Kiélezett csatát vívott a 2003-as Formula-1-es szezonban Michael Schumacher, Kimi Raikkönen és Juan Pablo Montoya, a szezon utolsó előtti futamán, Indianapolisban még mindhárman esélyesek voltak a bajnoki címre. A lélektani előny viszont már Schumachernél volt, mivel egyrészt a Bridgestone nem sokkal korábban megvádolta a Michelint azzal, hogy szabálytalan gumikat használ, másrészt az előző versenyt Monzában meg tudta nyerni - ennek következtében három ponttal vezetett Montoya és öttel Raikkönen előtt. A Michelin módosított az abroncsokon, így a szeptember 28-ai USA Nagydíjra feszült hangulatban érkeztek meg az érintettek.
Az időmérő azonban nem sikerült jól a Bridgestone-t használó Schumacher számára, csak a hetedik rajtkockából indulhatott, míg Raikkönen a pole-ból, így rögtön úgy tűnt, hogy a finn akár fordíthat is a bajnokságban. Ugyan nem voltak teljesen szárazak a körülmények, mindenki slick gumikon rajtolt, de az volt komoly előnyben, aki a teljesen száraz ívről tehette ezt meg: Raikkönen eljött elsőnek, mögötte Olivier Panis, majd Ralf és Michael Schumacher következett - a másik oldalról rajtoló Barrichello, Alonso, Coulthard és Montoya rögtön visszacsúszott.
A fiatalabb Schumacher azonban hamar megelőzte Panist, Montoya pedig nem bírt magával, nekiment Barrichellónak, amiért később áthajtásos büntetést kapott, ezzel füstbe mentek világbajnoki álmai. Az időközben rákezdő eső aztán felborította az addigi erőviszonyokat, Raikkönen abroncsai egyáltalán nem működtek, Schumacer Ferrariján viszont szárnyra kaptak - igaz, közben mindketten hátrányba kerültek, mert kint maradtak a slickeken, az eső pedig egyre jobban rákezdett. A 28. körben Schumacher utolérte és meg is előzte Raikkönent, miközben öccse, Ralf már feladta a futamot - a ferraris elkezdte üldözni a győzelemért harcban lévő, kiváló taktikával előrekerülő Heinz-Harald Frentzent és Jenson Buttont.
Schumacher tempója ezek között a körülmények között azonban messze a mezőny felett állt, így szinte azonnal átlépte Frentzent, a 38. körben pedig átvette a vezetést Buttontól - eközben Raikkönen a negyedik, Montoya a tizedik helyen állt, úgy tűnt, hogy a leintéskor hivatalossá válik Schumacher újabb vb-címe.
Nem így lett végül, mert Button alatt megállt a BAR, Raikkönen pedig a hajrában utolérte és meg is előzte Frentzent, így másodikként zárt. A futam végén, egyetlen versennyel a vége előtt kilenc ponttal vezetett Schumacher Raikkönen előtt, Montoya pedig már matematikailag is kiesett a küzdelemből - mint tudjuk, az utolsó hétvége nem hozott fordulatot, a német megszerezte hatodik világbajnoki címét is.
A versenyt követően mindenki a gumiháborúról beszélt és hogy a Michelin milyen iszonyatos hátrányban volt a vizes körülmények között a Bridgestone-hoz képest, ami gyakorlatilag Raikkönen vb-címébe került...