DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Retro

Retro – Michelisz Norbert a legnagyobbak között

Hímesháza aranygyermeke révbe ért: Michelisz Norbert első WTCC-szezonja végére beteljesítette minden magyar autósport-rajongó álmát, és győzelmet szerzett a legnagyobbak között.

A 2008-ban és 2009-ben teljesített két versenyhétvége után Michelisz Norbert és a Zengő Motorsport 2010-ben már teljes szezont teljesített a Túraautó-világbajnokságon, de a fiaink nem voltak holmi epizódszerepre kényszerítve első évükben. A kék Seattal versenyző magyar alakulat egész szezonban harcban volt a pontszerző pozíciókért, és Okayamában azt hitték, elérték 2010 fénypontját: Norbi az első futamon zseniális versenyzéssel a harmadik helyen ért célba, és ekkor még mi sem sejthettük, hogy lesz ettől jobb is.



A Japán Nagydíj után három hét szünet következett, hogy majd a srácok a szezon utolsó fordulójában, Makaóban mérhessék össze erejüket. Az időmérő edzésen Norbi fantasztikus teljesítményt nyújtva a második helyre kvalifikálta autóját, de mivel elszalasztotta a mérlegelést, öt rajthelyes büntetése miatt csak a hetedik helyről indulhatott. Mint később kiderült, a forgatókönyv így kezdődhetett a legjobban.

Norbi ugyanis szolid első versenyt futott és az ötödik helyen végzett, ami az akkori szabályoknak megfelelően a negyedik rajtpozíciót garantálta versenyzőnk számára az évad zárásán. Hogy aztán ez a negyedik hely hamar elsővé változzon, hiszen az előle rajtolók beragadtak, így a harmadik kanyarba, a pálya egyik legszűkebb hajlatának számító Hotel Lisboánál már elsőként forduljon el!

A nagy száguldást azonban baleset törte meg a középmezőnyben, így 20 perces piros zászlós szakasz után düböröghettek fel ismét a motorok. Az újrarajtot követően idegölő várakozás kezdődött, hiszen Gabriele Tarquini minden lehetőséget meg próbált ragadni a hátralévő nyolc körben azért, hogy Norbit hátrahagyva győzemmel zárja szezonját. De a magyarok Istene jó kedvében volt, hiszen az olasz nemhogy támadást nem tudott indítani, a verseny végére attól kellett félnie, nehogy a második pozíciót is elveszítse Robert Huff ellenében.

MIchelisz Norbert a Zengő-Seat volánja mögött, hibátlan teljesítményt nyújtva megnyerte élete első világbajnoki futamát, a magyar autósport legnagyobb sikerét aratva ezzel. Gyári támogatás nélkül, magyar hátországgal égbekiáltó sikert szerzett kis hazánknak, örökre beírva ezzel magát és csapatát november 21-ét az egyetemes autóversenyzés nagykönyvébe.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: