DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Rali

Egy defekten múlt Ostberg győzelme Borsodban

Az utolsó gyorsasági szakaszon kellett megállnia kereket cserélnie a Mads Østberg és Torstein Eriksen duónak a szezonnyitó Boldogkő Rally-n... A Citroën Rally Team Hungary versenyzőpárosa az első pozíciót adta át így a riválisoknak. Ahogy korábban Mads #vikingfix-nek aposztrofálta a norvégok minden hibát hamar megoldó képességét, így most a két percen belüli kerékcserének köszönhetően végül az abszolút ötödik helyre hozták be a Citroën C3 Rally2 versenyautójukat*.

 

Szerdán érkezett Magyarországra a Citroën Rally Team Hungary újdonsült párosa, a WRC2 2020-as világbajnoka, a Mads Østberg, Torstein Eriksen duó. Sűrű programja volt a legénységnek, hiszen az érkezés után azonnal online sajtótájékoztatót tartottak, másnap közösen teszteltek idei legnagyobb riválisukkal, az orosz Nikolay Gryazinnal, pénteken és szombaton a Boldogkő Rally pályáit járták és vasárnap reggel már első magyar bajnoki futamukon rajtoltak el.



Kilenc gyorsasági szakasz várt a mezőnyre, miközben mindenki az eget kémlelte. Az első körben még száraz pályákon, után a pedig folyamatosan változó körülmények között kellett megtalálni a legmegfelelőbb gumikat. Végig nagy csatában voltak az orosz párossal, végül az utolsó gyorsasági szakaszon, vezető helyről kellett megállnia Madsnek és Torsteinnek kereket cserélni. Az összeszokott páros kevesebb mint két perc alatt végzett a kerékcserével és nem boldogan, de profin behozták az autót a Boldogkő Vára melletti célba.

Mads Østberg elkeseredett volt az utolsó gyorsaságin elveszített győzelem miatt. „Defektet kaptunk a hosszú szakasz elején és muszáj volt kicserélnünk a kereket, hogy célba tudjunk érni. Újak számunkra ezek a gumiabroncsok, még meg kell ismernünk a korlátaikat. Nagyon jó tempót tudtunk autózni a hétvégén és nagyon értékes kilométereket tettünk meg újra a Citroën C3 Rally2 versenyautónkkal.”

Torstein Eriksen is szomorúan nyilatkozott a célban: „Egy perc ötven másodpercet kaptunk az utolsó gyorson a kerékcserével együtt… Nem vagyunk boldogok. Nyerni szerettünk volna.”

A páros a célceremónia után azonnal autóba pattant és Tagai Tamással közösen elindult Horvátországba, ahol hétfőn délelőtt már egy teszten vett részt, folytatva a felkészülést az idei első WRC2 világbajnoki futamukra, ahol szintén a Tagai Racing Technology biztosítja számukra a versenyautót.

Balkányi György, a Citroën hazai vezetője jó versenynek értékeli a hétvégét. „Az igazolódott be, amit a futam előtt is mondtam: kemény csaták várhatóak! Régen voltak ilyen izgalmas versenyeink, már alig várjuk a következőt!”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: