DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
Retro

F1-Archív: Baumgartner aláír a Minardihoz

Kijevi F1-es pálya épülhet, Max Mosley több előzést vár az új szabályoktól, a McLaren futamokat nyert volna a Honda nélkül – az elmúlt húsz év legérdekesebb december 23-i F1-es híreiből válogattunk.

2022: Daniel Ricciardo tartalékpilóta szerepet is betölt majd a Red Bullnál néhány nagydíj erejéig, nem csupán nagyköveti és szimulátoros teendőket lát el 2023-ban. Christian Horner tisztázta a „harmadik pilóta” pozíció munkaköri leírását.

2021: A karácsony előtti napon is gőzerővel zajlik a készülődés 2022-re, több csapat hírt adott új generációs autójáról: a Mercedes a W13 első beindításáról, a Haas sikeres töréstesztről számolt be.

2020: A Haas megerősítette, Nyikita Mazepin lesz versenyzője a korábbi terveknek megfelelően a következő szezonban. Az orosszal szemben csapaton belüli vizsgálat indult a közösségi médiás videó miatt, amelyben a csapattal leszerződött pilóta egy nőt fogdosott. A Haas rövid közleményben tudatta, Mazepin és Mick Schumacher alkotja a 2021-es párost, további megjegyzést pedig nem fűznek az ügyhöz. A csapat korábban elítélte Mazepin magatartását, a versenyző pedig nyilvánosan kért bocsánatot.



2019: Jelentős szerződéshosszabbítást írt alá Charles Leclerc a Ferrarival. A fiatal monacói reménység 2024 végéig elkötelezte magát egy szezonnal az után, hogy a Ferrari leigazolta őt Kimi Raikkönen helyére.

2018: A Renault "sajnálja, de nem sajnálja", hogy kettéváltak útjai a Red Bull-lal. A motorszállító 2007 óta volt partnere az energiaitalos csapatnak, együttműködésüket azonban kölcsönös elégedetlenség jellemezte, mivel a franciák egysége nem érte fel a Red Bull mércéjéhez, aminek az istálló rendszeresen hangot is adott. Cyril Abiteboul ügyvezető ezért örül, hogy véget ér ez a korszak.

2017: Az FIA közölte, hogy a Ferrari 2018-as autója átment a kötelező törésteszten – ezzel a maranellóiak gépe lett az első, amely elmondhatta ezt magáról.

2016: „Ha a legjobb motorral rendelkezünk, futamokat nyertünk volna” – ezt Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója nyilatkozta a Hondával eltöltött második, az elsőhöz képest valamelyest sikeresebb, de még mindig szenvedős szezont követően.

archiv-1223-2-mclaren

2015: A következő szezonban egy teljesen más, sokkal elkötelezettebb Kimi Raikkönent láthatnak majd a rajongók, s ez eredményekben is meg fog nyilvánulni – vélekedett a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne.

2014: Alan Permane, a Lotus pályamenti műveletekért felelős mérnöke, úgy véli, hogy Pastor Maldonado nagyobb reputációt igényel annál, amit a közvéleménytől kap - a venezuelai számtalan balesetbe keveredett a szezon során, Esteban Gutierrez Sauberjét Bahreinben fejre is állította figyelmetlensége miatt.

2013: Lewis Hamilton - aki első mercedeses szezonját egy győzelemmel zárta - szerint a 2014-es szezon előtti változások nagyon nagy lehetőséget nyújtanak nekik arra, hogy legyőzzék a sportágban négy szezon óta egyeduralkodó Red Bull csapatát.

2012: A sportágban hamarosan harmadik évét kezdő Pirelli első embere, Paul Hembery úgy véli, hogy a csapatok most már készen állnak arra, hogy agresszívabb gumikkal versenyezzenek - az olaszok új, és az eddigieknél is lágyabb keverékek bevetését tervezi a 2013-as szezonra.

2011: Jarno Trulli, a Caterhamnél két szezont lehúzó pilóta úgy véli, hogy alakulata most már részen áll arra, hogy belépjen a középcsapatok közé, és a pontszerzésért harcoljon.

archiv-1223-4-caterham

2010: A kijevi városvezetés Forma-1 fogadására is alkalmas versenypályát tervez az ukrán főváros mellett - az 1 milliárd dollárnak megfelelő hrivnyából megvalósuló projekt elkezdését 2011 elején tervezik.

2009: Michael Schumacher és a Mercedes meglepte a világot, amikor karácsony előtt bejelentették, hogy a hétszeres világbajnok visszatér korábbi sikerei helyszínére. A német pilóta azok után kötött három éves szerződést a Brawn GP-ből Mercedesszé átalakuló istállóval, hogy a nyáron meghiúsult visszatérési kísérlete, amikor a sérült Felipe Massa helyére szeretett volna beugrani a Ferrarinál.

2008: Max Mosley szerint a következő szezontól érvénybe lépő módosítások meg fogják hozni a várt hatást, és több lesz az előzés - az autókra szélesebb és alacsonyabb első, valamint keskenyebb és magasabb hátsó szárnyakat szerelnek fel, visszatérnek a slick abroncsok, valamint az energia-visszanyerő rendszer is be fog mutatkozni majd.

2006: A McLarennél uralkodó szigorú légkör miatt Juan Pablo Montoya a szezon kellős közepén intett búcsút Wokingnak, hogy szinte azonnal Chip Ganassi NASCAR-csapatánál találjon menedéket. A Toro Rosso szinte azonnal megkereste, hogy versenyezzen náluk, de a kolumbiai visszautasította a faenzaiak ajánlatát, hogy 100%-ban a szériaautókra koncentrálhasson.

archiv-1223-5-montoya

2005: Miután a Vodafone nemrég bejelentette, hogy 2007-től már a McLaren autóin fognak díszelegni logói, Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke azt mondta, nem aggódnak túlságosan a telekommunikációs óriás elvesztése miatt, és nem is sietnek, hogy keressenek a helyükre valakit.

2004: Egy évvel Baumgartner Zsolt bejelentése után a Minardi ezúttal a holland Christijan Albersnek okozott örömet azzal, hogy szerződést kötött vele a 2005-ös szezonra. Az előző négy szezonban a DTM-ben vitézkedő pilóta a Lost Boys holland videojáték-fejlesztő cég támogatását hozta magával a faenzaiakhoz.

2003: Bár már előző nap is biztosra lehetett venni, a Minardi végre hivatalosan is bejelentette, hogy a 2004-es szezonban végig Baumgartner Zsolt fogja vezetni egyik autójukat. A 2003-ban már két versenyt teljesítő magyar versenyző a kormány hathatós támogatásával kapott lehetőséget a mezőny legkisebb csapatánál, Gianmaria Bruni mellett.

2001: Mika Salo, a 2002-es bemutatkozásra készülő Toyota egyik pilótája a brit Sunday Mirrornak úgy nyilatkozott, hogy már sajnálja, hogy az 1999-es Német Nagydíjon, a mezőny élén haladva elengedte a világbajnoki címért harcoló csapattársát, Eddie Irvine-t, amivel így csak második lett, és azóta sem került a győzelem közelébe - a finn pilóta akkor a Silverstone-ban lábát törő Michael Schumachert helyettesítette a Ferrarinál.

archiv-1223-6-salo

2000: Biztonságba került a Magyar Nagydíj, miután a kormány úgy döntött, hogy a hamarosan életbe lépő dohánytilalom ellenére az eddigi főszponzor Marlboro továbbra is névadóként fogja támogatni a hungaroringi versenyeket - azok után, hogy hazánk futamát „világszínvonalú autósport-eseménynek” titulálta az ország vezetése.

1999: Alex Zanardi sikertelen és pontnélküli szezonja ellenére valószínűleg marad a Williams csapatánál 2000-e is - hírek szerint azért, mert a grove-iak egyszerűen nem találtak helyére való pilótát. Mindenesetre a csapat másik pilótája, Ralf Schumacher is az olasz maradása mellett van.

1998: A következő szezon újonca, a British American Racing bíróságon akar harcolni igazáért, amiért az FIA megtiltotta nekik, hogy autóikat különböző színűre fessék, és így versenyezzenek vele 1999-ben. A kétféle mintázattal a BAR két dohánytermékeket gyártó szponzorát szerette volna reklámozni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: