DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Retro

F1-Archív: Alonso hazugnak nevezi a McLarent

Barrichello tanácsa Massának, az egyik legfurcsább időmérő, Raikkönen két kerékre váltana, a csapatok kizárnák a Toro Rossót, Schumacher pedig pingvineket látogat. Erről írtak az elmúlt években április 3-án.

2014: A sepangi futam után Sergio Perez „unalmasnak” nevezte a Formula-1 új korszakát. „A Mercedes dominált, a középmezőnyben meg semmi nem történt” - ecsetelte a maláj futamot a mexikói, aki szerint a Pirelli gumijai sem járulnak hozzá az izgalmakhoz, hiszen amellett, hogy túl kemények, mégis gyorsan kopnak. A pilóta bízik abban, hogy Bahreinben izgalmasabb versenyt láthatunk - és ezen reménye be is igazolódott, hiszen valóban a szezon egyik legeseménydúsabb futama következett, amelyen ráadásul Perez a dobogóra állította a Force Indiát.

 Dppi_00114021_240



2012: Rubens Barrichello tanácsot adott honfitársának, Felipe Massának, aki az elmúlt két évben mintha már nem önmaga lett volna, hiszen folyamatosan alulmaradt Fernando Alonsóval szemben. „Nem a sebességével van gond, ez olyan dolog, amit magának kell megoldania. Be kell csuknia a szemét, és emlékeztetnie magát, hogy azért csinálja ezt, mert szereti. Én is ugyanezt tettem azokban az időkben, amikor kicsit elveszettnek éreztem magam” - árulta el az F1-től frissen visszavonult Barrichello.

2010: Az időmérő, amelynek első szakaszában mindkét Ferrari és mindkét McLaren kiesett. Az eső felkavarta a Maláj Nagydíj kvalifikációját, a Q1-ben többen is rosszul taktikáztak a gumikkal és az időzítéssel. A Ferrarik és a McLarenek is többször hibáztak a gyorsköreiken, így Alonso, Hamilton és Massa sorrendben a 19., 20. és 21. helyet szerezték csak meg. Button ugyan épphogy megfutotta a továbbjutáshoz szükséges időt, ám a levezetőkörében kicsúszott, a kavicságyban ragadt, így valójában számára is itt ért véget a kvalifikáció.

2009: Fernando Alonso odaszúrt a McLarennek, amely csapat körül újabb botrányt váltott ki az Ausztrál Nagydíjon kirobbant „hazugságügy”, amikor a wokingiak szándékosan valótlant állítottak a versenybírók előtt. „Ez az egész 2007-re emlékeztetett. Nem ez az első alkalom, hogy a versenybírók előtt volt jelenésük, és nem ez az első alkalom, hogy hazudtak nekik. Előbb-utóbb muszáj lesz őket megbüntetni” - mondta a spanyol, akinek a 2007-s Magyar Nagydíj sérelmeit juttatta eszébe az eset.

 Dppi_00109017_753

2008: Michael Schumacher tevékenységén felbuzdulva Kimi Raikkönen azt mondja, ő is szívesen kipróbálná a jövőben a MotoGP versenygépeit. Schumacher a Ducati világbajnoki motorját tesztelte nemrég, emellett pedig kisebb versenyeken is rajthoz állt, azaz visszavonulása után sem tudott megválni a sebességtől. „Én sohasem próbáltam még velük pályán menni” - mondja Raikkönen. „Persze gyakran motokrosszozok, ami sokkal megszokottabb számomra. De mindenképp szeretnék majd egyszer kipróbálni egy MotoGP gépet is.”

2006: Több csapat is a Toro Rosso kizárása mellett kardoskodik a szezon harmadik futama után. Erre az évre a sport áttért a V8-as motorok használatára, kivéve a Toro Rossót, amely istállónak engedélyezték a lefojtott V10-eseket. Ezt még a Minardi kérvényezte az előző szezon során az alacsonyabb kiadások, és a saját fennmaradása érdekében, a tél folyamán azonban a Red Bull megvásárolta a csapatot, amelynek tempója Melbourne-ben megijesztette a mezőny hátsó felének tagjait. Vitantonio Liuzzi a versenyen Michael Schumachert is megelőzte, Scott Speed pedig pontszerző helyen ért célba, mielőtt büntetést kapott volna egy szabálytalanságért. A bajnokságból való kizárásból persze végül nem lett semmi, és a Toro Rosso a későbbiekben nem is jelentett veszélyt az előkelőbb helyekre: egyetlen pontot szereztek az egész szezon során.

2003: Kimi Raikkönen pár napja Malajziában első F1-es futamát nyerte, de Nick Heidfeldet ez nem nyűgözte le túlságosan, hiszen továbbra is úgy érzi, hogy neki kellene a McLarenben ülnie. „Jó, hogy Kimi megszerezte az első győzelmét, de én gyorsabb voltam nála az időmérőn és a versenyen is, amikor csapattársak voltunk. Tudom, hogy képes vagyok jó munkát végezni, és továbbra is az a célom, hogy megnyerjem a világbajnokságot” - nyilatkozta a német.

 Dppi_00000893_014

2002: Schumacher sajnálja Barrichellót. A Ferrarinál még a Brazil Nagydíjon is csak a német kapta meg az új, F2002-es modellt, míg csapattársának az előző évi autót kellett használnia hazai futamán, ráadásul zsinórban harmadik versenyét sem tudta befejezni. „Igazán sajnálom Rubenst, nem is tudom, hogy mit mondjak” - tanúsított együttérzést Schumacher. „Már az egymást követő második alkalommal fogott nagyon jó rajtot, de nem arathatta le a dicsőséget. Úgy tűnik, hogy a hazai versenye továbbra sem hoz szerencsét számára.”

2000: Ultimátum Brazíliának. Az FIA elnöke, Max Mosley elhintette, Interlagos könnyen búcsút mondhat futamának, ha nem javítanak azonnal a pálya biztonságának szintjén, ami jelenleg több pontban sem tesz eleget az FIA előírásainak. A huppanókkal teli aszfalt csak az egyik dolog - a legutóbbi nagydíj időmérőjén egy reklámtábla szakadt le és találta el Jean Alesi Prostját.

1996: Ebben az évben ezen a napon tényleg ez volt az egyetlen valamirevaló F1-es hír: Michael Schumacher és felesége, Corinna egy pingvinkolóniát látogattak meg Argentína déli részén. A pilóta és felesége pár nappal a hétvégi nagydíj kezdete előtt érkeztek a dél-amerikai országba, így tudtak időt szakítani ilyen dolgokra. Várhatóan Argentína elnökével, Carlos Menemmel is találkoznak majd. 

2002-04

A magazin 2002. áprilisi címlapja - az aktuális AFM ajánlója és előfizetési információk itt.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: