DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
Retro

F1-Archív: A Red Bull bízik a Honda sikerében

Adrian Newey szerint a japán gyártó sikeres lehet, Hamilton szomorú, ha a visszavonulásra gondol, a Mercedes és a Williams pedig szorosabbra fűzi a kapcsolatát. Ezek voltak január 5-e hírei.

2023: Közös sajtótájékoztatón jelentette be Michael Andretti és a General Motors elnöke, Mark Reuss, hogy az Andretti Autosport és a General Motors közösen érdeklődik a Formula-1-be való beszállás iránt. A 2026-ra tervezett új motorszabályok vonzóbbá tették a sportágat az autógyártók számára, az érkezésért már régóta minden követ megmozgató Andretti pedig a jelek szerint az amerikai cégcsoportnál talált támogatóra. A bejelentés szerint Andretti Cadillac néven érkezhet új csapat a száguldó cirkuszba. Ez még önmagában nem jelent biztos beszállást, csak az erőteljes érdeklődést, a szándékot fejezte ki a General Motors. A tervek szerint az istálló központja az Egyesült Államokban lenne, de lenne egy bázis az Egyesült Királyságban is. A nap folyamán az is kiderült, hogy már egy motorgyártóval is megegyeztek az amerikaiak, és az is azonnal nyilvánvalóvá vált, hogy az F1 nem fogadja tárt karokkal a formációt, sőt...

2022: A bíróság döntése alapján a ROKiT-nak, amely ötéves szerződéséből csak egy szezont töltött ki, 11 milliárd forintnak megfelelő összeget kell kifizetnie a Williams számára: 2019 óta tartoztak a csapatnak.

2021: Szorosabbra fűzi kapcsolatát a Williams és a Mercedes. A grove-i istálló bejelentette, hogy 2022-től kezdődően már nemcsak a Mercedes hajtásláncát, hanem annak váltóját és az ahhoz kapcsolódó hidraulikus alkatrészeit is használni fogja az F1-ben.

2020: Hamilton számára a visszavonulás lesz a legszomorúbb pillanat. A Mercedes brit klasszisa úgy véli, hogy minden sportolónál szomorú dolog, ha abba kell hagynia, amit csinál - ő éppen azért foglalkozik sok minden mással, hogy ne maradjon akkora úr az F1 után.

2019: Továbbra is keresi tesztpilótáit a Ferrari. Miután Antonio Giovinazzit a Sauber, Danyil Kvyatot pedig a Toro Rosso szerződtette le, a Ferrari egyelőre teszt- és tartalékpilóta nélkül maradt. Sebastian Vettel viszont biztos abban, hamarosan ezen a részlegen is erős csapat fog felállni Maranellóban.

2018: Számottevő növekedés történt a Formula-1 tévéközönségében, a legtöbben Brazíliából nézik a nagydíjakat, de Magyarország is fontos a sport számára. A F1 20 legfontosabb piaca között hazánk is ott van.

2017: Szinte biztos, hogy Malajzia nem rendez F1-es futamot 2018-tól, és a másik délkelet-ázsiai helyszín jövője is erősen kérdéses: a rajongók azonban azt szeretnék, ha Szingapúr maradna a versenynaptárban.

2016: Hisznek a Red Bullnál a Honda sikerében. Adrian Newey, a csapat tevékenységét hátrébbról figyelő tervező látja a potenciált a Hondában, de szerinte több időnek kell eltelnie ahhoz, hogy ismét győzzenek az F1-ben.

2015: A Williams Dave Robsont csábította el a McLaren istállótól, aki eddig Jenson Button F1-es versenymérnökeként ténykedett. A szakember Felipe Massa versenymérnöke lesz, de a csapaton belül több más változás történt a műszaki személyzetben.

2014: Rövidebb lett a McLaren neve, köszönhetően egy szponzor távozásának. Az előző évvel ugyanis véget ért a McLaren és a Vodafone hét éven át tartó együttműködése, ezzel együtt pedig az istálló neve is megváltozott.

2013: Michael Schumacher szerint Mercedes sikeres lehet a folytatásban. A csapattól az előző év végén visszavonuló hétszeres világbajnok látja a potenciált a német csapatban, úgy véli a korábbi évekkel ellentétben összejöhetnek a sikerek.

2012: Szorosabb harcra számít Sebastian Vettel. A német versenyző szerint a kipufogóval befújt diffúzorok betiltása miatt 2012-ben a tavalyinál sokkal szorosabb verseny várható, a Red Bull címvédését pedig alaposan megnehezíthetik majd a riválisok.

2011: Változtathat a festésén a McLaren, legalábbis erről pletykálnak sok helyen. A spekulációk szerint a csapat az elmúlt években használt ezüst festés lecserélésére készül, ám egyelőre ezt az istállónál cáfolták.

2010: Új csapatfőnöke lett a Renault alakulatának. A francia Eric Boullier-t nevezték ki erre a pozícióra. „A Renault a motorsport egyik leghíresebb és legsikeresebb résztvevője, amely a múltban megmutatta, hogy a száguldó cirkusz élcsapata" – mondta kinevezése után Boullier.

2009: Sok pénzt keresett David Coulthard. A Red Bulltól 2008 végén visszavonuló skót 13 millió dollárt kaszált a Red Bulltól kapott fizetésből, a szponzori és reklámpénzekből, valamint azegyéb vállalkozásaiból. Ezzel az év második legnagyobb bevételét szerző skót sportolója lett.

2008: Megjelentek az első hivatalos képek a Ferrariról. Bár a nagyközönség előtt csak néhány nap múlva mutatják be új versenygépüket a maranellóiak, az internetre már feltöltöttek néhány fotót az új jövevényről. Az autót Felipe Massa és a címvédő Kimi Raikkönen hajtják majd a szezon során.

2007: Megy a helyezkedés a Formula–1-es idény előtt: Fernando Alonso házat venne a McLaren központja mellett, Kimi Räikkönen máris jobban érzi magát a Ferrarinál, mint a McLarennél valaha. A finn versenyző úgy érzi, sokkal barátságosabb a légkör Maranellóban, mint a korábbi csapatánál.

2006: Új szponzorral gazdagodott a Midland csapata. Az istálló bejelentette, hogy 2006-ban együttműködik a Dremellel, a multifunkciós szerszámrendszerek világelső gyártójával. Az alakulat ügyvezető igazgatója, Colin Kolles nagyon büszke az új partner érkezésére.

2005: Hárman is szerződést kaptak a Jaguar helyét átvevő Red Bull csapatától. David Coulthard helye már korábban biztosított volt, azt azonban nem árulták el, hogy kié lesz a másik autó, mindössze annyit, hogy mindkét tehetségük, Christian Klien és Vitantonio Liuzzi is szerződést kötött velük.

2004: Igazán radikális külsejű autót mutatott be a Willams-BMW csapata, főként az autó orrát tekintve. A változások középpontjában a vadonatúj BMW erőforrás áll, amelyhez új sebességváltó és differenciálmű társul.

2003: Egy új három éves szerződést írt alá a Jordan csapata és a Puma. márkajelzés a versenyzők és a boxutca személyzetének versenyruházatán, valamint az összes szerelő, mérnök és csapatvezető egyenruháján is megjelenik majd.

2002: Luciano Burti tesztpilótaként szeretett volna visszatérni a Jaguarhoz. Erről a csapat egyik pilótája, Eddie Irvine beszélt, aki elárulta, hogy mi volt a brazil versenyző eredeti terve. Burti végül a Ferrari tartalékosa lett.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: