Az akkor kétszeres világbajnokként első ferraris vb-címét üldöző Schumacher ugyanis az 1997-es F1-es évad nyitóhelyszíne kapcsán a versenyt megelőzően azt találta mondani, szerinte az előző évben felújított melbourne-i pálya nem igazán különleges, ráadásul vonalvezetése sem állítja elég nagy kihívás elé a pilótákat.
A németnek ezzel a kijelentésével sikerült az ausztrál rendezőket, a helyi sajtót és a szurkolókat is magára haragítania, és az éles kritika hallatára „visszakínálták” Schumachert az alábbi megnevezéssel: „túlfizetett prima donna”. Ezen kölcsönös „szerelmi vallomás” mellett a környezetvédők tüntetései is kissé feszültté tették az év első versenyére való készülődést, továbbá a munkások egy része is sztrájkot hirdetett, így több szolgáltatás szünetelt a versenyhétvége ideje alatt.
Talán ez a szokatlan felvezetés is közrejátszott abban, hogy meglehetősen ideges természetű első versenyt látott 1997-ben a szurkolóknak az a része, akik kíváncsiak voltak még egy unalmas pályán körözgető túlfizetett prima donnák látványára – hogy röviden összegezem az esemény kicsit félrement promócióját.
A szombati időmérő edzésen Jacques Villeneuve (Williams-Renault) űridővel szerezte meg a pole-pozíciót, csapattársára, Heinz-Harald Frentzenre is 1,7 másodpercet verve egyetlen körön. A második sorból Schumacher (Ferrari) és David Coulthard (McLaren) várhatta a piros lámpák kialvását, míg a harmadikból Eddie Irvine (Ferrari) és Mika Hakkinen (McLaren). Csak ők hatan tudták az időmérőn három másodpercen (!) belül megközelíteni Villeneuve idejét, így a verseny is egyértelműen a kanadai győzelmét ígérte.
Azonban az élet ennél jóval izgalmasabb és fordulatosabb forgatókönyvet eszelt ki erre az Ausztrál Nagydíjra, lássuk, mi minden történt az 1997-es F1-es idény első futamán:
A versenyt tehát David Coulthard nyerte, akinek ez volt összességében a második győzelme az F1-ben, míg a McLaren Ayrton Senna 1993-as Ausztrál Nagydíjon aratott győzelme után tudott újra futamot nyerni.
Nagy nap volt ez a Bridgestone-nak is, a japán gumigyártó ugyanis ekkor teljesítette első versenyét az F1-ben, a Goodyear mellé becsatlakozva a sorozat gumibeszállítójaként. Érdekesség, hogy az e hétvégi 2015-ös Ausztrál Nagydíj indulói közül két versenyzőnek az édesapja is ott volt a cikkünkben tárgyalt verseny mezőnyében, ám sem Jan Magnussen, sem Jos Verstappen nem jutott el a leintésig.
Az 1997-es Ausztrál Nagydíj végeredménye: | |||
1 | David Coulthard | McLaren-Mercedes | 1:30'28.718 |
2 | Michael Schumacher | Ferrari | +20.046 |
3 | Mika Hakkinen | McLaren-Mercedes | +22.177 |
4 | Gerhard Berger | Benetton-Renault | +22.841 |
5 | Olivier Panis | Prost-Mugen-Honda | +1'00.308 |
6 | Nicola Larini | Sauber-Petronas | +1'36.040 |
7 | Shinji Nakano | Prost-Mugen-Honda | 2 kör |
8 | Heinz-Harald Frentzen | Williams-Renault | 3 kör |
9 | Jarno Trulli | Minardi-Hart | 3 kör |
10 | Pedro Diniz | Arrows-Yamaha | 4 kör |
Kiesett | |||
Rubens Barrichello | Stewart-Ford | ||
Mika Salo | Tyrrell-Ford | ||
Jan Magnussen | Stewart-Ford | ||
Jean Alesi | Benetton-Renault | ||
Ukyo Katayama | Minardi-Hart | ||
Giancarlo Fisichella | Jordan-Peugeot | ||
Jos Verstappen | Tyrrell-Ford | ||
Ralf Schumacher | Jordan-Peugeot | ||
Jacques Villeneuve | Williams-Renault | ||
Eddie Irvine | Ferrari | ||
Johnny Herbert | Sauber-Petronas | ||
Damon Hill | Arrows-Yamaha |