DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
Retro

F1-Archív: Button Ladát vezet Zsámbékon

Jacques Villeneuve visszatérne a Williamshez, Jenson Button a Ferrarinál köthet ki, a Super Aguri pedig végnapjait éli. Ezek voltak a legérdekesebb hírek az előző években április 30-án.

2014: Ayrton Senna halálának 20. évfordulójához közeledve Luca di Montezemolo elárulta, hogy 1994-ben tárgyalásokat folytatott a brazil világbajnokkal a Ferrarihoz való csatlakozásról. „Ő a Ferrarihoz akart jönni, mi pedig akartuk őt. Az a bizonyos San Marinó-i Nagydíj előtt, április 27-én találkoztunk a bolognai otthonomban. Hosszú ideig beszélgettünk, és világossá tette, hogy a Ferrarinál akarja befejezni a karrierjét, hiszen már pár évvel korábban is közel álltunk egy megállapodáshoz” - fedte fel az érzelmes részleteket egy évvel ezelőtt Montezemolo.

button_1



2013: Jenson Button különös járműre cserélte a McLarent. A brit pilóta a május 1-jei budapesti Nagy Futam rendezvényre érkezett Magyarországra, és az esemény előtti napon a Vodafone kedvéért beült egy az 1970-es években készült, az országban sokáig népszerűnek számító régi Ladába a zsámbéki tesztpályán. „Szeretem a régi autókat, de azt hiszem, életem legijesztőbb pillanata éppen most fog következni” - viccelődött a brit, mielőtt elvitte volna egy körre az autót.

2009: Az FIA bejelentette, hogy 2010-től tilos lesz a futamközi tankolás a versenyek során, ezzel az F1 visszatér az 1984 és 1993 közötti állapotokhoz. Reményük szerint a csapatokat ez arra ösztönzi majd, hogy javítsanak motorjaik üzemanyag-felhasználásán a súlycsökkentés érdekében. Emellett azt is közzé tették, hogy 2010-től tilos lesz a gumimelegítők használata - ebből persze mint tudjuk, végül semmi nem lett.

2008: Még egy hétig bizonytalanságok között kell készülnie a Super Agurinak, amely csapat részvétele a szezon további részére kérdésessé vált, miután anyagi nehézségekkel szembesültek, és az istállót 2006-ban életre hívó Honda is kezd kihátrálni mögülük. Noha tárgyalnak befektetőkkel, a csapat jövőjét érintő döntés csak a következő héten, a Hondával való tárgyalás során születik majd meg, addig viszont a Super Agurinál folytatódnak az előkészületek a Török Nagydíjra. Végül oda már nem utazhattak el, Barcelonában volt a japán istálló utolsó futama.

Dppi_00002931_643

2006: Luca di Montezemolo szerint csak Michael Schumacheren múlik, hogy a szezon után is a Ferrarinál fog-e versenyezni. „Az ő döntése lesz, és jól tudja, hogy ha még két évig maradni akar, bele fogunk egyezni. Csak mondania kell. A jövője az ő fejében fog eldőlni, nem a Ferrari vezetőségében” - nyilatkozta akkor az istálló elnöke. Ennek fényében érdekes, hogy Schumacher év végi visszavonulása után az általános vélekedés az volt, hogy a Ferrari kérte őt távozásra, hogy helyet csinálhassanak az érkező Kimi Raikkönennek.

2004: Jacques Villeneuve visszatérhet a Williamshez. Az erre az évre F1-es ülés nélkül maradt kanadai pilóta menedzsere, Craig Pollock szerint a világbajnok hamarosan mindenképpen újra a mezőnyben lesz, méghozzá egy ütőképes autóval. „Elég sok pénzt fel mernék tenni arra, hogy Jacques visszatér 2005-ben. Erre az évre is kapott ajánlatokat, de csak olyan csapatnál akar vezetni, amelyben lehetősége lenne harcolni Michael Schumacherrel a bajnoki címért. A Williams ebből a szempontból ígéretes lehetőség” - mondta Pollock. Nos, Villeneuve valóban visszatért a mezőnybe 2005-re, ám se nem a Williams pilótájaként, sem nem Schumacher kihívójaként.

Dppi_00000199_011

2002: A Williams technikai igazgatója, Patrick Head szerint már-már gyanús, hogy Michael Schumachernek az utóbbi időben milyen gyakran volt szerencséje a versenypályán. „Úgy tűnik, minden az ő oldalán áll - még Barcelonában is a bemelegítő edzésen állt meg az autója, nem a versenyen. A szerencse nagyasszonya nyilvánvalóan vigyáz rá. Azt mondják, hogy bizonyos mértékben mindenki a saját szerencséjének kovácsa, de a Ferrarinál valamiért minden balszerencse Rubens Barrichellót sújtja.”

2001: Felreppent annak a híre, hogy az F1-ben még csak második szezonját kezdő Jenson Button hamarosan a Ferrari versenyzője lehet. Konkrétumokat persze egyik fél sem mondott, de Button és egy Ferrari-bennfentes is célzott arra, hogy örülnének egy ilyen forgatókönyvnek. A britet egyelőre 2002 végéig köti szerződés a Benettonhoz, és menedzsere szerint a pilóta rendkívül lojális munkaadóihoz. Szerinte ha az őt az enstone-iakhoz kölcsönadó Frank Williams visszahívná csapatához, Button még a Ferrari ajánlatát is elutasítaná.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: