Az ezredfordulón még nem lehetett tudni, hogy a 2000-es évek a Ferrariról vagy a McLarenről fognak szólni. 1998-ban és 1999-ben a két istálló küzdött a világbajnoki címért, de mindkettő szezont utóbbi nyerte meg. 2000-ben aztán beindult a Schumacher-henger, a német legenda pedig megszerezte az elsőt egymás után öt világbajnoki címe közül. Másként alakult volna az F1-es történelem, ha a versenyzőt le tudja igazolni a McLaren. Ron Dennis ugyanis néhány évvel később bevallotta, szerettek volna ajánlatot tenni Schumachernek, öltsön magára vörös helyett fehér overallt.
„Lett volna rá lehetőségünk, de nem éltünk vele. Öt évvel ezelőtt Monte-Carlóban találkoztunk, és megbeszélések folytak köztünk” – árulta el Ron Dennis 2005. február 18-án. „A probléma az volt, hogy ha azt mondod valakinek ’azt akarjuk, hogy nálunk vezess’, ő pedig igent mond, akkor a csapatnak olyan pozícióban kell lennie, hogy be is tarthassa ígéretét. Akkor a csapat nem volt ebben a pozícióban.”
„Mindketten elmentünk a magunk dolgára, gondolkodtunk rajta, végül pedig arra jutottunk, hogy nem teszünk Michaelnek ajánlatot. Szóval nem a pénznek volt köze hozzá” – beszélt arról Dennis, hogy tulajdonképpen csak tapogatózás történt, felkérés viszont nem. A problémát az okozhatta, hogy a csapatnak két szerződéssel rendelkező pilótája volt Mika Hakkinen és David Coulthard személyében, akik 2002-ig versenyeztek együtt.
„Hiszek abban, hogy eljuthattunk volna arra a pontra, hogy a csapatnál vezessen. Végül azonban nem értünk el a kérdésig sem” – hangsúlyozta Dennis, hogy nem csupán egy kósza ötlet volt Schumacher megszerzése. Ugyanakkor azt sem gondolta, hogy bármit is sajnálnia kellene. „Ez nem olyan dolog, amire visszatekinthetek, és bánhatom vagy nem bánhatom. Ez volt a véleményünk, melyet csoportként hoztunk meg, és ebbe én is beletartoztam.”
A történetet itt lezártnak is tekinthetnénk, csakhogy több mint tíz évvel később, a McLaren 50. születésnapja kapcsán Dennis ismét visszaemlékezett Schumacher megszerzésének lehetőségére – és kissé máshogyan. Pedig mivel a helyszín ismét Monaco, gyaníthatóan ugyanarról az esetről volt szó.
„Mikor már a Ferrarinál vezetett, Michael és én megegyeztünk, hogy csatlakozzon a McLarenhez. Nem nagydíjon találkoztunk, hanem egy másik alkalommal, titokban egy monacói hotelben” – kezdett az F1 hivatalos oldalának egy merőben más felütéssel. „Végül azonban ez sem működött, mert a menedzsmentje kitartott amellett, hogy náluk legyenek a fotóinak a szerzői jogai – lényegében mindent meg akartak tartani, plusz sok pénzt kértek.”
Hogy a valóságban meddig jutott el Dennis és a Schumacher párbeszéde, és végül mi vetett neki véget, talán már sosem derül ki – ami viszont tény, hogy a hétszeres világbajnok 91 futamgyőzelméből és 308 nagydíjrészvételéből egyetlen sem fűződik a McLarenhez.