DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
Retro

Retro – Schumacher visszatér az F1-be

2009-ben a karácsony előtti utolsó napon vált hivatalossá az év legnagyobb szenzációja: a három évvel korábban visszavonult hétszeres világbajnok a Mercedes színeiben tér vissza az F1 mezőnyébe.

Michael Schumacher 2006 végén, hét világbajnoki címmel a zsebében vonult vissza a Formula-1-től. A sportágtól azonban nem távolodott el: a Ferrari tanácsadójaként számos nagydíjon megjelent. Mindemellett a versenyzés iránti szenvedélyének sem tudott parancsolni, többek között néhány motorversenyen is rajthoz állt „nyugdíjasként”.

Közvetve ez akadályozta meg abban, hogy 2009 nyarán óriási szenzációt produkálva visszatérjen a Ferrarihoz, amikor Felipe Massa balesetet szenvedett a Hungaroringen: a német nyaka megsérült egy motorbalesetben, emiatt pedig nem volt olyan állapotban, hogy F1-es autóba ülhessen. A Schumacherhez közeli források viszont arról számoltak be, hogy a pilóta tűzbe jött az esetleges visszatérés gondolatától, és nem zárta ki, hogy Massa felgyógyulása ellenére is rövidesen újra a mezőny tagja legyen.

schumacher-2009-mercedes-dppi-1



A hírek azonban egy idő után arról kezdtek szólni, hogy a hétszeres világbajnok nem is a Ferrarival, hanem a Mercedesszel képzelné el a jövőt: egyrészt a német márka több évtized után tervezett visszatérni a Formula-1-be 2010-ben, méghozzá a vb-címet abban az évben Jenson Buttonnal behúzó Brawn GP-t felvásárolva, míg Schumacher számára szintén csalogató lehetett egykori harcostársa, Ross Brawn jelenléte is.

A Benettonnál és a Ferrarinál is a némettel dolgozó szakember el is kezdte csábítgatni a versenyzőt, és végül sikerrel jár: hosszas pletykák után 2009. december 23-án a Mercedes sajtótájékoztató keretében jelentette be, hogy Schumacher három év távollét után visszatér a Formula-1-be. Igazi karácsonyi ajándék volt ez a rajongók számára, hiszen újra a pályán láthatták a sportág történetének legjobbját, akinek csapattársa, Nico Rosberg már korábban átigazolt a Mercedeshez.

Természetesen mind Brawn, mind Schumacher rendkívül optimistán állt a visszatéréshez: a bajnokcsapat vezetője és a német is a világbajnoki győzelmet célozta meg a 2010-es szezonra. Mint azóta tudjuk, a Mercedes korántsem bizonyult olyan versenyképesnek, mint a Brawn GP, és be kell látni, hogy Schumacher is elmaradt a várakozásoktól: az esetek többségében Rosberg gyorsabbnak bizonyult nála, így három évvel később, 2012 végén mindössze egy (elvett) pole-pozícióval és egy dobogóval a zsebében ismét távozott a száguldó cirkuszból a legendás pilóta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: