DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
Retro

F1-Archív: Raikkönen tudja, hogy a Ferrari pilótája lesz

Schumacher még nem akar bajnok lenni, Webber ellentmond a csapatutasításnak, Newey versenybalesetet szenved, a Ferrari szerint Barrichello nem mond igazat. Hírek az elmúlt években július 10-én.

2013: A McLarennél állítják, felismerték a szezonbeli gyengélkedésüket eredményező hibákat, és biztosak benne, hogy 2014-ben már nem követik el azokat. A csapat ennek érdekében már át is helyezi erőforrásait a következő évre. „Nem is emlékszem, mikor engedhettük meg magunknak ezt a kényelmet, hiszen mindig a győzelmekért és a bajnoki címekért harcoltunk” - mondta Martin Whitmarsh. „Most viszont nagyjából hathónapos lemaradásban vagyunk a fejlesztések terén, ám nagyon jól dokumentálva van, hogy hol követtük el a hibát.”

2012: A Red Bull bejelentette, hogy Mark Webber az őt a Ferrarival összekötő pletykák ellenére is velük marad a következő évre, az ausztrál pedig elárulta, könnyű volt számára a választás a két csapat között. „Igen, végül is az volt. Érdekes hónapok vannak mögöttem, de erős volt bennem a vágy a folytonosságra és a csapattal való együttműködésre. Voltak tárgyalások a Ferrarival, de a döntésem az, hogy itt maradok” - titokzatoskodott Webber.

Dppi_00111009_096



2011: Mark Webber elismeri, hogy nem engedelmeskedett a Red Bullnak, amikor a Fernando Alonso győzelmével véget érő Brit Nagydíj záró szakaszában arra kérték, ne támadja csapattársát a második helyért. „Nem fogadom el a csapatutasításokat. Ha Fernando kiesett volna az utolsó körben, a győzelemért harcolunk. Természetesen figyelmen kívül hagytam a csapat kérését, mivel vissza akartam szerezni a helyezést. Seb mindent beleadott, én is mindent beleadtam, és nem állt szándékomban nekiütközni senkinek” - magyarázta az ausztrál.

2009: A finn ralilegenda, Ari Vatanen hivatalosan is bejelentette, hogy indulni fog az FIA elnöki posztjáért. A Max Mosley utódlásáért vívott harcban Vatanen ellenfele a Ferrari korábbi csapatfőnöke, Jean Todt lesz. „Itt az ideje a változásoknak” - mondta a határozott finn. A fő célom az lesz, hogy átalakítsam az FIA szemléletmódját, és átláthatóbbá tegyem a működését.”

2006: A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey versenybalesetet szenvedett egy 1965-ös Ford GT40 volánjánál. A brit szakember közismerten maga is versenyautóba ül néha, és a Le Mans Classic elnevezésű futam során a második helyen haladva csapódott a korlátnak a legendás francia pályán. A bukás több mint 250 km/órás sebességnél történt, de Newey szerencsésnek mondhatja magát, hiszen csak az ujját vágta meg a baleset során.

adriannewey_1

2004: Dubai városának a következő szezontól már saját F1-es csapata is lehet, hiszen az emirátus vezetői bejelentették, hogy egy meglévő istálló megvásárlásán ügyködnek, amely már 2005-ben az ő zászlójuk alatt indulna. Neveket nem mondtak, ám elmondásuk szerint három lehetőségük van. A sajtó szerint ez a három a Jordan, a Jaguar és BAR, amelyek mind szeretnének túladni csapatukon a következő években.

2002: Michael Schumacher akár már a következő futamon, a Francia Nagydíjon behúzhatja ötödik világbajnoki címét, ám a német jobban örülne, ha egy fordulóval később, hazai pályáján kerülne csak erre sor Hockenheimben. „Ahhoz, hogy már Franciaországban meglegyen, az összes ellenfelemtől kiesésre vagy nagy balszerencsére lenne szükség. Ezt pedig nem hinném, hogy megtennék a kedvemért” - mondta a német. „Egyébként is sokkal szebb lenne Hockenheimben begyűjteni a bajnoki címet, annak ellenére is, hogy a lehető leggyorsabban kellene azt megnyernem.”

2001: Kimi Raikkönen már F1-es debütálása évében sem szerénykedett, hiszen a következő kijelentést tette: „Biztos vagyok benne, hogy egy napon a Ferrarinál fogok vezetni” - mondta a 21 éves Sauber-pilóta. „Még egy kis tapasztalatra van szükségem, és eljutok hozzájuk. A Formula-1-ben persze mindenki náluk szeretne vezetni, de számomra ez ugyanolyan ambíciót jelent, mint a világbajnoki cím megnyerése.”

Dppi_00000455_056

1999: Luca di Montezemolo tagadja, hogy a Ferrari tárgyalna Rubens Barrichellóval egy esetleges jövő évi szerződésről. Ez csak azért furcsa, mert pár nappal korábban maga Barrichello árulta el a médiának, hogy az olasz csapat ajánlatot tett neki. „Rubens nagyon gyors, intelligens versenyző, és ezért tényleg nagyra tartjuk őt, de nem beszéltünk vele, és semmilyen ajánlatot nem tettünk neki. Ez a hír nem igaz” - nyomatékosította Montezemolo. „Eddie nagyon jól végzi a dolgát a második számú pilóta szerepében. Ezért igazoltam le négy évvel ezelőtt, és elégedett vagyok a munkájával.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: