Abu-Dhabi Nagydíj lesz számukra az utolsó futam.2008: Az adatlopás után ezúttal szabotázzsal vádolják a Ferrari korábbi szakemberét. 2007-ben Nigel Stepney volt az, aki a McLarennek adta át az olasz csapat dokumentumait, most azonban az a vád illette őt, hogy köze volt Kimi Raikkönen autójának megrongálásában Monacóban.

2008: Az adatlopás után ezúttal szabotázzsal vádolják a Ferrari korábbi szakemberét. 2007-ben Nigel Stepney volt az, aki a McLarennek adta át az olasz csapat dokumentumait, most azonban az a vád illette őt, hogy köze volt Kimi Raikkönen autójának megrongálásában Monacóban. 

2007: Michael Schumacherhez hasonlította Kimi Raikkönent Ross Brawn. A Ferrari korábbi technikai igazgatója úgy véli a finn pilóta a hétszeres világbajnok stílusában tette a dolgát, ami szerinte igazán lenyűgöző volt.

2006: Lehet, hogy egyszer visszatér a pályára Michael Schumacher. A Ferrari legendája az idei esztendőben jelentette be, hogy elhagyja a Formula-1-et és szögre akasztja a bukósisakját, ám nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy valamikor folytassa a karrierjét. 

schumacher-2006

2005: Néhány nappal a születésnapja előtt lepték meg Bernie Ecclestone-t. Az F1 elsőszámú embere most kapott egy ajándékot az Australian Grand Prix Corporation elnökétől, Ron Walkertől, amikor tíz modell megszakította a csapatok legutóbbi megbeszélését, hogy tortát adjanak át neki.

2004: A BAR Honda csapata nyerte el a Simms Medal kitüntetést a Royal Automobile Clubtól a sebességváltójának kifejlesztéséért. A díjat a példamutató egyének vagy kisvállalatok autós innovációhoz való valódi hozzájárulásának elismeréseként adják át.

2003: Gőzerővel zajlik a munka a Renault gyárában. Kevesebb, mint két héttel a szezon lezárása után a franciák már a következő autó szénszálas karosszériáját rakják össze. A munka nem automatikus, a gyártási fázisban ugyanis semmit sem bíznak a véletlenre.

2002: Bár szó volt arról, hogy a korábbi F1-es versenyző Dan Gurney csapatot alapítana a királykategóriában, ez egyelőre nem fog megvalósulni. Ennek oka, hogy a szponzorációs lehetőségek és a gazdasági terv nemrégiben még sokkal ígéretesebbnek tűnt a tervezés kezdetekor.

2001: Újabb támogatóval gazdagodott az Arrows istállója. A csapathoz a CybIT nevű brit székhelyű cég csatlakozik beszállítóként. A vállalat a biztonsági és flottakezelési telematikai megoldások szolgáltatójaként tevékenykedik.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: