Lewis Hamilton karrierje során immár hatodszor diadalmaskodott a Magyar Nagydíjon, pedig az időmérő kezdetéig a Ferrari és a Red Bull párharcát vetítették előre az erőviszonyok. Szombaton azonban negyed órával a kvalifikáció előtt az esőnek adott enyhe valószínűség hatalmas mennydörgések által kísért vihar formájában vált valóra, ami pedig alaposan átírta az addigi várakozásokat. Változó nedvességű pályán már a Mercedesek muzsikáltak jobban, Hamilton vezetésével elhozva az első rajtsort a két Ferrari előtt, amit az előzés nehézségéről híres Hungaroringen kulcsfontosságú fordulatként bélyegeztek meg a csapatnál.
Vasárnap aztán már a sistergő forróság jutott a mezőnynek, és azt sejthettük, hogy a tavalyi verseny fordítottja fog lezajlani az élmezőnyben: egy évvel korábban a lassabb Ferrarik sikerrel tartották maguk mögött a Mercedeseket, ezúttal pedig Hamilton és Valtteri Bottas készültek védekező mentalitással, s a feladat első felét sikerrel is vették, amikor a rajt után egyik vörös autó sem talált mellettük utat.
Hamilton ráadásul elszakadni is képes volt, miután Bottas – szándékosan vagy sem – lassabb tempót diktálva feltartotta a Ferrarikat. Bár a bokszkiállások során Sebastian Vettelnek és Kimi Räikkönennek is lett volna esélye átugrani a Mercedes finnjét, a Ferrarinál mindkettőjük kerékcseréjébe belehibáztak, az így elveszített néhány másodperc pedig Bottasnál tartotta a második helyet a verseny utolsó szakaszában frissebb gumikon támadó Ferrarik előtt.
A nyomásgyakorlás pedig nem volt hiábavaló: a 70 körös futam 65. fordulójában Vettel fogást talált a Mercedesen, a pozíciója védése közben későn fékező Bottas azonban a 2-es kanyarban hátulról nekiszaladt a német bal hátsó kerekének. Vettel megúszta, a finn autója viszont jelentős szárnysérüléssel bicegett tovább, és a leromló irányíthatóság miatt aztán még a balszerencsés időmérős helyezésből felzárkózó Daniel Ricciardóval is összeakadt. Az ötödikként befutó Bottas eredményén a 10 másodperces időbüntetés nem változtatott, azt viszont kikérte magának, amikor a Mercedes csapatvezetője, Toto Wolff „kiváló szárnysegédnek” nevezte őt egy átgondolatlan elszólásakor.
Hamilton elsőségét semmi sem akadályozta, a Ferrari pedig ha győzelemmel nem is, de kettős dobogóval adózott a héten elhunyt elnökük, Sergio Marchionne emlékének – a zsinórban ötödször dobogós Räikkönen úgy lett harmadik, hogy inni sem tudott a verseny száz perces forrósága alatt, mivel elfelejtették bekötni az italát.
Max Verstappen motorhiba miatt már a verseny korai szakaszában kiesett az 5. helyről, de szép számban megjelent rajongóinak ez sem szegte kedvét, akik a helyükön maradva még egy órával a leintés után is táncoltak a szektorukban. A nyolcadikként befutó Fernando Alonso számára viszont a hétvége ezúttal is csak amiatt lehetett emlékezetes, hogy a Hungaroringen ünnepelhette immár 37. születésnapját.
A hétvége legőrültebb sztorija azonban kétségtelenül a Force Indiához kötődött. A csapattól már csütörtökön vészjósló nyilatkozatok érkeztek, miszerint anyagi nehézségeik már a fennmaradásukat veszélyeztetik. Pénteken este aztán robbant a bomba: az indiai tulajdonú istállót csődeljárás alá helyezték, amit pedig nem más kezdeményezett, mint saját pilótájuk, Sergio Pérez, akinek négymillió dollárnyi fizetéssel tartozik a vezetőség. Újabb csavart jelentett aztán, amikor kiderült, hogy a mexikói versenyző nem a rosszfiú szerepét tölti be a történetben, hanem valójában mentőövet dobott: a csapatban felkérték őt erre a jogi lépésre, hiszen így a nyári szünetben felgyorsul az istálló eladásának folyamata, ami végül célt is ért: Spától kezdve Racing Point néven, minden dolgozóját megtartva folytathatta tovább a szezont az istálló.
33. Magyar Nagydíj – 2018. július 27-29. | |||||||
A rajtsorrend | A futam végeredménye | ||||||
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:35,658 | 1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:37:16,427 |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:35,918 | 2. | Sebastian Vettel | Ferrari | +17,123 |
3. | Kimi Raikkönen | Ferrari | 1:36,186 | 3. | Kimi Raikkönen | Ferrari | +20,101 |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:36,210 | 4. | Daniel Ricciardo | Red Bull | +46,419 |
5. | Carlos Sainz | Renault | 1:36,743 | 5. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:00,000 |
6. | Pierre Gasly | Toro Rosso | 1:37,591 | 6. | Pierre Gasly | Toro Rosso | +1:13,273 |
7. | Max Verstappen | Red Bull | 1:38,032 | 7. | Kevin Magnussen | Haas | +1 kör |
8. | Brendon Hartley | Toro Rosso | 1:38,128 | 8. | Fernando Alonso | McLaren | +1 kör |
9. | Kevin Magnussen | Haas | 1:39,858 | 9. | Carlos Sainz | Renault | +1 kör |
10. | Romain Grosjean | Haas | 1:40,593 | 10. | Romain Grosjean | Haas | +1 kör |