DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Retro

F1-Archív: 12 pontot az első helyezettnek

A McLaren maga ellen kér vizsgálatot, Massa örül, hogy Alonso gyenge csapathoz igazolt, Coulthard pedig Irvine-t kritizálja. Erről cikkeztek az előző években ezen a napon, március 5-én.

2013: A McLarentől a Mercedeshez frissen átigazolt Lewis Hamilton állítja, az első közös évükben még semmilyen nyomás nem nehezedik rájuk az eredményeket illetően. „Úgy érzem, mintha egy ingyen jegyet kaptam volna erre az évre. Tudjuk, hogy nem a miénk a legjobb csomag, de ez is nagyszerű kihívás számomra. A nyomás inkább a többieken van, akik tavaly is remek autóval rendelkeztek.”

2012: Először lépett pályára a HRT történetének utolsó versenyautója, de a hivatalos tesztek végeztével csak egy filmforgatási napon tehette ezt meg a csapat. Az autót Narain Karthikeyan vitte pályára, aki máris érezte az előrelépést az előző évi modellhez képest.

1 (1)



2010: A McLaren elébe megy a dolgoknak - a szezonkezdet előtt a Red Bull és néhány más csapat is megkérdőjelezte a wokingiak új autójának szabályosságát a légbeömlők, a motorborítás és a hátsó vezetőszárny kialakítása kapcsán. A McLaren azonban nem esett kétségbe, és saját igazát bizonyítva a csapat maga hívta meg Charlie Whitingot a gyárába az autó technikai ellenőrzésére.

2009: A csapatokat tömörítő FOTA kidolgozott egy új pontrendszert, amely 12 egységet adna a futamok első helyezettjének, 9-et a másodiknak, 7-et a harmadiknak, miközben továbbra is az első nyolc helyezett kapna pontot. Mindezt az Ecclestone által megálmodott medálrendszer helyett javasolták - ám mint tudjuk, végül egyik megoldás sem jutott el a megvalósítás fázisáig, 2010-re egy még ennél is drámaibb változásokon átesett pontrendszer lépett életbe.

2008: Felipe Massa örül, hogy Fernando Alonso a McLarentől a Renault-hoz igazolt, így ugyanis véleménye szerint nem kell számolnia a spanyollal a bajnoki csatában. „A fő ellenfelem Kimi és Hamilton lesz. Ami Alonsót illeti, jobb, hogy a francia csapatnál vezet, hiszen a Renault jelenleg nincs azon a szinten, mint a McLaren.”

2005: Debütál a kétfordulós időmérő edzés. Közép-európai idő szerint március 5-én 24 órakor ért véget a „vasárnap délelőtti” egykörös kvalifikáció Melbourne-ben. Az időeredményeket hozzáadták a szombati első időmérőn megfutott időkhöz, a rajtrács pedig a két szám összegéből alakult ki. Az eső rögtön a feje tetejére állította a sorrendet, Fisichelláé lett a pole, míg Alonso csak a 13., Michael Schumacher pedig a 19. helyről rajtolhatott. A vitatott időmérő-rendszer hat versenyhétvégét élt meg.

1 (2)

2004: Még el sem utazott a mezőny az F1 történetének első Bahreini Nagydíjára, máris felvetődött a kérdés, hogy a terrorfenyegetettség nagyobb veszélye miatt biztonságos-e a Közel-Keletre utaznia a sportnak. Több csapat is terrorcselekmények elleni biztosítást kötött alkalmazottjaira, hiszen még sokan félnek a 2001. szeptember 11-i merénylet utóhatásaitól.

2002: Jean Alesi öt hónappal visszavonulása után visszatér egy F1-es autó volánja mögé, hiszen a McLaren bejelentette, hogy a francia az autójukat teszteli majd Paul Ricardban. „A McLaren vezetése még hiányzik az önéletrajzomból, így nagyon várom már ezt a lehetőséget” - mondta Alesi.

2000: David Coulthard szerint a Ferrari új szerzeménye, Rubens Barrichello sokkal jobban szerepel majd a vörös autókban, mint elődje, Eddie Irvine tette. „Összességében jobb versenyző, mint Eddie. Jóval profibban áll hozzá a dolgokhoz, és úgy tűnik, beérett az utóbbi években. A csapat is számíthat rá, hiszen az elhivatottsága is jobban látható” - vélekedett Coulthard.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: