A mai F2-sorozat elődje, a nemzetközi Formula-3000-es széria kereken húsz éven át működött, s számos komoly balesetet hozott. A halál azonban a riasztó esetek és komoly sérülések ellenére egy évtizeden át elkerülte a sportágat, a tizenegyedik szezon utolsó futamán, 1995. október 15-én azonban véget ért a szerencsesorozat...
A végzet egy mindössze 19 esztendős brazil versenyzőt, Marco Campost érte utol, ő lett a nemzetközi Formula-3000-es sorozat egyetlen halálos áldozata. A nemzeti sorozatokban viszont három másik tragédia is történt: Japánban Eiki Muramatsu 1990-ben egy teszten, a korábbi bajnok Hitoshi Ogawa pedig 1992-ben versenyen hunyt el, míg a brit sorozatban az egykori F1-es pilóta, Derek Warwick öccse, Paul halt meg 1991-ben – úgy, hogy vezette a bajnokságot, s posztumusz bajnok is lett.
Marco Campos egy évvel korábban, országos és dél-amerikai gokartbajnoki címeket követően érkezett Európába, Brazília új versenyzői generációjának első számú reménységeként. A Formula Opel Euroszériában versenyzett első óvilági szezonjában, ahol egyből bajnoki címet tudott szerezni Adriano Morini csapatával, a Draco Racinggel. A csapatfőnök felismerte, micsoda tehetség van a kezében, s feleségével együtt nem kisebb dolgot tűztek ki célként maguk elé, mint hogy eljuttatják a Formula-1-ig Marcót, akit fiukként kezeltek, s velük élt veronai házukban.
Bár kaptak egy ajánlatot Willi Weber F3-as csapatától, hogy Ralf Schumacher csapattársa legyen 1995-ben, a Draco végül az F1 közvetlen előszobájának számító F3000-be vitte fel, ahol egy Lola-Forddal indultak, ami egyértelmű technikai hátrányt jelentett a Reynardokkal szemben. Végül csak egy pontszerzésig jutott a Formula-1-et a tervek szerint 1997-ben megcélzó Campos, aki a következő évben újabb tapasztalatokat akart szerezni.
Sajnos erre már nem volt lehetősége: a magny-cours-i szezonzáró legutolsó körében a 10. helyen haladt, amikor a debütáló Thomas Biagi, akivel az egész verseny során harcolt, lelassult előtte. Campos a hajtűkanyar előtt előzéssel próbálkozott, ám a bal első kerekével eltalálta az olasz autójának jobb hátulját. Campos autója a levegőbe repült, oldalára borulva a betonfalnak csapódott, végül pedig átfordult, és négy kerékre érkezve állt meg a kavicságyban. A baleset felvétele itt megtekinthető.
A látványos balesetet az ifjú brazil sérülés nélkül megúszhatta volna, ám hatalmas balszerencséje volt: az autó átfordulásakor feje a betonfalnak csapódott, s az ütés akkora erejű volt, hogy még a sisak is eltört. Campos még élt, amikor kiszedték az autóból, de soha nem tért magához, s két nappal később, kedd hajnalban belehalt sérüléseibe.