DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Retro

Retro – S az utolsó körben jött a káosz

Az 1986-os hockenheimi futam valószínűleg nem került volna az F1 történelemkönyvébe, ha egy egészen elképesztő utolsó kör nem borít fel szinte mindent, ami addig lezajlott a versenyen.

Több szempontból is különleges nagydíjat rendeztek 1986 júliusának utolsó hétvégéjén. A hockenheimi időmérő edzésen a McLaren versenyzője, Keke Rosberg szerezte meg az első rajtkockát, karrierje ötödik, egyben utolsó pole-pozícióját érve el – méghozzá az egyetlent a McLarennel. A második rajthelyet az 1982-es világbajnok csapattársa, Alain Prost szerezte meg, ezzel a wokingiak közel másfél évtized után, egészen pontosan az 1972-es Kanadai Nagydíj óta először sajátították ki az első rajtsort.

Egészen a verseny hajrájáig úgy tűnt, hogy a szezon során addig még dobogót is csak egyet szerző Rosberg behúzhatja a győzelmet, ám mindössze hat körrel a vége előtt Piquet megelőzte őt. Ekkor a 2-3. helyen haladt a két McLaren, majd következett Senna a Lotusszal, Mansell a Williamsszel és Rene Arnoux a Ligier-vel.

A verseny teljes felvétele

A káosz, mely igazán emlékezetessé tette a futamot, az utolsó körben kezdődött. Az első hat helyezett közül ugyanis négy is kifogyott az üzemanyagból, még mielőtt elérték volna a célvonalat. Az élen haladó Piquet autójából a második sikán után fogyott el az anyag, így kénytelen volt vadul jobbra-balra rángatni a Williamst, a Honda-motort pedig jócskán letekerni, hogy így elérhessen a célvonalig.

A brazil küldetése sikerrel járt, így ő nyerte az első Magyar Nagydíjat megelőző futamot. A második helyre Ayrton Senna ért be. aki ugyanezzel a technikával juttatta el kiszáradó Lotusát a célig, míg a dobogó alsó fokára Nigel Mansell állhatott fel, aki néhány körrel a leintés előtt még hatodik volt, s mint az utóbb kiderült, az Arnoux-val szembeni előzés ért pódiumot a számára.

Az utolsó körök drámája

S hogy mi történt a McLarenekkel? Egyikük sem ért célba, mind Rosberg, mind Prost alatt megállt az autó. Utóbbival ráadásul a célegyenesben történt ez, így megpróbálta eltolni autóját a kockás zászlóig, ám ezzel csak a közönség tetszését tudta kivívni, siker nem koronázta a próbálkozást. Végül csak hatodikként rangsorolták a franciát, hiába jutott el messzebbre, mint a korábban megálló Rosberg, hiszen az utolsó kört még a finn kezdte meg előrébb.

Így aztán Nigel Mansell teljesen váratlanul növelni tudta előnyét a bajnoki összetettben Prosttal szemben, s a franciát Senna és Piquet is megközelítette. Így érkezett meg a mezőny az első Magyar Nagydíjra, melyet követően az állás még szorosabb lett, hiszen csupán 11 pont választotta el az első négy helyezettet egymástól.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: