DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Retro

Szám szerint – Minden idők csapatpontjai

Amennyiben a hatásos és hatékony versenyzést tekintjük egy pilóta vagy csapat mércéjének, akkor az összes helyezést érdemes figyelnünk. Több korszakot hozunk most közös nevezőre a cél érdekében.

Szükség van erre, mert az évtizedek során néhányszor átformálták a pontozási szisztémát. A hetvenes évek elején csak a jobb célbaérő autó után adtak pontot a csapatnak, a kettős győzelem ugyanannyit ért, mint a szimpla (csak annyival ért többet, hogy hátrább szorították a konkurenst egy helyezéssel, mert annak legfeljebb a 3. helyért járó pont jutott).

Egy Ligier vagy egy Benetton csapatnak (annak idején) ha egyetlen autója maradt a pályán, és 4 vb-pontra volt szüksége, akkor a dobogóra kellett érte feljuttatni a versenyzőjüket (jelenleg 4 ponthoz elég egy szerény 8. helyezés). Ezért „igazságtalan” a korszakok összpontszámát összefésülni. Márpedig így tesznek a statisztika-generátorok az elérhető adatbázisokban!

A saját adatbázisomra támaszkodva egységes pontrendszert alkalmaztam. Ez afféle rehabilitáció is az ötvenes évek csapatainak (amelyeket akkor még nem is pontoztak).

Mindenkit, minden évben tehát ugyanúgy vettem számításba, a legtovább (1960-1990) érvényben lévő pontrendszerre vetítve. A győzelem 9 pontot ér eszerint, a többi helyezés pedig 6, 4, 3, 2, illetve 1 pontot. Az első 6 helyezettek pontjait így összesítettem.

Ne feledjük, hogy a versenyzők mindig a szabályok szerint versenyeztek! Tehát amikor csak az első hatot pontozták, nem kockáztatták motorjukat az elérhető 12. helyért, hanem a nagydíj vége felé inkább kiálltak a versenyből.

Korábban készült ilyen kimutatás a versenyzőkről, most a versenycsapatokra is alkalmaztam. Nagyon érdekes, hogy az utóbbi 6 évben oly sikeres Red Bull (akkor szerezték minden értékes eredményüket) pontszáma sem volt elég, hogy a három évtizedes, és változóan sikeres Brabham összteljesítményét elérje. Hiányzik még hozzá 22 pont, ami jelen esetben több, mint két győzelem.

Természetesen csak a hetediknél jobb helyezésekkel lehet ebben a táblázatban értéknövekedést elérni.

REÁLPONTOK:

 

Ferrari

5179,4

McLaren

3801,0

Williams

2477,5

Lotus

1672,0

Brabham

974,0

Red Bull

952,5

Renault

867,0

Benetton

838,5

Tyrrell

714,0

Mercedes

687,0

BRM

536,0

Cooper

521,0

Ligier

384,0

Maserati

332,0

Jordan

274,0

Alfa Romeo

213,0

Sauber

190,0

March

189,0

Matra

184,0

BMW-Sauber

168,0

BAR

145,0

Arrows

142,0

Toyota

127,5

Brawn

121,5

Vanwall

111,0

Honda

105,0

Wolf

79,0

Shadow

68,5

Force India

55,0

Surtees

54,0

Porsche

51,0

Hesketh

48,0

Stewart

46,0

Lola

45,0

Fittipaldi

44,0

Prost

35,0

Minardi

33,0

Gordini

33,0

Toro Rosso

29,0

Talbot-Lago

28,0

Toleman

26,0

Jaguar

26,0

Footwork

25,0

Penske

23,0

Ensign

19,0

Eagle

17,0

Dallara

15,0

BRP

11,0

Lancia

9,0

Leyton House

8,0

ATS

8,0

Iso

6,0

Parnelli

6,0

Rial

6,0

Onyx

6,0

Larrousse

5,0

Hill

3,0

HWM

3,0

AGS

2,0

Zakspeed

2,0

Theodore

2,0

Aston Martin

2,0

Venturi

1,0

Super Aguri

1,0

Tecno

1,0

Rebaque

1,0

 

 

Adatok zárva: a 2015-ös Olasz Nagydíj előtt

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: