DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
Retro

F1-Archív: Schumacher és Senna egymást okolja

A Spanyol Nagydíjon ütköztek össze, de ez már egy korszak végleges lezárultát jelzi egy egyre többet hibázó hétszeres világbajnok és egy legendás nagybáty árnyékában tengődő unokaöcs főszereplésével.

Az elmúlt 16 év legérdekesebb május 13-i F1-es híreit böngészve megtudhatjuk azt is, miért lesz hosszú pályafutása a McLaren pillanatnyi formáját elnézve Jenson Buttonnak, mi a közös Dietrich Matechitzben és Flavio Briatoréban, hogyan akadt össze Alonso és Massa, amikor még nem egy hajóban eveztek, mikortól jön Valentino Rossi az F1-be, miért használ a jogkorongozás Kimi Raikkönen felkészülésének, és miért nem a foci David Coulthard egészségének…

 

Te Jenson, azt ugye tudod, hogyha ilyeneket nyilatkozol, akkor mindkettőnek őszszakállunk lesz, mire visszavonulhatunk?


2014: Jenson Button elárulja, a gyengén sikerült szezon is csak arra sarkallja, hogy folytassa F1-es karrierjét, mert senki nem akarja ilyen negatívan befejezni pályafutását. Ha kitart filozófiája mellett, alighanem 2016-ban is a mezőnyben láthatjuk majd…

2013: A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz kifakad, és nyilatkozatában úgy fogalmaz, az F1-nek többé semmi köze a versenyzéshez, mivel minden a gumispórolásról szól. Két év alatt nem sok minden változott, mintha csak Flavio Briatore minap megfogalmazott kritikáját olvasnánk újra régebbről…

2012: Schumacher és Senna egymást okolják a Spanyol Nagydíjon történt ütközésük után, amely mindkettőjük kieséséhez vezetett. Természetesen Michael Schumacherről és Bruno Sennáról van szó. A német szerint a brazil féktávon húzta be elé autóját, a brazil szerint a német egyszerűen hátulról letorpedózta őt. 

2011: Nico Hülkenberg bejelenti, hogy szakít menedzserével, Willi Weberrel, és mostantól magának intézi ügyeit, beleértve a jövő évi F1-es szerződtetéséről szóló tárgyalásokat is.

2010: A Monacói Nagydíj mindkét csütörtöki szabadedzését Fernando Alonso zárta az élen. A spanyolnak ez volt pályafutása első napja a legendás utcai pályán a Ferrarival, és az első szabadedzésen Sebastian Vettelt (Red Bull), a másodikon Nico Rosberget (Mercedes) múlta felül minimális különbséggel.

2009: Nico Rosberg erősen fontolgatja, hogy öt együtt eltöltött év után távozik csapatától a Williamstől, és 2010-től már egy másik F1-es istállóval kergeti tovább világbajnoki futamgyőzelmekről szőtt álmait. Így is tett, 2010 év eleje óta immár a Mercedes alkalmazásában áll, velük idén ért el ötödik közös évükig. Hűséges típus, más csapata nem is volt még az F1-ben.

2008: Az FIA komoly szankciókat helyezett kilátásba a Török Nagydíj rendezőinek, miután a GP2-es futamon két kóbor kutya berohant a pályára, komoly veszélybe sodorva ezzel a pilóták testi épségét.

2007: Fernando Alonso minden áron szerette volna megnyerni első hazai F1-es nagydíját a McLarennel, és az első kanyarban kicsit túl merészen próbált elmenni Felipe Massa Ferrarija mellett a külső íven. A spanyol utólag elismerte, mindketten szerencsések voltak, hogy folytatni tudták a versenyt, mivel az efféle kontaktusok általában dupla kieséshez szoktak vezetni. A McLarennek tetszett Alonso agresszivitása, Massa pedig nem tulajdonított túl nagy jelentőséget az esetnek.

2006: Fernando Alonso megszerzi a Renault-val első hazai F1-es pole-pozícióját, és persze nem éri be ennyivel, másnap a győzelmet fogja célba venni. Mint mondja, a szurkolók hatalmas lelki erővel ruházzák fel a versenyre.

2005: Valentino Rossi 2007-től az F1-ben fog versenyezni a Ferrarinál. Ezt a MotoGP-világbajnok akkori csapatfőnöke, Davide Brivio jelentette ki szinte tényszerűen, annak indoklásaként, hogy miért csak egy évvel hosszabbították meg az olasz közönségkedvenc szerződését.

2003: Kimi Raikkönen hokimeccs-nézéssel hangolódik a hétvégi Osztrák Nagydíjra. A Jégember külön csak azért utazott haza Finnországba, hogy a helyszínen izgulhassa végig a Kanada-Svédország világbajnoki jégkorong-döntőt. Kimi fiatalabb korában maga is jégkorongozott, és kiváló bekk hírében állt, sőt, még a 2003-as szezon előtt is beállt egy edzésre egyik jó barátja kedvéért, de egy sérülése miatt később felhagyott hóbortjával. Pedig még jó indokot is talált rá, amivel megpróbálta eladni ezt a csapatfőnökök felé: „Ez kiváló edzés egy pilótának. Javít a fizikumomon és jót tesz a reflexeimnek.” Tudta, mit kell mondani…

 

2002: Michael Schumacher leteszi a szent esküt, hogy egy nap meghálálja és viszonozza Rubens Barrichello nemes tettét, aki – csapatutasításra – átengedte neki az Osztrák Nagydíj első helyét.

2001: David Coulthard legyőzi a Ferrarikat, és megnyeri a McLarennek az Osztrák Nagydíjat. Michael Schumacher fut célba a 2., Rubens Barrichello a 3. helyen, míg az élete eddigi legjobb eredményét elérő Kimi Raikkönen a 4. helyéért járó 4 ponttal csapata, a Sauber 100. pontját szerzi az F1-ben.

2000: A McLaren kategorikusan cáfolja, hogy kétszeres finn világbajnoka, Mika Hakkinen az év végén szögre akasztaná bukósisakját, és a wokingiak szóvivője állítja, puszta spekulációról van szó csupán, amely a sajtó agyszüleménye. 

1999: David Coulthard két nappal a szezon legfontosabb versenye, a Monacói Nagydíj előtt lesérül a pilótaválogatott jótékonysági meccsén, és izomszakadás miatt minden fékezésnél hasító fájdalmat érez bal lábában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: