2013. január 20-án számolt be róla több nemzetközi forrás – köztük a német Sport Bild és angol nyelvű Autosport –, hogy új főnök érkezik a Mercedes-Benz motorsportrészlegéhez: az osztrák Toto Wolff a német gyártó versenyprogramjában kap vezető szerepet, hasonló jogkörrel, mint az előző évben távozó Norbert Haug.
Toto Wolff 2009-ben került be az F1 körforgásába, a Williams istálló résztulajdonosaként. A ranglétrán feljebb lépve aztán a grove-i alakulat ügyvezető igazgatója lett, sokan pedig arra tippeltek, hogy a csapatfőnöki posztra lép a gárdánál. Wolffnak mint üzletembernek azonban volt egy másik érdekeltsége is: 49 %-os részesedés a HWA-nál, a Mercedes DTM-csapatánál. Ez nyitotta meg az utat a márka sportrészlegéhez.
A Mercedes nem volt hajlandó kommentálni a „spekulációt”, így a hírről beszámoló cikkek csak találgathattak, milyen szerepe lesz Wolffnak az autógyár DTM-es és F1-es részlegénél. Az utóbbit illetően az is zavarta a tisztánlátást, hogy 2012-ben Niki Lauda lett az istálló elnöke. A csapatfőnöki pozíciót pedig ekkor még meg sem lehetett kérdőjelezni: Ross Brawn töltötte be ezt a tisztséget, a Formula-1 egyik legtöbbre tartott szakembere, aki nélkül akkoriban még alig tudták elképzelni a Mercedest. Nick Fry ügyvezető igazgatóként is jelen volt még a Mercedesnél, igaz, a lába alatt igencsak ingott a talaj.
Wolff csatlakozása – amelyet másnap meg is erősített az istálló, tisztázva, hogy posztja motorsportfőnök lesz – 2013-ban történt, abban az évben, amikor Lewis Hamilton is megérkezett a Mercedeshez, Nico Rosberg társaként. A sikercsapatból már csak Paddy Lowe hiányzott, aki nyáron tette be lábát az alakulathoz. Wolff lépésről lépésre megszabadult williamses részvényeitől: az utolsókat 2016-ban adta el.
A vezetői struktúra év végén alakult át, mikor Ross Brawn, nem bízva új társaiban, távozott a csapattól. Wolff nem lett az utódja csapatfőnökként, hanem megosztotta a feladatokat Lowe-val: az üzleti oldal, menedzsment jutott Wolff-nak, a technikai jellegű kérdéseket azonban a mérnök Lowe-ra hagyta. Lauda továbbra is elnökként segítette őket, míg az eredményekről Hamilton és Rosberg gondoskodott. Amelyek azonnal jöttek is: 2014-ben megváltoztak a szabályok, a Mercedes pedig egészen 2021-ig verhetetlen volt.
A győztes csapat 2017-ben módosult: két kulcsszereplő is lecserélődött, a visszavonuló Rosberg helyett Valtteri Bottast igazolta le a csapat, amelyet Paddy Lowe szintén elhagyott. Toto Wolff azonban, aki az évek során a csapat arcává vált, továbbra is a kormánynál maradt – az pedig nem volt igazi kérdés, hogy sikerül-e továbbvinnie szinte tökéletes csapatvezetői eredménylajstromát.
A 2021-es szezonzáró és főleg a 2022-ben megérkező új korszak aztán gátat szabott a sikereknek, de Wolff (aki idő közben a csapat egyharmados tulajdonosa is lett), Lewis Hamilton és James Allison is szerződést hosszabbított 2023-ban, vagy 2024 elején, így a következő évekre, a következő érára is ugyanazzal a maggal vág neki a gárda azzal a nem titkolt céllal, hogy visszahódítsák a vb-címet.