Jim Clark
Az első Repülő Skót 1963-ban és 1965-ben jutott fel a Forma-1 csúcsára, és erre az időszakra esett spái tarolása is. A világbajnok 1962 és 1965 ugyanis nem talált legyőzőre az Ardennekben, ezt a teljesítményt később csak Ayrton Senna tudta megismételni. Clark ’62-es sikere egyben első F1-es diadala is volt, egy évre rá pedig szakadó esőben, a nyolcadik helyről indulva utasította maga mögé a mezőnyt - egyedül Bruce McLarent nem lekörözve. A skót 1964-ben Dan Gurney és Graham Hill balszerencséjéből húzott hasznot, utolsó spái diadalát pedig ihletett módon, a rajttól a célig vezetve nyerte meg - úgy, hogy különösebben nem rajongott a pályáért.
Ayrton Senna
A néhai brazil pilóta Spa-Francorchamps második legsikeresebb versenyzője öt sikerrel: 1985-ben, még lotusosként karrierje második győzelmét jegyezte itt, nem meglepően nedves pályán. Három évvel később Alain Prosttal harcolt meg az első helyért, és egy tétova rajtot követően nem is forgott veszélyben pozíciója. ’89-ben, újra nedves pályán ismételte meg sikerét, akárcsak ’90-ben, utolsó belga győzelme azonban kalandosabbra sikeredett. Noha elhódította a pole-t, egy váltóhiba miatt csak a dobogó alsóbb fokaiért állt harcban - Alain Prost és Jean Alesi autója azonban felmondta a szolgálatot, így végül mégiscsak ő került ki győztesen a versenyből.
Michael Schumacher
Ahol egy történet véget ér, ott kezdődik egy másik. Ez az állítás tökéletesen igaz lehet Sennára és Schumacherre, hiszen a német akkor és ott ejtette meg F1-es debütálását, ahol a brazil utolsó spái sikerét aratta. Egy évvel később már a kerpeninek állt a zászló, és megszerezte első F1-es sikerét, következő győzelmére azonban 1995-ig kellett várnia. Itt a mezőny végéről törte fel magát, miután nem állt ki esőgumikért a nedves pályán, és időközben Damon Hillt is magára haragította, mivel nem hagyta előzni a szemmel láthatóan gyorsabb Williamst. 1996-ban már a Ferrarinál versenyezve hódította meg kedvenc helyszínét, egy évvel később pedig vizes pályán bizonyult a legjobbnak, körönként több másodpercet verve riválisaira. 2001-es és 2002-es sikerei már negyedik és ötödik vb-címének megszerzése után születtek, hasonlóan domináns stílusban.
Kimi Raikkönen
A 21. század modern kori Belga Nagydíjainak koronázott királya a Jégember, aki négyszer állt a dobogó legfelső fokára Spa-Francorchamps-ban. Az első diadal 2004-ben jött össze neki, karrierje második győzelmeként, a 10. helyről indulva, a hetedik vb-sikerét begyűjtő Schumacher előtt. Egy évvel később már a vb-címért állt harcban, amikor a nedves pályán szezonbeli hatodik elsőségének örülhetett, 2007-es diadala viszont már kulcsfontosságú volt a végső győzelem felé vezető úton. 2009-ben szintén az ő fejére került a korona, miután a verseny elején legyorsulta a pole-ból induló Giancarlo Fisichellát - ez volt a Ferrari egyetlen sikere 2009-ben.