Stefan Bellof 1957-ben a németországi Gießenben látta meg a napvilágot, s tizenhat éves korában kezdett gokartozni. Több mint hat éven át készült a formulaautós karrierre, végül 1979 végén egy hockenheimi Formula Ford-versenyen elért második hellyel tette le a névjegyét. Egy évvel később már teljes szezont futott az 1,6 literesek mezőnyében, ahol a 12 versenyből nyolcat nyerve fölényesen szerezte meg a bajnoki címet.
A következő év ekkora sikereket nem hozott, viszont a szezon végi Paul Ricard-i F2-es tesztjén ragyogó teljesítményt nyújtott, így 1982-ben bemutatkozhatott az Európa-bajnokságban, s kipróbálta magát a sportautózásban. 1983 főleg utóbbi téren hozott sikereket a számára, Derek Bell oldalán a silverstone-i, a fuji és a kyalami világbajnoki futamot is megnyerte egy Porsche volánja mögött. Karrierje innentől kezdve rohamosan ívelt felfelé, a következő évben három különböző sorozatban is elindult.
Bellof a Sportautó Világbajnokság és a DRM (a mai DTM elődje) bajnoki címét egyaránt elnyerte 1984-ben, és a Formula-1-ben is letette a névjegyét. Bár erre jóval kevesebben emlékeznek, de az azévi legendás Monacói Nagydíjon nemcsak Ayrton Senna alkotott nagyot, hanem az újonc német is. A Tyrrell csapattól teljes szezonra szóló szerződést kapó Bellof a harmadik helyet szerezte meg a Hercegségben, sőt a leintés előtt az élen álló Prost-Senna kettősre is közeledett. Az eredményt azonban nem tarthatta meg, csapatát a technikai szabályok súlyos megsértése miatt a teljes szezonból kizárták.
Bellof a nehéz helyzetben sem hagyta el csapatát, és az 1985-ös idényt is a Tyrrell színeiben kezdte meg. Legnagyobb sikerét Detroitban érte el, ahol negyedik lett egy évvel azután, hogy a Tyrrell autójában épp ezen a versenyen fedezték fel a kizáráshoz vezető szabálytalanságot. Az ifjú németre több más csapat mellett a Ferrari is felfigyelt, magával Enzo Ferrarival tárgyalhatott volna egy 1986-os szerződésről...
Erre azonban már nem kerülhetett sor. A Sportautó Világbajnokság spái fordulójának 78. körében Bellof Jacky Ickx gyári Porschéjával csatázott az első helyért. A két autó az Eau Rouge-ban összeütközött, és nagy sebességgel a falnak csapódott. Hiába kezdték meg azonnal a mentést, Stefan Bellofon már nem lehetett segíteni: a mindössze 27 éves versenyzőt a kórházba érkezéskor halottnak nyilvánították.
Stefan Bellof, akit Németország leendő első F1-es világbajnokának kiáltottak ki, hatalmas űrt hagyott maga után. Az ország két évvel korábban Rolf Stommelent, mindössze három héttel a spái tragédiát megelőzően pedig Manfred Winkelhockot veszítette el - mindhárman Porschék volánja mögött lelték halálukat. Bellof beteljesítetlen örökségét kilenc évvel halálát követően a fiatalon érte rajongó Michael Schumacher vette a vállára, s ő szerezte meg a német autósport első világbajnoki címét.
Stefan Bellofnak nagyon rövid idő adatott meg a Formula-1-ben, de így is maradandót tudott alkotni. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy 2007-ben, amikor az Autosport magazin 217 Formula-1-es pilóta szavazatai alapján felállította minden idők legjobb F1-esenek rangsorát, Stefan Bellof neve az igen előkelő 35. helyre került ezen a listán.