DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Rali

Baloghék új felállásban, változatlan céllal

Ahogy azt az elmúlt néhány évben megszokhattuk a magyar mezőny szeptemberben Szlovákiában vendégszerepel. Idén sincs ez másként, így a 2016-os rali bajnokság 6. fordulóját ismét Kassa és környékén rendezik. Ez a futam mindig komoly kihívást jelent minden indulónak, hiszen újra rendkívül változatos és technikás szakaszokat iktatnak a programba.

Néhány nappal a verseny előtt a jól megszokott Balogh Jani-Holczer Dani párosnak egy szerencsétlen kimenetelű eset komoly fejtörést okozott, ami azt jelentette, hogy a duó egysége erre a versenyre kényszerből megbomlik.

balogh-fehervar-2



Balogh Jani: „A csapatban van némi változás, mert Dániel  a versenyt megelőző szombaton gokart balesetet szenvedett és két bordáját törte, így ebből adódóan ezen a versenyen a pálya széléről és a csapat tagjaként fogja segíteni a munkánkat a háttérben. Gyors megoldást kellett találnunk, amiben Csökő Zoli nyújtott segítséget és vele fogok rajthoz állni ezen a versenyen."

A történteket ismerve a szerdai napon tartott teszt a szokásos forgatókönyvön kívül a Zolival való ismerkedésről is szólt.    

Balogh Jani: „A próbának nem csak a visszarázódás volt a célja, hanem a Zolival való ismerkedéssel is. Elég hamar összhangba tudtunk kerülni, amiből nagyon jól látszik, hogy sokévi komoly rutinnal rendelkezik. Pár dologban kellett eszmét cserélnünk, hogy mi hogyan építünk fel dolgokat az itinerben és a visszadiktáláskor, de nagyon hamar tudott alkalmazkodni. A további csiszolódás a pályabejáráson és a futam közben vár ránk.”

balogh-fehervar-1

A program pénteken este kezdődik egy belvárosi rajtceremóniával, hogy aztán szombaton kora délután megkezdődjön az éles verseny a gyorsasági szakaszokon. A pályák most sem lesznek egyszerűek és szinte teljesen új, évek óta nem használt aszfaltcsíkokat iktattak a rendezők az útvonalba.

Balogh Jani: „Ez a hétvége most így számunkra egy dupla kihívás. Rally lesz a javából, hiszen nagyon sokat kell majd improvizálni. Minden pályát három alkalommal lehet bejárni és ebből próbáljuk a legjobban feldolgozni a gyorsaságik nyomvonalát. A pályák jellegéből adódóan az R5-ös de még az R4-es autóknak is előnye lesz velünk szemben de az egyenletes teljesítményünkkel újra szeretnénk ott lenni az elejében. Nagy izgalommal tölt el, hogy a verseny elejétől sikerüljön megtalálni azt a jó ritmust, amivel gyorsan, de kalandmentesen, tudunk menni.  Ha erre vonatkozóan megtaláljuk, a kulcsot a zárba akkor sikerülhet, hogy újra a helyünkön menjünk. Talán most egy kicsivel jobban figyelünk a kategóriánkra, hogy a bajnokság számunkra kedvező végkimenetelét bebiztosítsuk, hogy bajnoki címhez szükséges pontokat begyűjtsük.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: