DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Retro

Minden idők legjobb F1-es autója

Négy fantasztikus Formula-1-es versenyautó közül választhattak a szavazók, melyik legyen minden idők legjobb F1-es autója? Két McLaren, egy Williams és egy Jordan volt a szűkített kínálatban. Ti melyikre szavaztatok volna?

A teljesítményt és a külsőt is figyelembe véve adhatták le voksukat az Autosport oldalán. A négy jelölt a McLaren MP4/4, azaz az 1988-as mindent megnyerő versenygép, az 1992-es szezont domináló Williams-Renault, az 1991-ben festői szépségével megérkező zöld Jordan-Ford, illetve a pokoli gyors, de kevésbé megbízható 2005-ös McLaren MP4-20.

Az utolsó előtti turbós győzelem a Hondától - 1988. Japán GP

Apró szépségtapasz az évek óta szenvedő McLarennek, hogy legalább itt győzelmet arattak. Az 1988-as McLaren-Honda ugyanis a szavazatok 35%-át söpörte be. Ezzel az autóval Ayrton Senna és Alain Prost a szezon tizenhat versenyéből tizenötöt megnyert.



A Nigel Mansellt egyetlen F1-es világbajnoki címéhez segítő 1992-es Williams-Renault 27%-kal végzett a második helyen. Mansell 108 pontot gyűjtve nyerte meg a világbajnokságot abban az évben és csak a technika akadályozta meg abban, hogy még legalább két-három győzelmet arasson a bezsebelt kilenc mellé. Csapattársa, Patrese lett mögötte ezüstérmes.

20%-ot kapott a valóban gyönyörűre sikeredett Jordan-Ford 1991-ből. Eddie Jordan újonnan alakult Formula-1-es csapata V8-as Ford motorokkal szerelte autóját, a főszponzor pedig egy italmárka lett, ami miatt nagyon szép zöld színét megkapta. Újonc szezonjában a Jordan azonnal tizenhárom pontot gyűjtve a pontverseny 5. helyén végzett Bertrand Gachot és Andrea de Cesaris jóvoltából, de ennek az autónak köszönheti debütálását Michael Schumacher is a Belga Nagydíjon.

De Cesaris majdnem második lett ezzel az autóval Belgiumban, de a technika közbeszólt

A négyes döntő negyedik helyezettje a 2005-ös McLaren-Mercedes lett (18%). 10 győzelmet számlált az év során, ebből Raikkönen hetet, Montoya hármat vitt. A konstruktőri és az egyéni világbajnokságban is második helyet hozott (Kimi Raikkönennel), Alonso Renault-jához képest törékenyebb, megbízhatatlanabb konstrukció volt, így óriási tempóját nem válthatta több győzelemre. A finn pilóta háromszor is az élről kényszerült kiállni technikai hiba miatt.

Eredetileg egyébként 148 versenyautó közül lehetett választani, az elődöntőben még olyan autók szerepeltek, mint a 2009-es Brawn-Mercedes, az 1993-as, szintén pokoli gyors Williams-Renault, valamint két Ferrari, az 1990-es és az 1995-ös. Nektek melyik volt minden idők legkedvesebb F1-es versenyautója?

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: