Daijiro Kato 1976. július 4-én született. Tehetsége már gyerekkorában is nyilvánvalóvá vált, kismotoron több országos bajnoki címet szerzett. 1992-ben indult nagymotoros versenyzői karrierje, négy évvel később pedig a világbajnoki mezőnyben állt rajthoz szabadkártyásként, természetesen Suzukában, ahol első nekifutásra harmadik lett a 250 köbcentis kategóriában. 1997-ben és 1998-ban aztán győzni is tudott a Japán Nagydíjon, miközben otthon pedig bajnok lett hazája sorozatában.
Ennek ellenére egészen 2000-ig kellett várni rá, hogy végre teljes szezont futhasson a gyorsaságimotoros-világbajnokságon. Kato azonban nem okozott csalódást, bronzérmesként zárta az idényt. Egy évvel később pedig már senki nem tudta megállítani: 11 futamgyőzelemmel, magabiztosan húzta be a világbajnoki címet a középső géposztályban.
A japán versenyző számára így csak felfelé vezethetett az út: 2002-ben bemutatkozott az éppen akkor MotoGP-vé alakuló királykategóriában a Gresini Hondával. Kato az első idényét két dobogós helyezéssel az összetett tabella hetedik helyén zárta.
A 2003-as idényt még nagyobb reményekkel várhatta, a suzukai szezonnyitón azonban bekövetkezett a tragédia. Kato a versenyen elveszítette az irányítását a motorja felett, és nagyjából 200 km/h-s sebességgel a falnak ütközött. A japán motoros súlyos feji, nyaki és mellkasi sérüléseket szenvedett. Két hétig kómában feküdt a baleset után, végül azonban április 20-án belehalt a sérüléseibe.
Katót korának legtehetségesebb japán versenyzőjeként tartották számon, karrierje azonban a suzukai incidens miatt nem teljesedhetett ki. Az általa használt #74-es rajtszámot visszavonultatták, a motorost pedig beiktatták a MotoGP Legendák közé.