DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Retro

Retro – A Honda leleplezi „földes” autóját

Február 26-án pillanthattuk meg az elmúlt időszak egyik legkülönlegesebb F1-es festését: a Honda a BAT távozását követően az egész világot meg akarta jeleníteni 2007-es autóján...

2007. február 26-án mutatták be a gyári Honda-csapat második autóját, az RA107-et, mely az elmúlt évtized egyik, vagy talán a legemlékezetesebb festését viselte, mely igencsak megosztotta a rajongókat, az újságírókat, sőt a környezetvédőket is.

Miután a dohányreklámok kora leáldozott az F1-ben, és a British American Tobacco elhagyta az istállót, melynek 1999 és 2005 közt névadó szponzora is volt BAR-ként, ezzel lehetőséget adva a Hondának arra, hogy egy olyan festést alkalmazzon, mely jobban megfelel a gyár arculatának. Végül úgy döntöttek, hogy a Honda környezetvédelmi törekvéseinek szentelik az autót.

Ezért aztán éppen csak annyi logo és felirat került az autóra, amennyit az FIA megkövetelt: a gumiszállító, a Bridgestone emblémája mellett a rajtszám és a Honda jelképe „rontotta el” az összképet: az autó ezt leszámítva egyetlen komplex festést viselt, mely a Földet és a világűrt ábrázolta.

A hátsó szárnyon a bemutatót követő napon elindított honlap URL-je szerepelt: myearthdream.com. Mostanra már hiába keresnénk rá erre a Honda környezettudatosságát hirdető weboldalra, hiszen régen megszűnt... Maga a festés sok kritikát kapott a szurkolóktól és a környezetvédőktől egyaránt: utóbbiak azt nehezményezték, hogy képmutató dolog egy súlyos környezeti károkat okozó sportágban a természet védelmét hirdetni.

A Honda aztán igazi mélyrepülést mutatott be a szezonban: a szezonnyitó ausztrál futam időmérőjén például Button és Barrichello tükörsimán kikaptak a fiókcsapat, a Super Aguri párosától, akik lényegében az előző évi Honda feltupírozott változatával álltak rajthoz. Az első pontszerzésre a szezon feléig kellett várni, azt pedig csak az utolsóelőtti futamon sikerült nagy nehezen kiharcolnia a csapatnak, hogy a Super Aguri előtt végezzenek, miután Button ötödik lett a Kínai Nagydíjon.

honda_2008



 

A Honda a következő esztendőre is megtartotta ezt a koncepciót, de a teljes festés helyett csak az autó egy részén. A 2008-as „Earth Car” nagyobbrészt a hagyományos fehér Honda-színben pompázott, melyhez némi zöldet adtak hozzá, a versenygép hátuljára viszont felkerült az előző évi minta. Miután az eredmények ezúttal sem lettek jobbak, a Honda kivonult a sportágból, és átadta a helyét a Brawnnak, mely szimpla fehérben nyerte meg a világbajnokságot a 2009-es szezonban...

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: