DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Retro

Vettel legemlékezetesebb diadalai vörösben

Mintha csak nemrég csatlakozott volna Sebastian Vettel a Ferrarihoz, pedig az idei, utolsó már hatodik szezonja a csapattal – éppen ennyi ideig versenyzett a Red Bullnál is. Bár maranellói éveire nem sikertörténetként emlékezünk, ennek az időszaknak is megvoltak a dicső pillanatai. A Ferrari-színekben szerzett 14 győzelemből válogattuk ki a legfényesebb ötöt.

Második nekifutásra: 2015-ös Malajziai Nagydíj

Pedig nagyon ígéretesen indult az új fejezet a versenyző és csapat történetében. Mindössze a második közös futamon, Sepangban Vettel kettéválasztotta a Mercedeseket a nedves időmérőn, a forróságban zajló futamon pedig tartotta a tempót Lewis Hamiltonnal. Az SF15-T hatékonyabb gumikezelésének köszönhetően győzte le a britet, mivel csak kétszer kellett kiállnia, míg a Mercedes háromszor is kereket cserélt. A Ferrari 2013 tavasza óta nyert újból, ráadásul bebizonyította, hogy a 2014-et besöprő német rivális nem csak az olyan kivételes esetekben verhető meg, ha minden félresiklik Hamilton és Nico Rosberg számára. Öt éve március végén többen jósolták volna azt, hogy Vettel példaképe nyomdokában a Ferrari következő Schumacherévé válik.

Kézben tartott káosz: 2015-ös Magyar Nagydíj

A hungaroringi káoszfutamon esett-kelt a mezőny, köztük a két Mercedes, Vettel azonban egyetlen apró hibát sem követett el. Azt követően, hogy a harmadik rajtkockából máris kikerülte a két ezüst autót, végig irányítása alatt tartotta a versenyt, hiába hozta nyakára az üldözőket a 44. körben a biztonsági autó. Az időzítés is emlékezetessé tette a második ferraris sikert: azon a hétvégén Jules Bianchit gyászolta a Formula-1, Vettel pedig nem feledkezett meg arról, hogy rögtön a tragikusan elhunyt franciának ajánlja a győzelmet. A Magyar Nagydíj még egyszer kedvezett a Vettel–Ferrari duónak, a 2017-es versenyről is a német hozta el a legnagyobb trófeát.

Élen az új érában: 2017-es Ausztrál Nagydíj

Az autók áttervezésével új korszak kezdődött a Formula-1-ben: a radikális aerodinamikai szabályváltozásoktól és minden idők leggyorsabb F1-eseitől az erőviszonyok átalakulását várták, és az első versenyből valóban azt az elhamarkodott konklúziót lehetett levonni, hogy a Mercedes elveszítette fölényét. Az erős tesztszezon után Vettel és a 2016-ban nyeretlen Ferrari győztes tempót diktált Melbourne-ben. A rajttól fogva a pole-ból kezdő Hamilton nyomában haladt, és tempójával lényegében belekényszerítette a Mercedest egy rossz taktikai húzásba: a brit forgalomba tért vissza, így saját kiállása után Vettel megtartotta a vezetést, melyet a későbbiekben senki sem fenyegetett. A megnyert szezonnyitót pedig kiváló évkezdet követte: hat verseny után Vettel 25 ponttal vezette a világbajnokságot, de még az évad kétharmadánál is ő volt az élen. Aztán jött a szingapúri rajtbaleset és a Ferrari sorozatos műszaki hibái, az ötödik világbajnoki cím reményei pedig nagyon hamar szertefoszlottak.

Nyomás alatt: 2018-as Bahreini Nagydíj

A Ferrari sűrűn bizonyított erős rajtokkal, Vettelnek pedig a szezonrajtok is jól mentek: 2018-ban nem csupán az első, hanem az első két nagydíjat is megnyerte Ausztráliában és Bahreinben. Utóbbi futam egy ijesztő balesetről emlékezetes: Kimi Raikkönen elütötte a bokszutcában a Ferrari egyik szerelőjét, ez pedig nemcsak az ő, hanem Vettel futamát is kis híján megpecsételte. A zűrzavar miatt a német nem érkezhetett második kerékcseréjére, használt abroncsaival kellett kihúznia a verseny végéig. 7,5 másodperces előnye a hajrában egyre nagyobb iramban olvadt, végül pedig Valtteri Bottas Mercedese már ott volt szorosan a nyomában. Az utolsó kör első kanyarjában a finn némileg bátortalanul meg is próbálkozott egy manőverrel, Vettel azonban állta a nyomást, és győzelmet szerzett 200. nagydíján.

Előzés a hajrában: 2018-as Brit Nagydíj

Lewis Hamilton territóriumán, a brit nézősereg előtt is sikerült győzni egyszer, de az ellenfél ezúttal nem a hazaiak kedvence, hanem megint csak Bottas volt. A 32. körben érkező biztonsági autót kihasználva a Ferrari kereket cserélt, a Mercedes a pályapozíciót választotta. Újraindítás után Bottas derekasan védekezett, de alig öt körrel a vége előtt Vettel egy rámenős előzéssel utat talált ellenfele mellett – a finn tropára ment abroncsokkal végül a dobogóról is lemaradt. Talán legharcosabb ferraris győzelme után Vettel még vezette a világbajnokságot, a lejtmenet azonban rövidesen megkezdődött: egyéni vezetői hibák pecsételték meg a 2017-eshez hasonlóan sokáig vb-címmel kecsegtető szezont.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: