DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Retro

F1-Archív: Coulthard csodálja Schumachert

Bianchi állapota kritikus, a Ferrari továbbra is támogatja Massát, Montoyát beidézi az FIA, Brundle élesen kritizálja Schumachert – az elmúlt két évtized október 14-i F1-es híreiből szemezgettünk.

2023: Visszatér Daniel Ricciardo a jövő hétvégi USA Nagydíjon. Az ausztrál versenyző még augusztusban törte el a csuklóját a második zandvoorti szabadedzésen, most pedig megerősítette, hogy Austinban újra autóba ülhet. Közben Max Verstappen kijelenti, hogy a McLarené a legjobb pilótapáros, ami itt még okoz némi megrökönyödést, tekintve hogy Oscar Piastri újonc.

2022: Az egyéni vb-címet már bebiztosító és a konstruktőri összetettben is nagyon jól álló Red Bullnál is elismerték: immár teljes mértékben a 2023-as szezonra koncentrálnak a fejlesztésekkel.



2021: Sebastian Vettel szerint az F1-nek fel kell tennie magának a kérdést, hogy nem vált-e a pénz sokkal fontosabb szemponttá a sport számára, mint az erkölcsök. A német elsősorban a versenyrendezői helyszínek kérdése kapcsán fogalmazta meg mindezt.

2020: Romain Grosjean kilencedik helyen az Eifel Nagydíjon – idei első pontjai – látszólag jól időzítve érkeztek, de nem fogják befolyásolni a Haas 2021-es versenyzőválasztását, mondta Günther Steiner. A csapatfőnök nem rövid távra, kettő-négy évre előre tervez.

2019: Hosszú negatív szériát szakít meg Sebastian Vettel, aki sorozatban kilenc vereség után győzi le időmérőn másodéves csapattársát, Charles Leclerc-t. Utoljára júniusban járt a monacói előtt, majd most, Suzukában ismét - a német nem érti a helyzetet, szerinte csak annyi történt, hogy az autó fejlesztései kedveztek neki és hosszú idő után végre összejött neki egy tiszta időmérő, ennek meg is lett az eredménye.

2018: Fernando Alonso számára minden egyes futam ünnep, amióta bejelentette visszavonulását. A spanyol nemrégiben döntött úgy, hogy maga mögött hagyja a Formula-1-et, azóta pedig kizárólag az örömautózás és a pillanat megélése a célja.

2017: Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke úgy véli, Max Verstappennek hosszú távon az energiaitalosoknál kellene maradnia és maga köré építeni a csapatot, ahogy szerinte azt Lewis Hamilton és Sebastian Vettel teszi a Mercedesnél és a Ferrarinál.

2016: Az utolsó akadály is elhárult Nico Hülkenberg renault-s átigazolása elől, Vijay Mallya, a Force India csapatvezetője ugyanis megerősítette, hogy elengedik a németet a szezon végén.

retro-2-bianchi

2014: Friss közleményt adott ki a Japán Nagydíjon súlyos balesetet szenvedő Jules Bianchiról a Marussia: csapata szerint a fiatal francia állapota továbbra is kritikus, de stabil.

2013: A Ferrari továbbra is teljes támogatásáról biztosította a szezon végén a Williamshez távozó Felipe Massát, aki legutóbb Suzukában megtagadta a csapatutasítást, miszerint engedje el csapattársát, Fernando Alonsót.

2012: Sebastian Vettel zsinórban harmadik győzelmét aratta a Koreai Nagydíjon, ezzel pedig az összetettben is átvette a vezetést az első körben a két Red Bull mögé felzárkózó, de azokat elkapni nem tudó Alonsótól.

retro-3-vettel-korea

2011: Nico Rosberg több versenytársához hasonlóan úgy véli, változtatni kellene a koreai bokszkijáraton. A versenyirányítás azonnal lép is: a pilótákat fényjelzéssel figyelmeztetik a célegyesben, ha valaki épp kihajt a bokszból.

2009: A Williams bejelentette, hogy a szezon végén felbontják három éve tartó motorszállítói együttműködésüket a Toyotával. A grove-i gárdát a Renault-val és a Cosworthszal hozták szóba.

2008: Alonso úgy véli, a világbajnoki címért küzdő Hamilton és Massa is jobban aggódik egy esetleges hiba miatt, mint amekkora nyomásként rájuk helyeződik az esélyesség terhe.

2005: Mindkét pénteki szabadedzésen a McLarent vezető Pedro de la Rosa volt a leggyorsabb a sanghaji F1-es szezonzárón, de jól teljesített a Toyota és az abban az évben gyengélkedő Ferrari is.

retro-4-montoya

2004: Juan Pablo Montoyát beidézte az FIA: a Nemzetközi Automobil Szövetség arra kíváncsi, a kolumbiai miért mulasztott el részt venni egy a közúti biztonságot népszerűsítő kampányban Costa Ricában előző év decemberében.

2003: Martin Brundle szerint túlságosan is kegyetlen a pályán a hatszoros világbajnok Michael Schumacher: a német klasszis korábbi csapattársa elismeri a pilóta képességeit, de úgy véli, olykor másokat veszélyeztetve védekezik és ragaszkodik a pozíciójához.

2002: A Ferrari elnöke, Luca di Montemezelo őrültnek nevezte Max Mosley kilencpontos elképzelését az F1 izgalmasabbá tételéről, s felvetette, hogy a szabályok bevezetése esetén a maranellóiak akár ki is szállhatnak.

2001: Michael Schumacher a Japán Nagydíjon aratott győzelmével fejezte be a szezont, ezzel pedig 801 pontjának köszönhetően az F1 történetének legtöbb vb-egységet gyűjtő pilótájává avanzsált.

retro-1-coulthard-schumacher-dppi

2000: Miközben Schumacher keményen kritizálta David Coulthardot és Jacques Villeneuve-öt, amiért „folyamatosan beszélnek, de sosem mondanak semmit a szemébe”, addig a skót rivális úgy fogalmazott, „csodálja” az újdonsült háromszoros világbajnokot.

1999: Mika Hakkinen szerint a kettős lábtöréséből visszatérő Schumacher nem jelent extra fenyegetést a vb-esélyeire a soron következő sepangi futamon. A német is úgy fogalmazott, nem a csapattárs Eddie Irvine segítése jelenti számára a prioritást az F1 első maláj versenyén.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: