DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Retro

F1-Archív: Raikkönen 4 évig marad a Saubernél

Hamilton kis híján visszavonult, Peter Sauber nem engedi el Raikkönent a Ferrarihoz, Ron Dennis pedig kémkedéssel vádol egy riválist. Erről írtak az előző évek során március 7-én.

2014: Lewis Hamilton úgy érzi, győztes autóval rendelkezik a szezonnyitó előtt. „Persze nem akarom lebecsülni az ellenfeleket, akiket elképesztően nehéz lesz legyőzni, de azt hiszem, minden eszköz a rendelkezésemre áll ahhoz, hogy idén sikeres legyek” - mondta a brit, akinek jóslata bevált, hiszen a szezonnyitón ugyan még kiesett, ezt követően azonban 11 győzelmet szerzett az év során, ami világbajnoki címet ért számára.

2012: A Formula-1-be 2014-től új motorszállítóként csatlakozni kívánó PURE a Toyota egykori kölni gyárába költözött. A projekt vezetője, Craig Pollock szerint minden előrehaladott állapotban jár a V6-os motor fejlesztésével, és magabiztos afelől, hogy érkezésükkor felvehetik majd a harcot a Mercedes, a Ferrari és a Renault ellen. Nos, a PURE projektje a pénzforrások elapadása miatt hamarosan bedőlt, így mint azt már tudjuk, semmi nem lett a nagyratörő tervekből.

Dppi_00002874_377



2010: Lewis Hamilton elismerte, 2009-ben egy rövid időre az is megfordult a fejében, hogy hátat fordít a Formula-1-nek. Ez az akkori Ausztrál Nagydíj fejleményei után történt, ahol a McLaren a hírhedt hazugságbotrányba keveredett egy biztonsági autó mögött történt előzés miatt. „Sohasem vágytam arra, hogy másik csapatnál vezessek, szóval nem is az futott át az agyamon, hogy elhagyjam a McLarent, hanem hogy teljesen befejezzem a versenyzést. Egy pillanatig úgy éreztem, ez egyszerűen túl sok nekem, és nem tudtam, hogyan vészelhetem át a helyzetet.”

2008: A BMW egyértelműen megfogalmazta célját az elkövetkező szezonra. „Az ambícióink továbbra is változatlanok maradtak” - mondta a BMW sportprogramjának vezetője, Mario Theissen. „Ebben az évben közeledni akarunk az élmezőnyhöz, és meg akarjuk nyerni az első versenyünket.” A vágyak végül meg is valósultak, hiszen a zűrzavaros Kanadai Nagydíjon kettős sikert arattak Robert Kubica és Nick Heidfeld révén.

2007: Damon Hill szerint Jenson Buttonnak minél előbb változtatnia kell valamit, hiszen F1-es karrierje leragadt egy szinten. „Jensonnak idén keményen el kell gondolkodnia azon, hogy mihez is kezd a következő lépésével. Nem tudom, meddig szól a szerződése a Hondával, de az idő csak ketyeg számára. Persze még nem késett le semmiről, nem túl öreg, viszont az értéke csak egyre csökken minden olyan évvel, amikor nem harcol a bajnoki címért.”

Dppi_00002733_231

2006: Jarno Trulli attól tart, hogy az új, három szakaszból álló időmérő edzés követése túl összetett lesz a nézők számára. „Ez nem nekem lesz probléma - mi versenyzők csak a szokásos dolgunkat végezzük majd: kihajtunk a pályára és a legjobbunkat nyújtjuk. Viszont úgy érzem, hogy kicsit komplikáltabb lesz a kelleténél. Nem tudom, hogy az emberek mennyire fogják szeretni.”

2004: Michael Schumacher úgy látja, hogy Fernando Alonso és a Renault veszélyt jelenthetnek majd a Ferrari számára a bajnoki csatában. „Tökéletes helyzetben van” - mondta a hatszoros bajnok a spanyolról, aki ekkor még nem tudhatta, hogy hetedik címének megszerzése sétagalopp lesz számára ebben az évben. „Erős autóval rendelkezik, ami nem csak gyors, de következetes is. Ő pedig versenyzőként nagyon is rendben van.”

2001: Peter Sauber azt állítja, a debütáló futamán éppen csak átesett Kimi Raikkönennel hosszú távú szerződést kötöttek, és egyértelműen cáfolta azokat a híreket, melyek szerint a finn a csapat Ferrarival való kapcsolatán keresztül már 2002-ben Maranellóban köthet ki. „Nem vagyunk abban a helyzetben, hogy az eredményeinkkel vonzóak legyünk a legjobb versenyzők számára. Ezért arra kényszerültünk, hogy kockáztassunk Kimivel, aki három-négy éves szerződéssel rendelkezik velünk. Nem pénzt akarok rajta keresni, csak azt akarom, hogy versenyezzen nekünk.” Nos, mint azt tudjuk, az év végére egészen más irányba indult a történet Raikkönen számára...

Dppi_00000531_086

1998: Ron Dennis kémkedéssel vádolta meg az egyik rivális istállót. „Az előző években léteztek bizonyos íratlan szabályok a csapatok között, amelyeket a többségünk követett. Most viszont vannak néhányan, különösen egy istálló, ahol nem tudják, mi a megfelelő magatartás.” A hírek szerint Dennis azt neheztelte, hogy az egyik istálló aerodinamikai szakemberének sógora fényképeket készített a McLaren garázsán belül. 

2002-03

A magazin 2002. márciusi címlapja - az aktuális AFM ajánlója és előfizetési információk itt.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: