DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Retro

F1-Archív: Raikkönen és Alonso is megvillan

Ezen a napon hívta fel magára a figyelmet többek között Juan Pablo Montoya, vagy Jenson Button, de ezen a napon mondott valami olyat Kimi Raikkönen, ami nagyon nem jött be. Január 17-ei F1-es hírek.

2023: Eldőlt: nem pótolják az F1-es Kínai Nagydíjat. Se Sanghaj nem tér vissza mégis, se Portimao nem ugrik be: az F1 bejelentette, hogy a tervezett 24 helyett csak 23 fordulóból fog állni a 2023-as szezon.

2022: Távozott az Alpine tanácsadói székéből a négyszeres F1-es világbajnok Alain Prost. A francia alakulatnál nagy átrendeződések várhatók: a hírek szerint Otmar Szafnauer érkezhet csapatfőnökként az Aston Martintól, ahogy vele együtt a BWT is névadó szponzorként.

2021: Kinevezte új főnökét az Alpine. Már régóta tudni lehetett, hogy a Suzuki MotoGP-csapatának feje, David Brivio a Renault-utódhoz tart. Az olasz a versenyigazgatói posztot kapta meg, de hogy ez pontosan mit takar, még a francia csapatnál sem tudják egyelőre. Ez ugyanis egy újonnan létrehozott pozíció az istálló berkein belül. 

2020: Sebatian Vettel úgy véli, bárkit képes legyőzni. A négyszeres Formula-1-es világbajnok igyekezett megvédeni saját magát a kritikákkal szemben. A német szerint ha valakinek félelmei vannak, az nem összeegyeztethető ebben a sportban, ezért ő folyamatosan a győzelemre törekszik.

f1-vettel-ferrari-2020



2019: Finnország is F1-es futamot rendezne. Velük együtt mindössze két olyan ország van, amely világbajnokot már adott az F1-nek, saját versenyt viszont még nem: most azt vizsgálják, mivel járna egy futamrendezés. A versenyhétvégék helyszínéül a MotoGP-re szánt KymiRing szolgálhat. 

2018: A McLaren szerint megoldották a Renault-motor miatt keletkező problémáikat és átalakították a karosszériát, valamint kissé az autó hátulját is. A wokingiak szerint annyira máshogy néz ki a Renault erőforrása, mint a Hondáé, hogy ahhoz nekik is jelentősen alkalmazkodniuk kell, de temészetesen megoldották és nyilvánvalóan nagyot lépnek majd előre.

2017: "Valtteri Bottasnak nincs hova elbújnia: megvan a sebessége, de az más, amikor győzelmeket várnak el valakitől egy arra alkalmas autóban" - mondja Martin Brundle F1-es szakíró a Mercedesnél frissen bejelentett finn pilótáról. Szerinte az is nehéz dolog, hogy Lewis Hamiltont kell legyőzni csapaton belül, főleg hogy a brit nagyon magabiztosan fogadta új társát.

2016: Komoly kihívást jelent majd az F1-es csapatoknak az idén debütáló ultralágy gumi - mondja Rob Smedley, a Williams teljesítményért felelős igazgatója. Az új szabály szerint nem két, hanem három keveréket hoz majd a Pirelli minden futamra, az ultralágyat pedig elsősorban Monacóban vetheti majd be - még izgalmasabb és kiszámíthatatlanabb lehet így a stratégia a várakozások szerint.

2015: A Honda kérése meghallgatásra talál: a frissen belépő japán motorgyártó engedélyt kap az FIA-tól arra, hogy fejlessze a motorját az év közben. A zsetonrendszer ugyan eléggé megköti a csapatok fejlesztéseit, de a Honda a másik három motorgyártó által átlagosan "kijátszható" zsetonszámor felhasználhatja arra, hogy fejlessze az erőforrását - ezt a többiek is elfogadják.

2014: A Lotustól a Ferrarihoz visszatérő Kimi Raikkönen szerint a 2014-es nagy szabályváltozás és a hibridéra kezdete nem jelent majd nagy különbséget a pilóták számára. A finn szerint nyilván lesznek új gombjaik, de mindenkinek ugyanaz lesz a feladat és nem lesz ebből nagy probléma senki számára, de azt azért hozzáteszi, hogy "talán tévedek"...

kimi2014

2013: Fernando Alonso szerint továbbra is Lewis Hamilton az ő legnagyobb riválisa, hiába nyerte az előző három vb-címet Sebastian Vettel. A spanyol ferraris az elmúlt év utolsó futamán bukta el a címet és Vettelt is megdicséri, de úgy véli, hogy Hamilton szupertehetséges, mindig nyerni tud és őt tartja a legerősebb pilótának.

2012: A Williams hivatalosan is bejelenti, hogy Bruno Senna lesz az egyik pilótája 2012-ben. A közvélemény szerint ez a brazil pénzének köszönhető, de ezt a pilóta természetesen kikéri magának és a csapat is azt mondja, hogy szakmai döntés született, szeretnének nagyot javulni a nehéz 2011-es év után.

2011: Nagy tervei vannak a Lotusnak: az istálló a Renault motorjait és a Red Bull sebességváltóit fogja használni, Jarno Trulli, a csapat pilótája szerint pedig olyan motivált mindenki, mint még soha. Újra megvan az önbizalmuk, a nevüket is sikerült megőrizni annak ellenére, hogy a Renault ezt szerette volna megváltoztatni, úgyhogy a céljuk a folyamatos pontszerzés lesz.

2010: A regnáló világbajnok Jenson Button szerint nincs mentségük, ha nem kezdik jól a szezont a McLarennel - ő tavaly pontosan a jó rajtjával lett bajnok, új csapatánál is éppen ez a célja. Bejelentik, hogy február 3-án ülhet bele először a McLarenbe Valenciában és a brit úgy gondolja, hogy a 2009-es szezon közben látott nagy javulás után idén a wokingiak lehetnek a legerősebbek a mezőnyben.

2009: Nem a várt időben küldi először pályára új autóját a Ferrari: a csapatok közösen tesztelnének Portugáliában, ám esőt mondanak az első két napra, úgyhogy az olaszok inkább kipróbálják a friss technikát Mugellóban, hogy minél több információjuk legyen. Az idei évre bevezetett nagy aerodinamikai szabályváltozások miatt minden plusz infó aranyat érhet.

lewis2008

2008: A második F1-es szezonjára készülő Lewis Hamilton azt mondja, hogy az idei McLaren még erősebb a tavalyinál az első tesztek alapján, pedig 2007-ben is nyolc futamot nyertek vele. A brit fiatal úgy látja, hogy óriásit fejlődtek, az autó megbízható, úgyhogy a célja természetesen a világbajnoki cím, amiről tavaly épphogy lemaradt. Közben a Red Bullnál azt mondják, hogy 2009-re várják a csapat első győzelmét, győzelmeit..

2007: Első tesztét teljesíti a McLaren új autójával a csapathoz szerződő kétszeres címvédő, Fernando Alonso. A spanyol pilóta Valenciában próbálta ki új fegyverét közel nyolcezer hispán szurkoló előtt és a BMW-Sauber pilótái előtt a nap legjobb körét produkálta - igaz, egyszer meg kellett állnia, mert füstölni kezdetta McLaren, de egy óra elteltével a csapat elhárította a problémát.

2006: Ugyan 2005-ben 52 ponttal maradt el tőle, Juan Pablo Montoya szerint ő éppen olyan gyors, mint csapattársa, Kimi Raikkönen. Első közös évükben a kolumbiainak köze sem volt a vb-címért harcoló finn csapattársához, ám ő úgy látja, hogy felváltva gyorsabbak egymásnál, attól függően, hogy az adott pálya éppen mit kíván az autótól. Hozzáteszi, hogy persze Raikkönen nagyon gyors, de ő már bizonyította, hogy ő sem lassabb.

2005: Mark Webber szerint furcsa dolgokat szülhet az új gumiszabály: az idei szezonban egy abronccsal kell végigmenni a futamokon, ő pedig úgy látja, hogy emiatt a pilóták majd nem nagyon fognak kemény kifékezéseket, előzéseket produkálni. Ezzel együtt nem bánja, mert így biztosan izgalmasabb versenyeket látunk majd.

2004: A Toyotáról szólnak a hírek január 17-én: csökkentik a csapat költségvetését, ők mégis arról beszélnek, hogy idén dobogós helyeket akarnak már elérni. A korábbi években ők költötték a legtöbbet, korlátnak összegből gazdálkodhattak, de ennek most már vége - igaz, ezt azzal magyarázzák, hogy teljesen a nulláról indultak, ahhoz kellett a sok pénz, de ezen már túl vannak, úgyhogy a kevesebb is elég lehet a fejlesztéshez.

2003: Az eddigi McLaren-dominancia után a barcelonai negyedik tesztnapon Fernando Alonso és a McLaren bizonyul a leggyorsabbnak, megelőzve a Williams Gené-Montoya párosát és a BAR-Hondát vezető Satót. A fiatal spanyol idejét látva a többiek is elismerően bólintanak.

kimi2002_1

2002: Kimi Raikkönen egy nap alatt kétszer dönti meg a valenciai pályacsúcsot az F1-es teszten: a McLaren friss igazolása múlt héten ült először az autóban, most viszont több mint fél másodperccel fut jobb kört, mint bárki eddig ezen a pályán. A napot egyébként hét tizedmásodperces előnnyel nyeri meg Giancarlo Fisichella és a Jordan-Honda előtt.

2001: Mika Hakkinen zárja az élen a valenciai tesztet, méghozzá meggyőző, hat tizedmásodperces előnnyel - egyértelműen a kétszeres világbajnok uralka a napot és jelzi, hogy remek formában várja az évet. A második helyre befutó újonc Juan Pablo Montoya azonban szintén magára irányítja a figyelmet, ugyanis még csak most ismerkedik az F1-gyel, de ezen a napon közel egy másodpercet adott csapattársának, Ralf Schumachernek...

2000: A Williams technikai igazgatója, Patrick Head szerint Jenson Button a jövő egyik sztárja lehet: a 19 éves fiatal brit pilóta nagyon gyorsan megszokta a csapat F1-es autóját, gyors tudott vele lenni és Head úgy látja, hogy rendkívül éretten viselkedik a korához képest. "Egyértelműen a jövő sztárja" - mondja róla.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: