DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Retro

Retro – Schumacher mint túlfizetett primadonna?

Ezen a napon rendezték az 1997-es F1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, amely a pályán történtek mellett a Michael Schumacher és az ausztrálok közötti szóváltásról maradt emlékezetes.

Az akkor kétszeres világbajnokként első ferraris vb-címét üldöző Schumacher ugyanis az 1997-es F1-es évad nyitóhelyszíne kapcsán a versenyt megelőzően azt találta mondani, szerinte az előző évben felújított melbourne-i pálya nem igazán különleges, ráadásul vonalvezetése sem állítja elég nagy kihívás elé a pilótákat.

A németnek ezzel a kijelentésével sikerült az ausztrál rendezőket, a helyi sajtót és a szurkolókat is magára haragítania, és az éles kritika hallatára „visszakínálták” Schumachert az alábbi megnevezéssel: „túlfizetett prima donna”. Ezen kölcsönös „szerelmi vallomás” mellett a környezetvédők tüntetései is kissé feszültté tették az év első versenyére való készülődést, továbbá a munkások egy része is sztrájkot hirdetett, így több szolgáltatás szünetelt a versenyhétvége ideje alatt.



Talán ez a szokatlan felvezetés is közrejátszott abban, hogy meglehetősen ideges természetű első versenyt látott 1997-ben a szurkolóknak az a része, akik kíváncsiak voltak még egy unalmas pályán körözgető túlfizetett prima donnák látványára – hogy röviden összegezem az esemény kicsit félrement promócióját.

A szombati időmérő edzésen Jacques Villeneuve (Williams-Renault) űridővel szerezte meg a pole-pozíciót, csapattársára, Heinz-Harald Frentzenre is 1,7 másodpercet verve egyetlen körön. A második sorból Schumacher (Ferrari) és David Coulthard (McLaren) várhatta a piros lámpák kialvását, míg a harmadikból Eddie Irvine (Ferrari) és Mika Hakkinen (McLaren). Csak ők hatan tudták az időmérőn három másodpercen (!) belül megközelíteni Villeneuve idejét, így a verseny is egyértelműen a kanadai győzelmét ígérte.

Azonban az élet ennél jóval izgalmasabb és fordulatosabb forgatókönyvet eszelt ki erre az Ausztrál Nagydíjra, lássuk, mi minden történt az 1997-es F1-es idény első futamán:

A versenyt tehát David Coulthard nyerte, akinek ez volt összességében a második győzelme az F1-ben, míg a McLaren Ayrton Senna 1993-as Ausztrál Nagydíjon aratott győzelme után tudott újra futamot nyerni.

Nagy nap volt ez a Bridgestone-nak is, a japán gumigyártó ugyanis ekkor teljesítette első versenyét az F1-ben, a Goodyear mellé becsatlakozva a sorozat gumibeszállítójaként. Érdekesség, hogy az e hétvégi 2015-ös Ausztrál Nagydíj indulói közül két versenyzőnek az édesapja is ott volt a cikkünkben tárgyalt verseny mezőnyében, ám sem Jan Magnussen, sem Jos Verstappen nem jutott el a leintésig.

Az 1997-es Ausztrál Nagydíj végeredménye:  
1 David Coulthard McLaren-Mercedes 1:30'28.718
2 Michael Schumacher Ferrari +20.046
3 Mika Hakkinen McLaren-Mercedes +22.177
4 Gerhard Berger Benetton-Renault +22.841
5 Olivier Panis Prost-Mugen-Honda +1'00.308
6 Nicola Larini Sauber-Petronas +1'36.040
7 Shinji Nakano Prost-Mugen-Honda 2 kör
8 Heinz-Harald Frentzen Williams-Renault 3 kör
9 Jarno Trulli Minardi-Hart 3 kör
10 Pedro Diniz Arrows-Yamaha 4 kör
Kiesett    
  Rubens Barrichello Stewart-Ford  
  Mika Salo Tyrrell-Ford  
  Jan Magnussen Stewart-Ford  
  Jean Alesi Benetton-Renault  
  Ukyo Katayama Minardi-Hart  
  Giancarlo Fisichella Jordan-Peugeot  
  Jos Verstappen Tyrrell-Ford  
  Ralf Schumacher Jordan-Peugeot  
  Jacques Villeneuve Williams-Renault  
  Eddie Irvine Ferrari  
  Johnny Herbert Sauber-Petronas  
  Damon Hill Arrows-Yamaha  
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: