Az 1998-as Francia Nagydíjat, amelyre végül június 28-án került sor, eredetileg meg sem akarták tartani, egy időre ki is került a versenynaptárból a közvetítő francia tévétársaságok jogi vitája miatt. Ha már franciák és tévés közvetítések: az ország egy másik sporteseményre is figyelt hétvégén, válogatottjuk meccsére a legjobb 16 között a szintén Franciaországban rendezett labdarúgó-világbajnokságon, melyet Paraguay ellen 1-0-ra meg is nyertek. Végül ők lettek a világbajnokok egy másik dél-amerikai nemzetet, Brazíliát legyőzve.
Ami a Formula-1-et illeti, Mika Hakkinen öles léptekkel haladt első világbajnoki címe felé, 12 ponttal vezette az összetettet, és a McLaren versenyzője Magny-Cours-ban ismét megszerezte a pole-pozíciót. A nagydíj előtti teszten nagyot bukó Michael Schumacherrel az edzés közben többször pozíciót cseréltek, de a finn végül 0,2 másodperc fölénnyel megszerezte a rajtelsőséget. Schumacher (Ferrari), Coulthard (McLaren) és Irvine (Ferrari) alkotott sormintát mögötte, a többiek legjobbja Jacques Villeneuve lett a Williams-Mecachrome-mal. Egy mai szemmel érdekes pilótacsere is történt a hétvégén, Jan Magnussen helyét a Stewartnál Jos Verstappen vette át, aki a 15. pozícióba kvalifikált – két jelenlegi F1-es édesapja.
Pont Verstappen volt az, akinek autója lefulladt a rajtnál, így újabb felvezető kört rendeltek el – a halasztott startot pedig a két Ferrari kapta el remekül, így Hakkinen visszaesett a harmadik helyre. Schumacher körönként egy másodperccel szakította le a többieket, míg Irvine hátvédként tartotta fel a McLareneket. 20 körbe telt Hakkinennek, mígnem próbálkozott az északír ellen. Kísérlete a kavicságyban ért véget, majd rögtön kiállt új abroncsokért, negyedik helyre visszatérve.
Coulthardnak mindkét kiállása során problémái voltak a tankoló-berendezéssel, így egy ráadás megállást is be kellett iktatnia. Hakkinen újra harmadik helyen találta magát, és a futam legvégére ismét Irvine-t támadhatta. Miután a ferraris lassúnak bizonyult a sikánban, az utolsó körben tett még egy próbálkozást, de ez sem járt eredménnyel, Irvine két tizedmásodperccel előtte ért be a célba. A magányos versenyt futó Schumacher 19 másodperccel volt előttük, hátrébb Villeneuve, Alexander Wurz és az egyetlen pontot vigaszként begyűjtő Coulthard végzett.
Schumacher negyedszer győzött a Francia Nagydíjon, egyetlen sikerre megközelítve Alain Prostot – pályafutása későbbi részében jócskán túlszárnyalta, összesen 8 elsőséget gyűjtött Magny-Cours-ban, felállítva az egyetlen pályán és nagydíjon elért legtöbb győzelem rekordját. A Ferrari számára – amely szombat este az olaszok győzelmét szurkolta végig Norvégia ellen – szintén különleges nap volt ez: nyolc év óta először arattak kettős győzelmet, Schumacher és Irvine előtt Prost és Mansell tudta 1-2-es helyen behozni a Scuderiát.
Videón a teljes nagydíj: