DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Retro

F1-Archív: Schumachernek fogynia kell?

A Red Bull állítsa be Webber mögé Vettelt, Alonso és Hamilton is pórul jár, Schumachernek elege van Barrichello sikereiből, Raikkönennel megint kiszúr a Mercedes-motor. Október 7-ei F1-es hírek.

2023: Oscar Piastri nyerte az F1-es Katari Nagydíj sprintjét, de legalább annyira boldog lehet a második Max Verstappen is, aki ezzel matematikailag is bebiztosította harmadik vb-címét!

2022: Pilótakeringő vette kezdetét az F1-ben! Előbb Pierre Gasly érkezését jelentette be az Alpine a 2023-as szezonra, ezzel teljessé téve a tisztán francia csapatot, majd Gasly pótlására a Williamsszel Monzában kiválóan beugró Nyck de Vries szerződtetését erősítette meg az AlphaTauri.

2021: Bár a Japán Nagydíj elmarad a koronavírus-járvány miatt, a kvázi a helyére beugró isztambuli futamon fehérbe borul a Red Bull: ezzel a festéssel mond köszönetet az energiaitalos csapat az F1-ből hivatalosan a szezon végén távozó, de a csapattal továbbra is együttműködő motorgyártónak az istálló.

2020: „Vannak dolgok, amiket jobban kellett volna csinálnom. Folyamatok, amiket korábban meg kellett volna látnom, harcok, amelyekbe nem kellett volna belemennem" - nyilatkozza Sebastian Vettel arról, hogy miért nem tudta sikerre vinni küldetését a Ferrarinál. A német szerint a háttérben olyan dolgok történtek, amelyeket jobban kellett volna kezelnie, de erről ennél többet nem akar mondani.

2019: A következő generációs erőforrásokról tárgyalnak az F1 részvényesei. A sorozat új motorformuláját a tervek szerint 2021-ben vezetik be egy négy-ötéves időszakra.

mercedes_motor_2017 (2)



2018: Lewis Hamilton nyeri a Japán Nagydíjat: az újabb világbajnoki cím kapujában álló brit pilóta tizenhárom másodperccel előzi meg csapattársát, Valtteri Bottast. A futam fő sztorija azonban az egyre mélyebbre süllyedő Sebastian Vettel, valamint Max Verstappen összeütközése, amely után mindketten hevesen bírálják a másikat - főleg, hogy a holland Kimi Raikkönennel is ütközött előtte...

2017: Döbbenetes körrel, félmásodperces előnnyel szerzi meg a Japán Nagydíj pole-pozícióját Lewis Hamilton: a brit mercedeses kicsit a semmiből húzza elő hatalmas teljesítményét és komoly csapást mér fő riválisára, Sebastian Vettelre. A harmadik helyezett Daniel Ricciardo már egymásodperces hátrányban zár, épphogy megelőzve csapattársát, Max Verstappent.

2016: Az első és a második szabadedzésen is Nico Rosberg a leggyorsabb Japánban, a legutóbb egy motorhiba miatt mélyre kerülő Lewis Hamilton emiatt egyre frusztráltabb - a német mercedeses számára nagyon kedves ez a pálya, ezt pedig most is bizonyítja. Közben kiderül, hogy mindketten tesztelik a 2017-es Pirelli-gumikat, ami utólag érdekes, tekintve, hogy Rosberg végül sosem versenyzett azokkal.

2015: Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója határozottan tagadja, hogy bármi probléma van a wokingi istálló és az F1-be borzalmasan visszatérő Honda között - a japánok szenvedése miatt a McLaren is szörnyű szezont fut, egyes hírek szerint közel sem felhőtlen a kapcsolat, de nyilvánosan ebből még semmit sem láthatunk.

2014: Jules Bianchi családja megosztja a részleteket a Japánban szörnyű balesetet szenvedő F1-es pilóta fejsérüléseiről. Pontosat itt még azonban nem tudunk, csak hogy a sérülései alapján a végkimenetel nagyon széles skálán mozoghat, jelenleg pedig kritikus, de stabil az állapota - továbbra is a japán kórházban kezelik.

2013: A Koreában negyedik helyen végző Nico Hülkenberget Fernando Alonso az egekig magasztalja és a hírek szerint több csapat is érdeklődik a német iránt - a Sauber mellett a Force India, illetve a Lotus is szívesen látná az egyik autójában. Hülkenberg szerint ez a negyedik hely nem fogja befolyásolni a jövőjét, a szakemberek úgyis az összképet nézik.

2012

2012: Kulcsfontosságú győzelmet arat Japánban Sebastian Vettel: a Red Bull pilótája nagyon könnyedén nyer Ázsiában, miután az élmezőnyből többen is áldozatul esnek az első körben. Köztük van Fernando Alonso is, aki így rengeteget veszít a világbajnoki harcban: tetemes előnye négy pontra olvad Vettellel szemben, bár az ötödik helyre beérő, nagyon lassúnak bizonyuló Lewis Hamilton, illetve a hatodikként záró Kimi Raikkönen nem hoz rajta sokat.

2011: Michael Schumacher kijelenti, hogy Sebastian Vettel meg fogja védeni világbajnoki címét, majd Felipe Massa is elmondja, hogy a Red Bull túl gyors, látótávolságon kívül van - aztán Vettel a Japán Nagydíj első szabadedzésén rögtön összetöri az autót és magyarázkodnia kell. A pénteki napon egyébként a mclarenes Jenson Button a leggyorsabb, de Vettelnek egyetlen pontot kell csak szerezni a vb-címe bebiztosításához.

2010: Flavio Briatore nem érti, hogy a Red Bull miért nem áll be és miért nem állítja be Sebastian Vettelt Mark Webber mögé. Az ausztrál pilóta a tizedik futam óta Vettel előtt van, jelenleg ő vezeti a pontversenyt, tizenegy egységgel előzi meg Fernando Alonsót, Vettel hátránya pedig még mindig 21 pont a csapattársával szemben. Briatore szerint Alonso a legjobb, Webber a legnagyobb meglepetés és a rengeteget hibázó Lewis Hamilton a csalódás, akármi is lesz a szezonvége.

2009: A Renault bejelenti, hogy a Ferrarihoz igazoló Fernando Alonso helyére leszersződtette Robert Kubicát. A lengyel pilóta a sportág egyik legjobbja, úgyhogy nem meglepő, hogy 24 éves korában eligazol a BMW-Saubertől egy igazi gyári csapathoz - Bob Bell csapatfőnök elárulja azt is, hogy már jó ideje szerették volna megszerezni, most végre sikerült.

2008: Az F1 hivatalos bejelentése szerint 2009-ben nem lesz Kanadai Nagydíj, kikerül a versenynaptárból, amelyben így egyetlen észak-amerikai futam sem szerepel - lesz viszont 18 másik verseny és egy nyári szünet. A szezon március végén, Ausztráliában kezdődik majd és november közepén, Abu Dhabiban ér véget.

2007

2007: Lewis Hamilton fatális hibát követ el Kínában: az újonc F1-es pilóta már a vb-cím kapujában volt, amikor a bokszutca bejáratánál kiesett a versenyből. A vb-harc így életben marad, Kimi Raikkönen győz, Fernando Alonso második, úgyhogy ők hárman hét ponton belül vannak egymáshoz képest az utolsó futam előtt - közben Sebastian Vettel hatalmasat megy és a negyedik helyre hozza be a Toro Rosso-Ferrarit.

2006: A Ferrari dominál a Japán Nagydíj időmérő edzésén: a pole-pozíciót Felipe Massa szerzi meg, a vb-címért csatázó Michael Schumacher bő egy tizedmásodpercet kap tőle, majd jön a két Toyota Ralf Schumacherrel és Jarno Trullival, Fernando Alonso pedig csak az ötödik helyet szerzi meg, közel nyolc tizedre lemaradva Massától. A spanyol el is mondja, hogy szerinte itt a Ferrarikat nem lehet megverni...

2005: Kiderül, hogy Kimi Raikkönen negyedszer is tízhelyes rajtbüntetést kap a hétvégén, miután ismét motort kell cserélni a megbízhatatlan McLaren-Mercedesben. Az egyéni címet már elvesztette a finn, a csapat azonban még nyerhetne, ha a motor nem mondaná fel a szolgálatot lassan minden egyes hétvégén...

2004: Sorozatban harmadszor sem tudott nyerni Michael Schumacher, amire elég régen nem volt példa, sőt, legutóbb csak a tizenkettedik helyet szerezte meg Kínában. A Japán Nagydíj előtt elmondja, hogy ismét nyerni akar, elég volt abból, hogy csapattársa, Rubens Barrichello győz - a német az első 13 futamból 12-t behúzott, azóta viszont kisebb gödörbe került.

2003: Jacques Villeneuve nem kell a BAR csapatának, az istálló inkább előlépteti helyette az eddig tesztpilótaként dolgozó Takuma Satót és elmondja, hogy nagyra tartja Villeneuve munkáját, de itt volt a idő váltani. Bernie Ecclestone szerint egyetlen csapat sem akarja már Villeneuve-öt foglalkoztatni, egyetlen ajánlatot sem kapott 2004-re.

2002

2002: Furcsa ötlettel áll elő Bernie Ecclestone az esélyek kiegyenlítésével kapcsolatban: szerinte mindenkinek annyi büntetősúlyt kellene betenni az autójába, ahány pontja van a bajnokságban. Vagyis ha Michael Schumacher húsz ponttal vezet Rubens Barrichello előtt, akor húsz kilogrammal legyen nehezebb az ő Ferrarija - mindezt persze azért mondja Mr. E, mert Schumacher már júliusban bajnok lett ismét, a csapat pedig szintén megsemmisítette ellenfeleit. Ecclestone szerint lehet, hogy itt az idő annak, hogy Schumacher fogyókúrázzon...

2001: Dietrich Mateschitz, a Red Bull tulajdonosa elmondja, hogy szeretne beszállni a Formula-1-be és az a terve, hogy átveszi az Arrows istállót. Mateschitz amerikai csapatot szeretne amerikai pilótákkal, amerikai motorral és azzal a névvel, hogy Red Bull All America Team.

2000: Michael Schumacher szerzi meg a Japán Nagydíj pole-pozícióját, miután elképesztő csatában, kilenc ezredmásodperccel megelőzi Mika Hakkinent. A harmadik helyre befutó David Coulthard már közel fél másodpercet kap, ez is jelzi, hogy milyen jó volt a két éllovas - az ötödik-hatodik helyen a két Williams-BMW, Jenson Button és Ralf Schumacher szűk egy másodperces lemaradással következik.

1999: Nyilvánossá teszik a 2000-es F1-es versenynaptárat, amelyben mégis ott van Spa-Francorchamps, elcsitulnak a dohányreklámok közüli balhék - március 12-én, Melbourne-ben lesz a szezonrajt és október 22-én, Malajziában zárul majd a 17 futamot tartalmazó idény.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: