Hetedik hely is elég lett volna az év végi bajnoki győzelemhez a szezonzáró futamon, de a Citroën C3 Rally2 versenyautóval versenyző Mads Østberg nyerni szeret és a versenyautója is nyerőképes. A norvég pilóta és svéd navigátora a második szakasztól az élre állt a VII. Zemplén Rally-n és az utolsó gyorsaságin is csak annyira engedett ki, hogy 2,7 másodperc előnye maradjon. Ezzel hatból hat futamot megnyerve megszerezte a 2022-es nyílt magyar ralibajnokság bajnoki címét a Citroën Rally Team csapata.
„Nehéz verseny volt, az utolsó szakasz igazán lidérces, a szakasz elején és végén semmit nem lehetett látni a hatalmas ködben, miközben a középső részen, a dombon szikrázó napsütésben autóztunk…
Örülök, hogy megnyertük a versenyt, annak még jobban, hogy ezzel együtt megnyertük a bajnokságot is. Mind a hat futamon, amelyiken elindultunk, mi tudtunk a leggyorsabbak lenni a Citroën Rally Team Hungary színeiben. Minden verseny nagy kihívás volt, hiszen tavaly még teljesen ismeretlenek voltak ezek a pályák a számomra és idén is számos új helyszínen versenyeztünk. Mindig sokat lehet tanulni ezekből az új dolgokból. Annyi változott még az előző évhez képest, hogy próbáltam biztonságosan versenyezni, mindig a teljes bajnoki szezont szem előtt tartani.” – mondta a futam végén a négy norvég és egy világbajnoki cím után a magyar bajnoki elsőségnek is őszintén örülő pilóta.
„Két és fél évvel ezelőtt jártam először Magyarországon, ez alatt az idő alatt nagyon sok embert megismertem, sok barátság szövődött és egy nagyon jó csapatba kerültem. A csapatunkban mindenki tökéletesen végzi a munkáját, nekem is a legjobbat kellett nyújtanom!” – árulta el a siker titkát Mads.
Balkányi György, a C Automobil Import Kft., a Citroën magyarországi forgalmazójának ügyvezetője és egyben a csapat vezetője is elégedett az eredménnyel. „Nagyon sikeres évet zártunk. Ehhez az kellett, hogy a csapatból mindenki tökéletes munkát végezzen. A Tagai Racing Technology az összes futamra megbízható autót és szervizhátteret biztosított. A Citroën C3 Rally2 versenyautó egész szezonban hiba nélkül működött. Mads idegen környezetben, nagyon gyors magyar pilóták ellen hatból hat versenyt megnyert. A navigátor, Patrik Barth számára még nagyobb kihívást jelentettek a teljesen ismeretlen versenyek, hát még az utolsó versenyre beugró Johan Johanssonnak. Tóth Imi a tapasztalatából nagyon sokat tudott átadni Mads-nek, aki támaszkodott is erre a pálya- és helyismeretre.
Egy megbízható pilótával, egy megbízható autóval és háttérrel megszereztük a bajnoki címet! Büszke vagyok, mert minden láncszem, minden fogaskerék a helyén volt egész évben és ennek köszönhető a siker.
Nagyon örülök neki, hogy lehetőségünk volt arra, hogy Magyarországra egy világbajnokot tudtunk hozni és színesíteni tudtuk a magyar mezőnyt és ezzel motiváltuk a hazai versenyzőket, hiszen mindenki a maximumot hozta ki magából a szezonban. Gratulálunk mindenkinek!” Tagai Tamás, a versenyautót felkészítő csapat vezetője is büszke a sikerre. „Nagyon örülök, hogy sikerült megnyernünk a Bajnokságot, az pedig különösen jó, hogy mindezt egyetlen technikai hiba nélkül tudtuk teljesíteni. Nagyon köszönöm a szervizcsapatnak, tökéletes munkát végeztek egész évben!
Viszont a siker nem válhatott volna valóra, ha nincs mögötte a Citroën magyarországi forgalmazójának támogatása, és kellett egy megbízható pilóta, aki egész évben hiba nélkül teljesített.
„Őszintén szólva már nagyon vártam a Zemplén Rally végét. Tudtam, hogy csak akkor veszíthetjük el a bajnokságot, ha az autó megáll. És bár mindent megtettünk a felkészítés során, ez egy technikai sport, ahol bármikor történhet valami. A Citroën Rally Team Hungary köszöni az érdeklődést és szurkolást, amit a nézők részéről kapott egész évben! Köszönjük mindenkinek, aki munkájával hozzájárult a színvonalas bajnokság létrehozásához és megvalósításához!"