DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Retro

F1-Archív: Kubica nem fél a Villeneuve-rajongóktól

A korábbi világbajnok ülését elvevő lengyel először megy Kanadába, a Mercedest bíróságra küldték, Justin Wilson részvényekkel készül az F1-be, Ralf Schumacher lábán nagy vágás keletkezett monacói balesetében: ezek voltak június 5. hírei.

2023: Lewis Hamilton és George Russell is a Mercedes tartalékversenyzőjének, Mick Schumachernek a hétvégi szimulátoros munkáját méltatta azok után, hogy a Spanyol Nagydíjon a küszködős pénteki nap után magukra találtak és végül kettős dobogót szereztek.

2022: Sergio Perez a közösségi médiában kért bocsánatot azoktól, akik közel állnak hozzá: a monacói győzelem utáni ünneplés során nem tudta kontrollálni magát. 

2021: Charles Leclerc szerezte meg a rajtelsőséget az Azerbajdzsáni Nagydíj időmérő edzésén, amelyet rekordszámú - öt - piros zászlóval szakítottak meg.

2020: Néhány nappal azután, hogy a Ferrari bejelentette, Carlos Sainz érkezik 2021-ben Sebastian Vettel helyére, a spanyol azt nyilatkozta, hogy nem Leclerc segédjének igazolt a Scuderiához, hanem azért, hogy ő maga nyerjen világbajnoki címeket az olaszokkal. Mindeközben az F1-es társadalom még mindig arra várt, hogy a koronavírus-pandémia közepette végre elkezdődhessen a 2020-as szezon.

2019: A McLaren tisztán akar látni a 2021-es szabályokat illetően. Az alakulathoz nemrégiben csatlakozott új csapatfőnök, Andreas Seidl elmondása szerint a csapat újrastruktúrálásában kulcsfontosságú lenne pontosan ismerniük az F1-et alaposan átalakító új szabályrendszert.

2018: Robert Kubicát is autóba ülteti a Williams a szezonközi hungaroringi teszten. A lengyel pilóta a téli szünet során versenyben volt a csapat egyik állandó üléséért, de végül fejlesztőpilótai szerepet kapott. Ezt a kétnapos gyakorláson használhatja ki.

kub-18-ac



2017: A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost arról nyilatkozott, szívesen megtartaná Carlos Sainzt és Danyiil Kvjatot a 2018-as szezonra. Egy kis kitekintés: a csapatnál már hónapok múlva Pierre Gasly és Brendon Hartley versenyzett, miután a Sainzt kölcsönadták a Renault-nak, Kvjatot pedig idény vége előtt menesztették.

2016: A Manor, ahol télen tulajdonosváltás és nagy átszervezés történt, korábban Dave Ryant igazolta le versenyigazgatónak, aki hét évet távol töltött a Formula-1-től – azok után, hogy a McLaren-Hamilton-féle hazugságbotrány bűnbakjává kiáltották ki. Ryan júniusban elismerte, még mindig kell neki néhány verseny, mire újra felveszi a Formula-1 tempóját.

2015: Két nagy változást is leszavaztak a csapatok, sajtóinformációk szerint sem a futam közbeni tankolás, sem a 18 colos abroncsok nem jönnek.

2014: Max Chilton úgy érzi, hogy karrierje első pontjaitól fosztotta meg a safety car mögötti ütközés Kimi Raikkönennel a Monacói Nagydíjon, melyért nem érzi magát felelősnek. Csapatának, a Marussiának viszont összejöttek az első pontok, hiszen Jules Bianchi a 9. helyen végzett.

2013: A Mercedes mehet az FIA Nemzetközi Bíróságára. A csapat titkos Pirelli-tesztjével eddig a monacói stewardok foglalkoztak, ők felterjesztették az ügyet a magasabb testülethez.

2011: A Formula-1 „drágán megfizet érte”, ha októberben valóban megtartja a Bahreini Nagydíjat, nyilatkozta Max Mosley. A közel-keleti országban történt forrongások miatt a márciusi verseny elmaradt, majd új időpontot tűztek ki. (A 2011-es futamot végül nem tartották meg Szahírban.)

2010: „Remélem, az emberek látják, hogy tehetséges versenyző vagyok!” – nyilatkozta Adrian Sutil, a Force India pilótája, aki múltbéli eredményein javítva a szezon első nagydíjain rendszeres pontszerzővé vált.

2009: Éledezik a McLaren, már ami a pénteket illeti, hiszen Heikki Kovalainen zárta az élen a Török Nagydíj második szabadedzését – mindössze hat ezreddel megelőzve Fernando Alonsót. Az esélyesek egyelőre tartalékolnak, hiszen Vettel az 5., Barrichello a 8., Button pedig a 12. helyen végzett.

2008: A Toyota szerint legfőbb ideje lenne, hogy a Formula-1 túllépjen Max Mosley szexbotrányán, miután az FIA elnöke sikeresen „túlélte” a bizalmi szavazást. Mindezt annak ellenére nyilatkozták a japánok, hogy ők is a gyártók azon sorába tartoztak, akik felkérték Mosleyt, hogy „gondolja át a helyzetét”.

2007: Robert Kubica, a BMW pilótája nem utazik félve Montrealba. Ez lesz az első Kanadai Nagydíj a lengyel számára, aki az ország egyetlen világbajnokát, Jacques Villeneuve-öt szorította ki a sportból. „Nem fogok sírva fakadni amiatt, mert én vettem át Jacques ülését. Az élet ilyen” – mondta a lengyel.

2006: Speciális, a kínai kultúrát idéző festést visel majd a hétvégén Silverstone-ban a Renault két autója. Nem ez a franciák első ilyen akciója, a 2005-ös Francia Nagydíjon már láthattunk tőlük hasonlót.

renault_2006_brit

2004: A McLaren sikeresen tesztelte az átalakított idei versenygépét, az MP4-19B-t, ami azt jelenti, hogy egy hónapon belül be is vethetik azt – a következő két, egyaránt tengerentúli futamon még a régi autóval vesznek részt a wokingiak.

2003: Elkelt az összes Justin Wilson-részvény, így sikerült összegyűjteni azt a kétmillió dollárt, mely biztosítja a versenyző helyét a Minardinál. A részvényesek többsége 500 vagy 1000 fontot fektetett be a magas brit pilóta karrierjébe.

2002: Szlovák tesztpilótát szerződtetett a Minardi csapata: a 36 esztendős Jirko Malcharek, aki egyúttal hazája parlamentjének képviselője is, a múlt héten már ki is próbálhatta az autót a vairanói tesztpályán.

malcharek

2001: Adrian Newey Formula-1-en kívüli kihívásokkal kacérkodik, talán ezért tárgyalt a Jaguarral, vélekedett a McLaren korábbi tervezője, John Barnard. Pár nappal korábban a Jaguar bejelentette, hogy Newey csatlakozik a csapathoz, de néhány órával később kiderült, hogy mégis marad a McLarennél.

2000: Ralf Schumacher kórházba került tegnapi monacói balesete miatt, mely során egy körülbelül 7-8 centis vágás keletkezett a lábán. A baleset az 1-es kanyarban történt, amikor a német versenyző a bokszból kihajtó Mika Hakkinen miatt lehajtott a poros részre, majd elmérte a féktávot.

1999: Teljesen átalakul a BAR vállalati struktúrája, melynek értelmében négy alelnök tartozik majd Craig Pollock alá, aki ügyvezető igazgatóból elnök-vezérigazgató lesz.

1998: A Goodyear egyértelműen közölte, hogy döntésük, miszerint elhagyják a Formula-1-et, végleges és megváltoztathatatlan. Az okok közt elsősorban a szabályváltozásokat és a magas költségeket jelölték meg.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: